Inlägg från: lillajag82 |Visa alla inlägg
  • lillajag82

Förvärkar i flera timmar?

tycker så synd om dig! vet hur det var när jag väntade min pojke..han tittade ut först 1 vecka efter BF oxå..*suck*
    hade förvärkar i säkert 1 månad innan han kom..
    är det bara på kvällarna det kommer? du känner inget nu?

• lillajag82
    Norrtös skrev 2009-06-08 10:53:00 följande:
    En månad?? Jag har som förhoppning att den lilla ska titta ut snart. Är prick 14 dagar före bf idag. Men är medveten om att jag kan få vänta en månad till..Min syster har dop 4 Juli för sin son. Jag hoppas kunna vara med och att knytet då e på UTSIDAN med oss :)
    Jag ska snittas 22 juni! hoppas din lill* kommer innan dess för det är skitjobbigt med förvärkar..min tjej ligger i säte och vägrar vända på sig..därför kejsarsnitt..
    har inte speciellt ont...jag undrar om det inte många gånger är för att huvudet som är så hårt ligger o trycker på som satan som man får så mycket förvärkar?
    för jag känner verkligen ingenting med min lilla sätestjej...
  • lillajag82
    Norrtös skrev 2009-06-08 11:17:46 följande:
    Oki. Hoppas det går bra för dig när det är dags.Ja, det kan ju vara trycket av barnets huvud som känns mer.Jag tror mitt barns huvud ligger väldigt långt ner nu, för magen har sjunkit och blivit mindre. Känner inte lika stora rörelser därinne nu heller.Har haft rätt mkt stickningar "därnere" senaste tiden också. Det är väl när barnet pressar på nerver och sånt.
    ja när magen sjunker då börjar det på riktigt! Ligger väl riktigt o laddar nu den lilla godingen
    min förlossningen var oxå lätt..öppnade mig snabbt..och det var nog tack vare alla förvärkarna och att han legat o pressat på så länge..
  • lillajag82
    Norrtös skrev 2009-06-08 11:20:56 följande:
    Satt nämligen i en kvart och lyssnade på en födande kvinna.Det lät inte nåt vidare..
    tur du inte hörde mig! det gick ju så snabbt att de knappt hann med nånting..jag skrek ganska kraftigt.. och jag sticker inte under stol med att det gjorde ont..
    men direkt efter sa jag att det här gör jag gärna om..man glömmer så jäkla snabbt som tur är...
    ville föda vaginalt denna gång med..men tjejen ville annorlunda..
  • lillajag82
    Norrtös skrev 2009-06-08 11:24:09 följande:
    Ja, säkert! Det är skönt att man kan prata med andra kvinns om sånthär. Även om alla förlossningar blir olika osv..Jag är inte särskilt rädd för födandet, själva utdrivningsfasen är väl max en timme ungefär? Har gått så bra för både min mor och min syster så jag tror och hoppas det gör det för mig med..
    mitt största problem var alla krystvärkar jag fick på tok för tidigt..det var därför jag skrek..för att tvinga mig själv att hålla tillbaka...det var inte lätt kan jag lova..och sen när jag väl fick krysta var jag så slut så de fick hjälpa till med sugklockan..det var skönt när det var över kan jag säga..
  • lillajag82
    Norrtös skrev 2009-06-08 11:27:49 följande:
    Jaa, förstår att du ville föda vanligt. Känns som att det är en upplevelse ja inte vill vara utan.
    precis! känner mig dock inte snuvad på nått sätt eftersom jag testat det 1 gång iaf...
    det känns för bekvämt med kejsarsnitt.. fast det ska vara jobbiggare efteråt än vaginal förlossning...
  • lillajag82
    Norrtös skrev 2009-06-08 11:30:26 följande:
    Oj! Jo såg på barnmorskorna eller vad det heter.. Var iaf ett program från Norge tror jag. Kvinnan var bara öppen 5 cm men ville krysta hela tiden. Tyckte hon var vääääldigt gnällig När de försökte undersöka henne skulle hon äta en smörgås mitt i allt!!Snacka om att försöka motarbeta...Tror det kan bli så om man motarbetar kroppen och smärtan.För det är ju det som ska driva ut ungen..
    stackars kvinna!! vid 5 cm??? jag fick dom vid 8 cm..det är farligt att krysta för tidigt..därför måste man hålla emot...
    jag var på förlossningen när jag var öppen 6 cm..jobbade på bra hemma först..
  • lillajag82
    Norrtös skrev 2009-06-08 11:36:24 följande:
    Ja, det var vid 5 cm. Hon bara tjatade om att hon ville krysta. tillslut var hon alldeles uttröttad så de fick ta sugklocka på henne.Det kanske kan bli "fel" med signalerna ibland så man får såna reflexer..Sen när man väl är öppen finns ingen ork kvar...
    ja min son låg i nått speciellt läge med huvudet och det var därför jag fick impulser av att vilja krysta...
Svar på tråden Förvärkar i flera timmar?