• Winglur

Sluta med semper magdroppar?

Vi kör med semper magdroppar och har gjort sen dottern var ca 4 veckor...
    Hon är nu 4,5 månad. När ska man sluta? :s
    Jag tror inte att hon är riktigt redo än men ja, när har ni slutat?
    Ska man vänta till man har gått igenom alla smakisar å så kanske?
    Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Sluta med semper magdroppar?
  • Winglur

Ja inte kan det vara nån fara heller, isånt fall borde det väl ha stått på... :/

Men, nån mer kanske kan svara? :)

• Winglur

Hella Pella skrev 2009-06-09 14:53:34 följande:

Jag gav min son magdropparna tills han kommit igång med några större mål mat ca 6-7 månader och det gick bra. Han har inte haft magknip efter det.
    Vad skönt att det gått bra. :)
  • Winglur
    Ankissen skrev 2009-06-09 15:02:15 följande:
    Min bvc-sköterska sa att de flesta barn med magbesvär brukar bli fria från det runt två månader och så länge räcker en flaska med Semper, menade hon. Vi kör nog till den tar slut och sen avvaktar vi några dagar.
    Ok, hör gärna av dej om hur det gått?. :)
  • Winglur
    chokladkaffe skrev 2009-06-09 18:40:52 följande:
    Jag testade att sluta efter första flaskan. Sonen blev direkt dålig i magen, vet inte om det beror på att vi slutade med dropparna. Han har varit lite gasig sen dess, typ tre veckor sen. Höll upp med dropparna en vecka så han har fått dem i två efter uppehållet. Tycker det har blivit lite bättre igen men jag kan inte säga säkert att det beror på dropparna. Nu kör vi en flaska till iaf, vågar faktiskt inte chansa för veckan utan dem var hemsk.
    Ja jag är rädd att det ska bli så... :S
  • Winglur
    EKJ76 skrev 2009-06-09 19:45:48 följande:
    Varför sluta? Här tar vi dem allihop, både treveckorssonen, tvåårsdottern, jag och ungarnas pappa. Både jag, tvååringen och pappan var ständigt förkylda innan vi började med dem, nu är vi friska.
    Jaså?! Bra mot förkylning alltså, lr hur menar du då?
  • Winglur

Tack för era svar. :)
    Vi köpte ialf en ny flaska idag, så vi kör nog slut på den ialf.
    Jag tror vi kör med dom tills hon äter ordentligt med mat, kött och sånt och vi ser att det funkar. :)

• Winglur
    EKJ76 skrev 2009-06-10 08:00:36 följande:
    Som reklamen säger: "70% av immunförsvaret sitter i magen" Är magen i bra form orkar immunförsvaret bekämpa en massa annat. Jag trodde inte på det, men har blivit motbevisad...
    Koolt. :)
Svar på tråden Sluta med semper magdroppar?