• Frila2

Neo-journal??

Du skickar en skriftlig begäran till journalexpeditionen eller arkivet. Det är lite olika beroende på hur sjukhuset har lagt upp sitt journalsystem.
    Jag skickade en begäran om dotterns neojournal till journalexpeditionen på Drottning Silvias i Göteborg. De första 9 sidorna är gratis, därefter kostar det 2 kr per sida (så är det om man som vuxen begär ut sin egen journal iaf). Min dotters journal var på 40 sidor och hon vårdades i 9 veckor. Tänk på att skriva om du vill ha alla anteckningar och konsultationer, annars får man bara läkaranteckningarna.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Frila2

Måste berätta hur fel det blev. Jag skickade in en begäran om dotterns journal. Fyllde i personnummer med de nya sista fyra, de fyra hon fick provisoriskt på sjukhuset (Fxxx) och barnnumret. Allt fyllde jag i. Skickade även in en begäran om min egen journal till arkivet där de vuxnas journaler finns. Funderade på varför jag aldrig fick journalen och efter ett tag fick jag ett brev hem. Hade inte fyllt i mitt eget personnummer Ja, suck. Men nu har jag gjort det också.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
Svar på tråden Neo-journal??