• Busbellan

Jag har nog Sverigers mest korkade katt

Inser att vår katt är inte det smartaste djur som lever på denna jord
    Hon vet verkligen inte hur man tar sig ut ur ett rum även om dörren står på glänt.
    Lämnar man en springa i dörren på ca 5 cm så skulle en normal katt antingen sticka in huvudet eller tassen och på det sättet skjuta upp dörren.
    men inte vår Maja inte, istället för att helt enkelt gå ut genom springan så ställer hon sig istället och krafsar på dörren så den glider igen och hon kommer då absolut inte ut.
    Detta gör hon gärna tidigt på morgonen och inne i vårt sovrum så det är alldlees omöjligt att sova vidare, bara att gå upp och öppna dörren igen.

Likadant om nån garderobsdörr står öppen så går hon längst in i garderoben och krafsar på väggen och är helt övertygad om att det ska gå att gå ut det hållet

ja, ja smart är hon inte, men världens goaste och kelnaste lilla katt är hon

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Jag har nog Sverigers mest korkade katt
  • viseversa

Min mamm har en katt som istället är ganska smart. Han öppnar stängda dörrar genom att hoppa på handtaget.

Han har tom försökt öppna en dörr som man låser med nyckel. Nyckeln satt i och han satt på ett skåp bredvid dörren tog båda tassarna och försökta vrida om den. Men han hadde för mjuka tassar så detgick inte.

Jag har även lärt honnom sitt,ligg,vacker tass och rulla runt. Det tog ca en vecka att lära honnom det.

• Busbellan
    viseversa skrev 2009-06-08 08:17:07 följande:
    Min mamm har en katt som istället är ganska smart. Han öppnar stängda dörrar genom att hoppa på handtaget. Han har tom försökt öppna en dörr som man låser med nyckel. Nyckeln satt i och han satt på ett skåp bredvid dörren tog båda tassarna och försökta vrida om den. Men han hadde för mjuka tassar så detgick inte. Jag har även lärt honnom sitt,ligg,vacker tass och rulla runt. Det tog ca en vecka att lära honnom det.
    Ja, det där varierar verkligen, min katt skulle aldrig fixa det där
    Däremot har jag innan haft en katt som kunde öppna stängda dörrar genom att hoppa på handtaget.
    En kompis har en katt som kissar på toaletten
  • ballerinamuffins

vår katt är så korkad så hon balenserar på balkong räcket som finns på 4 våningen med en sten trappa precis under, inte smart.
    hon försöker få tag i den osynliga fläcken i taket, på natten, genom att klättra på väggar, hyllor, dörrar ja you name it, ska in i precis varje stängd dörr,
    attackerar en när man går förbi när hon sover,
    jamar väldigt sällan.

medans den andra katten, får man nästan sparka på för hon ska röra sig, lat mask rent ut sagt. som sin mor;)

• Zimlis

Det där inte en korkad katt - det är en smart katt som vet hur hon ska få matte att kliva ur sängen {#lang_emotions_dreamer}

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • Isnogood

Dotras katt hör nog inte till de smartaste....

-Tryckte ner huvudet i en kattmatsburk o fastnade, satt i 10 minuter med huvudet rakt upp, försökte inte ens få bort den..satt liksom o väntade på att den skulle "försvinna"....Dottern gick ut och tog bort den till slut.

Han klättrar upp i träd...men kan aldrig komma ner....
    Måste upp och hämta honom varje gång...även om han bara är en meter från marken...

Han lägger sig för att sova på verandaräcket...men ramlar alltid ner när han somnat...

Han ligger gärna o sover mitt på vägen (grusväg med 70km/h...)
    Konstigt nog har han aldrig blivit påkörd, men många har stannat för att dom trott att han varit påkörd efterson han bara ligger där... ( )

Han är 10 år gammal...undrar hur många av sina 9 liv han förbrukat...

• Buster78
    Isnogood skrev 2009-06-08 08:36:12 följande:
    Dotras katt hör nog inte till de smartaste....-Tryckte ner huvudet i en kattmatsburk o fastnade, satt i 10 minuter med huvudet rakt upp, försökte inte ens få bort den..satt liksom o väntade på att den skulle "försvinna"....Dottern gick ut och tog bort den till slut.Han klättrar upp i träd...men kan aldrig komma ner....Måste upp och hämta honom varje gång...även om han bara är en meter från marken...Han lägger sig för att sova på verandaräcket...men ramlar alltid ner när han somnat...Han ligger gärna o sover mitt på vägen (grusväg med 70km/h...)Konstigt nog har han aldrig blivit påkörd, men många har stannat för att dom trott att han varit påkörd efterson han bara ligger där... ( )Han är 10 år gammal...undrar hur många av sina 9 liv han förbrukat...
    ett tips, det där med att ligga och sova på vägen borde ni försöka vänja honom av med. min ena katt satt alltid mitt ivägen, folk fick gå ur bilen för att försöka få henne att flytta på sig, tills den dagen den där idioten kom som inte bryr sig om djur över huvudtaget.
    Det va en unik katt, hon hade oxå mycket konstigt för sig, öppnade köksluckor och tog fram torrfodret själv, slog ner saker från hyllor för uppmärksamhet, satt uppe på kanten på dörrar, mm.
  • Busbellan
    ballerinamuffins skrev 2009-06-08 08:28:59 följande:
    vår katt är så korkad så hon balenserar på balkong räcket som finns på 4 våningen med en sten trappa precis under, inte smart.hon försöker få tag i den osynliga fläcken i taket, på natten, genom att klättra på väggar, hyllor, dörrar ja you name it, ska in i precis varje stängd dörr, attackerar en när man går förbi när hon sover,jamar väldigt sällan. medans den andra katten, får man nästan sparka på för hon ska röra sig, lat mask rent ut sagt. som sin mor;)
    Åh, vad jag önskar jag hade en katt som inte jamade, vår lilla misse vill pratat oavbrutet, också gärna nattetid
    Zimlis skrev 2009-06-08 08:31:41 följande:
    Det där inte en korkad katt - det är en smart katt som vet hur hon ska få matte att kliva ur sängen
    Ja, så kan man ju också se det
    Hur föklarra du de hemliga gångarna hon tror hon ska hitta inne i alla garderober
    Isnogood skrev 2009-06-08 08:36:12 följande:
    Dotras katt hör nog inte till de smartaste....-Tryckte ner huvudet i en kattmatsburk o fastnade, satt i 10 minuter med huvudet rakt upp, försökte inte ens få bort den..satt liksom o väntade på att den skulle "försvinna"....Dottern gick ut och tog bort den till slut.Han klättrar upp i träd...men kan aldrig komma ner....Måste upp och hämta honom varje gång...även om han bara är en meter från marken...Han lägger sig för att sova på verandaräcket...men ramlar alltid ner när han somnat...Han ligger gärna o sover mitt på vägen (grusväg med 70km/h...)Konstigt nog har han aldrig blivit påkörd, men många har stannat för att dom trott att han varit påkörd efterson han bara ligger där... ( )Han är 10 år gammal...undrar hur många av sina 9 liv han förbrukat...
    ASG burken var ju bara hur kul som helst, hade gärna sett det

När det gäller katter i träd så måste jag nor erkänna att jag en gång ringt brandkåren som fick hämta vår förra katt högst upp i en jättetall, pinsammaste telefonsamtalet jag någonsin gjort
  • Zimlis
    Busbellan skrev 2009-06-08 08:56:13 följande:
    Ja, så kan man ju också se det
    Hur föklarra du de hemliga gångarna hon tror hon ska hitta inne i alla garderober
    hur gammal är katten? Vår kisse älskade med garderoben och tyckte att kläder är till för att mysa i och föda sin första kattunge i {#lang_emotions_throwup} (har säkert berättat det innan)

Fast på riktigt så tycker jag att du ska inte låta katten titta på "Narnia" själv - är ju uppenbart vart hon fått intresset för garderober ifrån
  • Isnogood
    Buster78 skrev 2009-06-08 08:49:33 följande:
    ett tips, det där med att ligga och sova på vägen borde ni försöka vänja honom av med. min ena katt satt alltid mitt ivägen, folk fick gå ur bilen för att försöka få henne att flytta på sig, tills den dagen den där idioten kom som inte bryr sig om djur över huvudtaget. Det va en unik katt, hon hade oxå mycket konstigt för sig, öppnade köksluckor och tog fram torrfodret själv, slog ner saker från hyllor för uppmärksamhet, satt uppe på kanten på dörrar, mm.
    Då jag inte är "kattledig" på dagarna så är det väääldigt svårt att vänja honom av med att sova på vägen (alternativt ligga och spela död för att se efter hur många som går på det och stannar...)...spelar ingen roll om jag jagar bort honom från vägen...så fort jag vänder ryggen till så är han där igen...Han kan leka "du-jagar-bort-mig-och-jag-går-tillbaka-så-fort-du-vänder-dig-om"-leken hur många gånger som helst...
  • Busbellan
    Zimlis skrev 2009-06-08 08:59:46 följande:
    hur gammal är katten? Vår kisse älskade med garderoben och tyckte att kläder är till för att mysa i och föda sin första kattunge i (har säkert berättat det innan) Fast på riktigt så tycker jag att du ska inte låta katten titta på "Narnia" själv - är ju uppenbart vart hon fått intresset för garderober ifrån
    Jo, kattungar i garderober har jag med varit med om, mindre mysigt {#lang_emotions_throwup}

Sambons min var obetalbar när han tog fram byxor i fredags som han skulle ha på begravning, de var rena när de las in, men nu var de tävkta med katthår

Springer genast och stänger av tv:n
  • Zimlis
    Busbellan skrev 2009-06-08 09:08:40 följande:
    Jo, kattungar i garderober har jag med varit med om, mindre mysigt Sambons min var obetalbar när han tog fram byxor i fredags som han skulle ha på begravning, de var rena när de las in, men nu var de tävkta med katthår Springer genast och stänger av tv:n
    Ja eller oxå har hon en dold avundsjuka mot rena kläder - något de flesta husdjur verkar lida av
  • Busbellan
    Zimlis skrev 2009-06-08 09:11:39 följande:
    Ja eller oxå har hon en dold avundsjuka mot rena kläder - något de flesta husdjur verkar lida av
    Ja, det är konstigt, finns det kläder till katter att köpa, kanske vore en investering

Hon är snart 2 år gammal förresten
  • Busbellan

La precis märke till min minst sagt bristfälliga stavning i rubriken *pinsamt*
    Ignorera den tack!

• Tusseluren

Har en katt som INTE kan gräva över efter sig i kattlådan, han gräver hålet han ska pissa/skita i men när han e klar så krafsar han utanför lådan på väggarna i kattlådan och lite i taket av den... Det som är roligt är att hans bror gör LIKADANT!!!

Sen fattar han tydligen inte att man ska kliva undan om ett barn kör över han i gåstolen, han ligger kvar, kvider lite men mer är det inte.

Han fångar inte sedvanliga småfåglar o möss, han tar skator och ekkorrar, han hade ett skatslakteri under altanen tidigare, nu när vi rev den så fickm sambon plocka bort säkert 15st.

Han ser ut son en toffel, vill leka och vara vän med grannarnas katter men han fattar inte att dom inte vill när dom ger han stryk gång efter gång. En gång hade han jagat in en annan katt i ett hörn ute, vår katt satt bara o kollade på den andra som skrek förtvivlat, sambon sa att det förmodligen måste bo en liten jävul i han...
    Vår andra katt som är äldre än han hatar honom, han behöver bara titta på hon för att hon ska fräsa o morra åt han o springa iväg, fast dom bott ihop i snart 4 år.

Han är helvit och långhårig och han är en ÄKTA DUM BLONDIN!!!

• Zimlis
    Busbellan skrev 2009-06-08 09:19:17 följande:
    Ja, det är konstigt, finns det kläder till katter att köpa, kanske vore en investering Hon är snart 2 år gammal förresten
    Mn hund borde få det oxå
    Busbellan skrev 2009-06-08 09:20:38 följande:
    La precis märke till min minst sagt bristfälliga stavning i rubriken *pinsamt* Ignorera den tack!
    *kollar in rubriken som jag inte ens hade noterat*
  • Fåret Shaun

Vi fick barnsäkra spisen då katten höll på att försöka elda lite på den. Hoppade på ett vred och plattan blev varm, på plattan låg en bricka i trä. Vår brandvarnare var nere då vi målade om i köket, tur att jag vaknade av lukten.

Vem leker smatterband idag då?
  • Isnogood
    Busbellan skrev 2009-06-08 09:20:38 följande:
    La precis märke till min minst sagt bristfälliga stavning i rubriken *pinsamt*Ignorera den tack!
    "kämpar för att fortsätta ignorera den"
  • Busbellan
    Isnogood skrev 2009-06-08 09:33:32 följande:
    "kämpar för att fortsätta ignorera den"
    Skyller på tillfälligt hjärnsläpp eller nåt
  • Buster78
    Isnogood skrev 2009-06-08 09:07:06 följande:
    Då jag inte är "kattledig" på dagarna så är det väääldigt svårt att vänja honom av med att sova på vägen (alternativt ligga och spela död för att se efter hur många som går på det och stannar...)...spelar ingen roll om jag jagar bort honom från vägen...så fort jag vänder ryggen till så är han där igen...Han kan leka "du-jagar-bort-mig-och-jag-går-tillbaka-så-fort-du -vänder-dig-om"-leken hur många gånger som helst...
    jo ja vet att det är svårt! vår katt flyttade inte på sig alls, istället satt hon som en staty även när dom försökte skrämma bort henne! tittade på dom som är ni dumma i huvudet eller??? vissa fick inte bort henne utan fick köra runt henne!
    tyvärr slutade det olyckligt med! *en morgon ja aldrig glömmer*

Dom ja har nu ja vad ska man säga, Bella går inte och lägger sig förrän min sambo gör det, och hon går inte ur sängen förrän han kliver upp på morgonen, om han så sover till 14. Bella fattar inte att hon borde va rädd för hundar, hon sitter kvar när hunden kommer i full kariärr och hoppas på att hon ska springa, hon är även väldigt rädd för vår kanin, som älskar att jaga henne! det samma gäller singha, hon är verkligen livrädd för kaninen och flyr fältet när kaninen hoppar löst! Frans fattar inte varför andra katter fräser åt honom, han vill ju bara leka! han däremot älskar att "leka" med kaninen, men kaninen tycker istället inte om honom! Frans är alltid med på morgonen och väcker barna, då passar han på att gosar!
  • Joico
    ballerinamuffins skrev 2009-06-08 08:28:59 följande:
    vår katt är så korkad så hon balenserar på balkong räcket som finns på 4 våningen med en sten trappa precis under, inte smart.
    En fråga bara.. Varför har man inte nät på balkongen om katten balanserar på ett räcke 4 våningar upp med en stentrapp under? Det finns väl numer regler som säger att om balkongen är mer än fem meter ovan mark, måste den vara försedd med skyddande nät.
Svar på tråden Jag har nog Sverigers mest korkade katt