• Anna M

vill inreda altan i lite romantisk stil

vet nån någon sida på nätet där man kan få lite inspiration? Eller har ni själva bilder?
    Gärna rosa inslag i dynor, blommor osv. Möbler ska gå i vitt.

• Svar på tråden vill inreda altan i lite romantisk stil
  • manochtrebarn

Vi ska precis flytta till ett radhus med ett fint inglasat uterum. Det är helt i vitt. Där ska jag sätta in en öppen spis på väggen (en sån med olja). Ska ha vit soffa och två fåtoljer. Alltså inga utemöbler Ska sy kuddar och paneler som man kan dra för de stora fönstrena när det blir för hett i olika pastelliga färger och mönster. Har hittat ett jättefint prickigt tyg i turkost/vitt, ett randigt tyg och sedan ett med rosor på. Tror att det blir fint att blanda dessa
    Har ju inga bilder tyvärr då det just nu finns i mitt huvud bara. Flytten går den 29 juni.
    Lycka till!

• Anna M
    manochtrebarn skrev 2009-06-08 11:45:20 följande:
    Vi ska precis flytta till ett radhus med ett fint inglasat uterum. Det är helt i vitt. Där ska jag sätta in en öppen spis på väggen (en sån med olja). Ska ha vit soffa och två fåtoljer. Alltså inga utemöbler Ska sy kuddar och paneler som man kan dra för de stora fönstrena när det blir för hett i olika pastelliga färger och mönster. Har hittat ett jättefint prickigt tyg i turkost/vitt, ett randigt tyg och sedan ett med rosor på. Tror att det blir fint att blanda dessa Har ju inga bilder tyvärr då det just nu finns i mitt huvud bara. Flytten går den 29 juni.Lycka till!
    lät fint!
    Min är tyvärr inte inglasad. Känns lite svårare då. Men har lovat mig själv att få till det ;)
  • Mikkla

Satsa på att måla om terrakotta krukor i vitt och smutsa ner dem lite så att det inte känns för perfekt. Krukor på fot tycker jag förstärker den romantiska looken. Gärna någon stenstaty och fåglar i järn. Mycket levande ljus för att det ska kännas riktigt romantiskt. Och kanske försöka göra något uppe på väggarna, typ..
    1.bp.blogspot.com/_6NHq7i8i8ws/Rza-UPw4PiI/AAAAAAAAAPk/FBd6rhmrf8U/s400/Altan+011.jpg

mitt bästa tips är att läsa trädgårds och inredningstidningar eller bara googla på ord som romantik, altan osv.

Lycka till!

Svar på tråden vill inreda altan i lite romantisk stil