ballerinamuffins skrev 2009-06-08 08:28:59 följande:
vår katt är så korkad så hon balenserar på balkong räcket som finns på 4 våningen med en sten trappa precis under, inte smart.hon försöker få tag i den osynliga fläcken i taket, på natten, genom att klättra på väggar, hyllor, dörrar ja you name it, ska in i precis varje stängd dörr, attackerar en när man går förbi när hon sover,jamar väldigt sällan. medans den andra katten, får man nästan sparka på för hon ska röra sig, lat mask rent ut sagt. som sin mor;)
Åh, vad jag önskar jag hade en katt som inte jamade, vår lilla misse vill pratat oavbrutet, också gärna nattetid

Zimlis skrev 2009-06-08 08:31:41 följande:
Det där inte en korkad katt - det är en smart katt som vet hur hon ska få matte att kliva ur sängen
Ja, så kan man ju också se det
Hur föklarra du de hemliga gångarna hon tror hon ska hitta inne i alla garderober

Isnogood skrev 2009-06-08 08:36:12 följande:
Dotras katt hör nog inte till de smartaste....-Tryckte ner huvudet i en kattmatsburk o fastnade, satt i 10 minuter med huvudet rakt upp, försökte inte ens få bort den..satt liksom o väntade på att den skulle "försvinna"....Dottern gick ut och tog bort den till slut.Han klättrar upp i träd...men kan aldrig komma ner....Måste upp och hämta honom varje gång...även om han bara är en meter från marken...Han lägger sig för att sova på verandaräcket...men ramlar alltid ner när han somnat...Han ligger gärna o sover mitt på vägen (grusväg med 70km/h...)Konstigt nog har han aldrig blivit påkörd, men många har stannat för att dom trott att han varit påkörd efterson han bara ligger där... ( )Han är 10 år gammal...undrar hur många av sina 9 liv han förbrukat...
ASG burken var ju bara hur kul som helst, hade gärna sett det
När det gäller katter i träd så måste jag nor erkänna att jag en gång ringt brandkåren som fick hämta vår förra katt högst upp i en jättetall, pinsammaste telefonsamtalet jag någonsin gjort