Inlägg från: Norrtös |Visa alla inlägg
  • Norrtös

Förvärkar i flera timmar?

Jag är nu i vecka 38. ( 37+6).
    Har haft värkar varje kväll sen flera dagar tillbaka. De håller i sig länge varje gång och i flera timmar. Plågsamt!

Läste på om förvärkar och där stod det att dessa inte brukar kännas så mycket i ryggen. Mina är centrerade just där. I korsryggen, ner mot höften/rumpan.

Är detta vanligt ?

Mitt Bf är 22 juni. Funderar om det kommer vara såhär i flera veckor nu.

Vad är din/er erfarenhet?

• Svar på tråden Förvärkar i flera timmar?
  • Norrtös

Känner också smärtan lite som mensvärk. Den maler igång, magen blir jättespänd sen är den ihållande. Det går inte att vila eller andas bort den.. Även om jag försöker Det kanske är meningen att man ska tränas inför hur en del av förlossningen kan upplevas.

Det är mitt första barn så jag vet inte hur sånthär brukar kännas heller.

Nej, det är inte bara på kvällarna. Fick ont imorse igen i några minuter.. Men det släppte när jag gick upp och rörde på mig. Nu känner jag inte av nånting.

Magen har sjunkit och blivit mindre tycker jag.

• Norrtös
    lillajag82 skrev 2009-06-08 10:42:28 följande:
    tycker så synd om dig! vet hur det var när jag väntade min pojke..han tittade ut först 1 vecka efter BF oxå..*suck* hade förvärkar i säkert 1 månad innan han kom.. är det bara på kvällarna det kommer? du känner inget nu?
    En månad?? Jag har som förhoppning att den lilla ska titta ut snart.
    Är prick 14 dagar före bf idag. Men är medveten om att jag kan få vänta en månad till..

Min syster har dop 4 Juli för sin son. Jag hoppas kunna vara med och att knytet då e på UTSIDAN med oss :)
  • Norrtös
    Emmi85 skrev 2009-06-08 10:52:43 följande:
    Om magen dessutom har sjunkit så är det nog dags snart =)
    Så konstigt.. för jag känner mig inte lika vätskefylld heller längre. För kanske 1-2 v sedan var mina händer/fötter svullna halva dagarna.
    Har inte gått upp i vikt heller..

tror jag var på toa 5 gånger på en timme inatt. Men det var just den timmen, sen var det lugnt.
  • Norrtös

hehe :-P Man ska väl inte hoppas föör mycket men det kanske finns en anledning till att jag förberett ALLT redan

• Norrtös
    snillis skrev 2009-06-08 11:10:38 följande:
    Jag hade kraftiga förvärkar, relativt regelbundna, dygnet runt i 1,5 vecka. Blev till slut igångsatt 39+5 för jag var helt utmattad
    oj lät jobbigt. mina f värkar har blivit starkare när de väl kommer.
  • Norrtös
    lillajag82 skrev 2009-06-08 11:12:56 följande:
    Jag ska snittas 22 juni! hoppas din lill* kommer innan dess för det är skitjobbigt med förvärkar..min tjej ligger i säte och vägrar vända på sig..därför kejsarsnitt.. har inte speciellt ont...jag undrar om det inte många gånger är för att huvudet som är så hårt ligger o trycker på som satan som man får så mycket förvärkar? för jag känner verkligen ingenting med min lilla sätestjej...
    Oki. Hoppas det går bra för dig när det är dags.
    Ja, det kan ju vara trycket av barnets huvud som känns mer.
    Jag tror mitt barns huvud ligger väldigt långt ner nu, för magen har sjunkit och blivit mindre. Känner inte lika stora rörelser därinne nu heller.

Har haft rätt mkt stickningar "därnere" senaste tiden också. Det är väl när barnet pressar på nerver och sånt.
  • Norrtös

Sist jag var till bm sa hon att huvudet är ruckbart, i princip fixerat.
    Så få se vad hon säger på fredag. Jag hoppas den lilla ligger alldeles fint med huvudet rätt nu

• Norrtös
    snillis skrev 2009-06-08 11:17:16 följande:
    Ja, jag var inne 4 ggr på förlossningen och varje gång hade jag förvärkar med 7-8 minuters mellanrum - höll på att bli tokig.
    Har vart dit förra veckan för jag trodde vattnet hade gått..
    hade haft ont i två dagar innan då..
    Men det var inget..

Var inne i fredagsmorse och kan säga att jag längtade HEM då.
    Satt nämligen i en kvart och lyssnade på en födande kvinna.
    Det lät inte nåt vidare..
  • Norrtös
    lillajag82 skrev 2009-06-08 11:21:27 följande:
    ja när magen sjunker då börjar det på riktigt! Ligger väl riktigt o laddar nu den lilla godingen min förlossningen var oxå lätt..öppnade mig snabbt..och det var nog tack vare alla förvärkarna och att han legat o pressat på så länge..
    Ja, säkert! Det är skönt att man kan prata med andra kvinns om sånthär. Även om alla förlossningar blir olika osv..

Jag är inte särskilt rädd för födandet, själva utdrivningsfasen är väl max en timme ungefär? Har gått så bra för både min mor och min syster så jag tror och hoppas det gör det för mig med..
Svar på tråden Förvärkar i flera timmar?