Inlägg från: emma ns |Visa alla inlägg
  • emma ns

Min snart 9 månader gamla flicka är så grymt tyst, inget joller. Någon som varit med om det?

Hej Happiest! Jag undrar hur det har gått för din lilla dotter. Det är ju ett par år sedan du skrev tråden. Min tjej är i dag snart 9 månader och är precis så tyst som du skriver. Man är ju bara så orolig. Tacksam för svar!

• emma ns

buffar, Någon som vet eller har egna erfarenheter av liknade. Hur har era barn utvecklats?

• emma ns

Hej! Vad skönt att höra! Men är ju så oerhört orolig när hon är så tyst. Läser överallt att uteblivit joller kan tyda på autism. Det är inte det att min dotter gör en massa andra ord, hon är väldigt tyst. Ibland skriker hon högt, lite ahhh ibland och darrar med tungan långt fram. Låter som många rrrr.
    Hur var din dotter i övrigt vid 8-9 månader ålder. Min tjej ger svarsleende men inte alltid. Dock flera gånger om dagen. Skrattar när vi busar med henne men kan även vara en väldigt allvarsam liten tjej. Storebror var helt annorlunda så man undrar om detta är normalt.
    Pratar din tjej på som vanligt idag? Hon blev inte sen med talet i övrigt? 

• emma ns

Jag har pratat med BVC och de säger att allt ser ok ut. Vi får bra ögonkontakt på håll, även nära tycker jag men då tittar hon mycket på munnen. Hon är rätt nyfiken av sig. Kryper efter en när man dammsugar tex. Är rätt mammig just nu. Kryper efter mig och drar mig i byxbenen. Sträcker upp armarna när jag säger vill du komma. Föstår var lampan, klockan, pappa, storebror, bollen, dockan och tv:n är. Tycker om titt-ut. Men hon är extremt tyst. Visst ler hon en hel del men hon är samtidigt en lugn och liten allvarlig tjej. Lite reserverad för tillfälligt mot andra människor. Har dock innan alltid gett ett leende till andra.Hur är det, inget av dina barn har autism?

När började din dotter peka, vikna mm. Framför allt när började hon härma? Min gör inget av det ännu. Klappa händerna gör hon. Annars är hon motoriskt bra utvecklad. Kryper, reser sig mot möbler mm.   

• emma ns

Hei igen happiest! Jag blev lite förvirrad av dina inlägg. Var det din som eller din dotter som inte jollrade förrän sent? Såg ett inlägg (2007 ) om din son som inte gjorde så mycket ljud vid 10 månader! Kom han också igång efter det? Var båda dina sena? Hoppas det gått bra för dem båda!

• emma ns

Hej! Ja visst märker min man att hon är tyst. Vi vill bara att hon ska komma igång med sitt joller.  Hon är nio månader alldeles strax, nu i början på denna månaden så tiden börjar bli knapp. På BVC vill de att de ska säga baba, dada osv vid 10 månader.

Annars är hon intresserad och kollar av människorna runt henne. Det är inte alltid hon är så speciellt glad men dock intresserad av vad som händer runt henne. Brukar sträcka fram armen mot människor vi möter precis som om hon vill hälsa. De tar då tag i hennes hand och det tycker hon är ok Men inget försök till kontakt på något annat sätt. Inget leende eller ljud eller så. Åt oss svarar hon för det mesta med ett leende.  

Svar på tråden Min snart 9 månader gamla flicka är så grymt tyst, inget joller. Någon som varit med om det?