• Winglur

Sluta med semper magdroppar?

Vi kör med semper magdroppar och har gjort sen dottern var ca 4 veckor...
    Hon är nu 4,5 månad. När ska man sluta? :s
    Jag tror inte att hon är riktigt redo än men ja, när har ni slutat?
    Ska man vänta till man har gått igenom alla smakisar å så kanske?
    Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Sluta med semper magdroppar?
  • Slöjan

Oj, har du gett så länge??

Klart du ska prova sluta...

• Vickan I

ja hur länge ska man ge egentligen? Ingen fara ge det länge, vanlig bra bakteriekultur i dem .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Winglur

Ja inte kan det vara nån fara heller, isånt fall borde det väl ha stått på... :/

Men, nån mer kanske kan svara? :)

• majken81

Vi började med magdroppar när vår lillkille var 2 veckor. Och vi slutade när han var drygt 3 månader. Vi märkte ingen skillnad mot när vi gav honom dem så vi valde att inte fortsätta. Men jag har en kompis som fortfarande ger dem till sin dotter som är över 1 år. Det är ju absolut ingen fara att ge dem lääänge, då de bara innehåller bra bakterier för magen.
    Men prova sluta ett par dagar och se vad som händer skulle jag råda dig till. Det är ju bara börja igen om magen skulle krångla.

• julimor

Magdropparna innehåller bra bakterier, vår son äter dem fortfarande och är snart ett. Vuxna köper ju proviva och allt vad det heter...

• Hella Pella

Jag gav min son magdropparna tills han kommit igång med några större mål mat ca 6-7 månader och det gick bra. Han har inte haft magknip efter det.

• Ankissen

Min bvc-sköterska sa att de flesta barn med magbesvär brukar bli fria från det runt två månader och så länge räcker en flaska med Semper, menade hon. Vi kör nog till den tar slut och sen avvaktar vi några dagar.

Svar på tråden Sluta med semper magdroppar?