• Mickan21

Använder ni våtservetter eller tvättlappar?

Hej!

Jag är gravid och ska få i augusti=) Nu bröjar tankarna snurra och jag undrar om ni använder våtservetter eller tvättlappar och vatten när ni byter blöja?
    För och nackdelar?

• Svar på tråden Använder ni våtservetter eller tvättlappar?
  • Johanna 76

tvättlappar hemma och våtservetter i skötväskan....

• wiizz

våtservetter alltid. hon är 12 veckor snart och det har gått kalas=)

• Garderobshylla

Jag använder både och, man klarar sig på vanliga tvättlappar men visst blir det lite mer jobb om man ska bort, man måste blöta dom och stoppa i en påse osv. Så i skötväskan har jag våtservetter, blir så mycket enklare så.

• Pfyrix

vi använder våtservetter (natusan) har inget vatten i närheten av skötbordet och jag orkar inte med att springa runt med en ilsk liten tjej på ena armen och en skål ljumet vatten osv med andra armen.
    Både ja och gubben gillar dom och lilltjejens rumpa är nöjd så

• Heather

Allra första tiden använde jag "tvättlappar", papper med lite babyolja på - kändes snällast för rumpan. Gick sen över till att bara använda våtservetter.

Jag hade nog använt mig av bara vatten om vi hade kunnat ha skötbordet i badrummet.

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • Tindra02

Våtservetter.
    Tycker med vatten och tvättlappar är så bökigt.
    Ännu värre nu då jag har skötbordet på lillkillens rum...

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Mälaröbo

Har hållt mig till det naturliga på hemmaplan, dvs vatten och tvättlappar.
    I skötväskan har vi haft torra tvättlappar och använt tillgängligt vatten alt våtservetter i undantagsfall.
    Enda anledningen att använda våtservetter på heltid är för mig att man inte har vatten tillgängligt i anslutning till skötplatsen.

• nallemaja

Våtservetter.
    Enkelt & rumpan mår bra.
    Hade jag haft ett barn med känsligare hud hade jag kanske gjort annorlunda men
    som det är nu skulle jag inte fundera på nåt annat.

• Mickan21

Ja för vi har tänkt att ha skötbordet i babyrummet men enligt vissa är det mycket mer praktiskt och bättre om man har det i badrummet för där har man tillgång till vatten. Men om vi ska ha skötbordet där måste vi göra om badrummet och det har vi ingen lust med, även om vi köper sån man ska ha på väggen så finns det ingen bra plats, vi har ett väldigt litet badrum.

Jag skulle gärna bara använda våtservetter bara för att det är mer praktiskt, men det finns ju olika synpunkter och tankar kring det.
    Blir bebisen lättare röd och irriterad med våtservett än med tvättlap?

Svar på tråden Använder ni våtservetter eller tvättlappar?