Nattsömnen blir lidande - ont i höfter och rygg... fler?
Jag undrar bara om det är fler som upplever samma sak och kanske kan komma med tips och råd...
Jag är gravid i vecka 29.
Jag har haft foglossning sen ca v. 9 och har varit halvtidssjuksriven snart två månader pga detta.
Nu på sistone så har jag fått så fruktansvärt svårt att sova på nätterna. Jag kan ligga på ena sidan och vaknar då efter ett tag av en otrolig smärta i höften. Känns som det är i typ höftkulan. Kan detta vara foglossningen också?
Då får jag vända mig med stånk och stön till andra sidan och ligga på den tills jag vaknar av samma smärta i den, då får jag vända mig igen med mycket möda och stort besvär till andra sidan och så håller jag på natten igenom..... Det blir kortare och kortare intervall på sidorna då smärtan kommer ganska fort ju längre natten skrider.... Efter ca en timme efter att jag gått upp så är smärtorna borta....
Jag kan inte ligga på rygg för då blir det svårt att andas.... och mage kunde jag inte ens sova på innan jag blev gravid...
Och inte nog med detta så kan jag få en skärande smärta längre upp i ryggen också. Känns ungefär mellan skulderbladen och det känns ungefär som om jag har legat med ryggraden lite vriden, fast jag tycker inte att jag har det. Denna smärta uppkommer framåt 5-6 på mornarna och då är det omöjligt att somna om....
Hjälp, ska det vara så här i ca 10 veckor till? Nån som känner igen sig? Nån som har nåt tips på hur jag får en natts sömn utan dessa smärtor? Det hjälper inte med en kudde mellan benen heller, för det har jag....
Detta är tredje graviditeten också..... känner inte igen just dessa smärtorna från förut, fast den vanliga foglossningen känner jag ju igen förståss....