• Emma 79

Mammakläder i Sthlm?

Kan ni tipsa mig om var i Sthlm jag kan hitta en vettig butik med mammakläder (gärna köpcentrum man kan köra till). Jag bor i Hägersten och tog tunnelbanan till Skärholmen idag och upptäckte att alls som fanns var några utplockade ställningar på HM (14 linnen storlek s, två par jeans storlek s) och absolut inga byxor jag kan ha på jobbet. Blev ganska förvånad och snart är jag i akut behov av mammabyxor då jag är i vecka 13.

Tacksam för tips, och jag vill helst inte betala över 1000 kr för ett par byxor!

• Svar på tråden Mammakläder i Sthlm?
  • April Mamma

Det är ju typ bara HM som säljer mammakläder ju...lindex/kappahl har ju slutat sälja..

Jag tror att VeroModa säljer, samt Zara...Sedan så finns det ju "speciella" butiker med inriktning med bara mammakläder...men då kostar de mycker mer än tex HM.

Jag har köpt mest på HM, men även på POP...

• ALO

finns en affär på östgötagatan med bara mammakläder och amningskläder. Sen finns det en på en tvärgata till hornsgatan, timmervägen eller nåt heter den tror jag. annars har hm i köpcentret ringen ganska bra utbud!

Ella 2009-04-21
  • Flisan79

Vero moda har i sickla centrum (var där idag) och i PUB huset. Sen har topshop men de är ju inte helt billigt förstås. Zara ska ha men jag har inte kollat.
    H&M har mycket i butiken på Hamngatan (vid NK) och en hel del i Farsta C.

På nätet ska asos ha en del. Ska själv spana in ett par jeansshorts där.

Sen så säljs en hel del på tradera om du vill koma undan riktigt billigt.

• nicely

På vero moda, är det lite coolare mamma kläder?

Gillar inte alls hm utbud. Inga snygga byxor alls. Tröjor är däremot inga problem då modet är så bra för tillfället med långa tröjor osv. Underdelar är ett problem, hittar inga snygga shorts eller kjolar.

• Flicka81

Vero Moda är toppen! Säljer mamaliscious mammakläder. Det finns flera modeller på jeans med smala ben, som kostar 300:-
    Lycka till!

• Floff

Emma 79 skrev 2009-06-09 18:57:02 följande:

Kan ni tipsa mig om var i Sthlm jag kan hitta en vettig butik med mammakläder (gärna köpcentrum man kan köra till). Jag bor i Hägersten och tog tunnelbanan till Skärholmen idag och upptäckte att alls som fanns var några utplockade ställningar på HM (14 linnen storlek s, två par jeans storlek s) och absolut inga byxor jag kan ha på jobbet. Blev ganska förvånad och snart är jag i akut behov av mammabyxor då jag är i vecka 13. Tacksam för tips, och jag vill helst inte betala över 1000 kr för ett par byxor!
    Håller med, Skärholmens utbud av mammakläder är verkligen skamligt! De har hur många butiker som helst som säljer bebiskläder, men mammor verkar inte ha rätt att få fina kläder i 9 månader. I Skärholmen kan jag bara tipsa om Polarn o Pyret. Där köte jag två kjolar som var toppensnygga och beväma för ca. 499:- styck.

Jag kommer förresten också från Hägersten (Mälarhöjden närmare bestämt) men har flyttat därifrån tyvärr.
  • Emma 79

Okej, Polarn och Pyret missade jag! Det var ju alltid något om jag har vägarna förbi igen.

• April Mamma

Emma 79 skrev 2009-06-11 15:59:31 följande:

Okej, Polarn och Pyret missade jag! Det var ju alltid något om jag har vägarna förbi igen.
    Om du har vägarna förbi Järfälla hållet så finns det en POP butik som säljer barn o mammakläder...såg sist att dom sålde alla Mammajeans för 75 kr (ord pris 595 kr)
    Butiken finns på Outleten kanske jag skall nämna =)
  • Emma 79

Tre par jeans, en klänning, två linnen för totalt 350 kr. Lysande :)

Lite utplockat på tröjor, men helt klart värt ett besök.

• April Mamma

Emma 79 skrev 2009-06-11 20:59:02 följande:

Tre par jeans, en klänning, två linnen för totalt 350 kr. Lysande :) Lite utplockat på tröjor, men helt klart värt ett besök.
    Aha, du var alltså till POP Barkarby?? =)

Skoj att shoppa kvalité till billigt pris =)
  • Floff

Emma 79 skrev 2009-06-11 20:59:02 följande:

Tre par jeans, en klänning, två linnen för totalt 350 kr. Lysande :)Lite utplockat på tröjor, men helt klart värt ett besök.

Dit ska jag släpa med mig mannen i helgen! Tack för tipset!
Svar på tråden Mammakläder i Sthlm?