• Anonym

Runkande partner

Brukar era partner runka i duschen "i smyg" när ni är hemma? Har upptäckt att min sambo gör det. Han får gärna runka men när han runkar i smyg i duschen när jag är hemma så kan jag inte låta bli att leta fel på mig själv. Varför skulle han annars välja att runka framför att göra det "på riktigt"? *suck*

• Svar på tråden Runkande partner
  • Anonym

Hej anonym.
    Ja jag har själv varit med om detta och man kan ju inte låta bli att känna sig lite värdelös på något vis. men kom ihåg att detta har inte med oss att göra. Du ska inte leta fel på dig själv alls. Kanske du kan ta upp detta med han?

• Anonym

Prata med honom om vad du känner!!
    Han tycker nog det e lika jobbigt som du.
    Det är ABSOLUT INGET fel på dig!!

• Anonym

Han kanske inte har märkt intresset just då från din sida och vill inte pressa. Eller också har han större sexbehov. Han föredrar antagligen att vara med dig, men det kanske inte är alltid det passar (tid, barn, stress, hushållssysslor osv). Min man gör det också, och jag kom på honom med att ha tittat på porr när jag var höggravid....då tog jag väldigt illa upp!! Hur jag "straffade" honom? Jag tvingade honom att dela det med mig, porren alltså. Jag sa "om det nu är så vanligt bland er killar, och alla gör det som du säger, varför döljer du det för mig?" Så tog jag med honom i bilen och åkte till närmaste sex-butik och köpte porr. Och han skämdes så in i hundan till en början, men sen "glömde" han det o vi hade en vild stund framför porren i TV-soffan....sen dess brukar jag fråga honom om han "slätat av sig själv" på sistone, och han svarar alltid om, när och var...haha, kanske är vi som är patetiska, men jag konfronterade honom iaf med det och det funkar för oss båda....nu har vi en väldigt sund och avslappnad inställning till både porr och onani...

• Anonym

Onani är inget vi nekar varandra, tvärt om. Porr är däremot något vi bannlyst i vårt hem, det skapar alltför mycket krypande aggressioner från bådas håll och vi har pratat ut och kommit fram till att vi klarar oss helt och hållet utan. Jag skulle personligen bli forkrossad om min man tittade på porr i smyg, vilket han är väl medveten om sen den dagen vi flyttade ihop och han har erkänt att han tittat på porr innan vi blev ett par men även lovat att det inte är ett behov han har och därför inget han skulle göra när han vet hur mycket det skulle såra mig. Så länge man pratar med varandra löser sig nog det mesta.

• Anonym (Oj)

*Oj* nu satte du griller i skallen på mig... sitter med sambon bredvid mig nu och är så sugen på att fråga om han gör det också. Funderade innan och tänkte "Men, killar ÄR såna, de måste väl dra sin sträng oftare än vi behöver leka med oss själva". Det är en aspekt ur det hela. De ÄR såna gumman! Jag tror inte att det har ngt med OSS själva att göra eller inte göra.

Han kanske tycker det är suuuperskönt att duscha och därav drar han en lira i duschen. Hur som haver så tror jag stenhårt på att de inte funkar på samma sätt som vi vad gäller det hela. KAn tom. tänka mig att om vi gjorde det samma, alltså drog en stråle själva i duschen, och det kom fram, att de skulle tycka att det var huuuur läckert som helst.

Lycka till å så ska jag se om jag ids fråga sambon här...

• felicia6

Fast vad är det som säger att han gör det i smyg bara för han gör det i duschen?
    Det kanske är skönt att stå i vattnet o samtidigt runka.. Behöver ju inte vara att han gör det i duschen bara för att gömma undan det?

• Danbala

Mm, håller med felicia6.

Det är väl jättebra om han kan ha det lite skönt för sig själv medan han duschar? Vad ska han göra om han står och tvålar in och upptäcker att han är sugen på att tvåla lite extra och få sig en utlösning? Springa ut blöt och löddrig och be dig sära på benen?

Nej, men allvarligt talat - onani och sex med en partner är ju inte samma sak, och jag tror inte det finns några objektiva skäl för någon att tro att de inte duger som sexpartner eller inte är attraktiva på grund av sin partners onani.

• Jessica85

Man måste ha lite privatliv ibland även fast man lever i ett förhållande, och klart att det inte är bättre att onanera än att ha sex på "riktigt", så det behöver du inte oroa dig för.

Dessutom sägs det att om man "leker" med sig själv lite då och då så får man ett bättre sexliv, men det vet jag inte om det ligger nån sanning i..:P

• Good News

Jag är kille och kan nog förklara detta.
    Det är inget fel på er, men han är nog helt enkelt lite lat...

Det är mysigt med orgasm, eller hur?
    Killen kan fixa det på någon minut i duschen. KLART färdigt! Inga blommor, ingen städning, inget förspel, inget bök med kläder...

Skulle ni vilja bli utnytjade på det viset så tror jag nog de flesta killar hellre skulle komma till er! Men det vill ni väl inte? Eller vad skulle ni säga om han gick förbi och sa, hoppsan, jag råkar vara hård, öppna munnen eller vänd upp rumpan!

En snabb orgasm är helt enkelt absolut inte samma sak som att ha sex med sin partner.

• Anonym

Men hur vet du att han runkar i duschen? Hör du honom? *nyfiken*

Och gör han det så är det väl inte hela världen, det betyder ju inte att det skulle vara fel på dig!

Svar på tråden Runkande partner