• GoaMorsan

Vad kostar en helservice för volvo s80 årsmodell 01?

Vi köpte bilen -07, då hade det gjort service på bilen nov -06. Sen dess har vi inte gjort någon service. Kamremsbyte verkar inte vara bytt heller, den har gått ca 17000 mil, om inte lite mer.
    Rattens skruvar är lite lösa och skall fixas, rutan vid förarplatsen går inte ner, så den skall fixas plus at vi missat helservice för bilen -07 och -08.

Så vad kostar allt detta?

En volvo s80 2001.

*Fixa ratten
    * Rutan så att den går ner, den har fastnat, är trög
    * ev kamremsbyte
    * 2 års helservice

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 07:33
    Bilen hade tydligen gått lite mer än 18000 mil.

• Svar på tråden Vad kostar en helservice för volvo s80 årsmodell 01?
  • smulan 75

Ring o fråga eller maila tex volvia det gjorde min man till vår s70 och fick kostnadsförlag innan han bokade in tid där.

• GoaMorsan

Ok ja då får min sambo göra det sen. Han är ju inte hemma nu och jag kan inget om bilar, så hade hoppats att kanske få ett prisförslag.

Vad kan det kosta max då?

• smulan 75

Vet ej vår bil bytade parkeringsbroms båda bak (tror jag det var)samt rengjorde spjäll(kan inget om bilar heller) o 2 felsökningar o tatalt med jobb&moms blev det 4500 å bilia(hette det visst jag blanda ihop namnen) vet att mekonomen är billiga annars speedy men min man ville kontrollera den hos bilia som är speciallist på volvo o snabbt får fram reservdelar.

• GoaMorsan

smulan75:

när du skriver 2 st felsökningar, menar du helservice då?

• Arturdoc

kamrems byte är en cirka 5000 kr max på en volvo v 70 kostade det 3000.

Rutan en cirka 500 kr

Ratten cirka 500kr max

med jobb och allt tror runt en cirka 6000 max det inkluderar arebete och allt jag jobbar dock ej med bilar men har vänner som gör det.

lycka till

• GoaMorsan

Har jag helt fel när jag har för mig att jag läst att bara kamremsbyte går på ca 11000? min sambo är tydligen beredd på att allt kommer att gå på 14 000:-, han tror det är så dyrt för allt...

• GoaMorsan

16000-milaservicen, ingår kamremsbyte då?

om man måste göra 16000-milaservicen och 18000-milaservicen, lägger de ihop kostnadena som i ett paketpris eller betalar man servicarna var för sig om båda skall göras?

Svar på tråden Vad kostar en helservice för volvo s80 årsmodell 01?