Är jag gnällig när jag reagerar som jag gör?
Detta gäller mitt boende och min kontakt med de andra grannarna. Jag vet om att man ska ha en bra kontakt med sina grannar, men vad gör man inte när de knappt vill hälsa?? Jaja.. Det gäller inte det nu utan det gäller vårt gemensamma utrymme ::: tvättstugan!
Vi bor i ett hus där det är 4 lägenheter och en tvättstuga som vi alla får dela på. Lyx tycker jag! men inte som den sköts där nere.. :( I alla fall så kommer jag ner för att gå och tvätta och nu flera gånger är det FULLT av labradorshår i maskinerna, på golvet, på maskinerna. Ja i stort sett överallt!
När jag sedan ska tömma maskinerna på skit som finns där i så har jag hittat en hel del stenar, jag har hittat någon äcklig sörja som påminner om olja och jag har även hittat en cigarett-tändare. Detta är något jag har reagerat på, att folk tvättar med stenar och tändare i maskinerna. SÅå.. jag har lämnat lapp om att jag tycker det är illa och att människorna i huset bör tömma sina fickor innan dom tvättar.
Till saken hör att vi har en grinig hyresvärd som inte vill köpa fler maskiner då han har fått köpa två hittills. Detta är vanliga hushållsmaskiner och inte några super-duper maskiner som man kan hitta i "riktiga" hyreshus. Jag vet om att vår hyresvärd inte ställer upp på att köpa fler maskiner och vi behöver de två som finns där nere.
Men idag möttes jag av en arg lapp från en av grannarna där hon går på att vi är såå perfekta, att jag inte hälsar, att dom ska bo här länge och att jag får acceptera det med mera. Ok ok ok..
Men jag anser ändå att man kan sköta sig ordentligt nere i tvättstugan. Jag är inte perfekt! Inte på något vis, men jag städar i alla fall upp efter mig och tömmer mina fickor på skit innan jag stoppar i dom i maskinen..
Är jag för gnällig när det gäller det här??
Som sagt : jag ska verkligen sluta lämna lappar där nere. Jag får helt enkelt bita ihop och skulle det vara något får jag gå till hyresvärden..