• martina g

katastrof efter skrapning...steril?!

gjorde min 3.e skrapning i måndags(igår)...inatt vaknade jag av fruktansvärda smärtor och feber,och det bara forsade blod ur mig...fick en tid idag på eftermiddagen på kvinnokliniken...infektion i hela livmodern/äggstockarna...måste eventuellt göra om denna skrapning då det finns rester kvar....fick 2 sorters antibiotika..har så ont att jag kan vara gå,stå eller sitta.

sitter här och gråter,läkaren förklarade för mig att risken finns att jag kan bli steril efter detta...
    snälla,finns det nån här med solskenshistorier?nån som fått infektion i livmodern/äggstockarna,men ändå lyckats bli gravid igen?
    tankarna bara mal om och om igen...att jag kanske aldrig får uppleva att bli mamma igen=(

• Svar på tråden katastrof efter skrapning...steril?!
  • ÄngelnDennis

Fy gumman. Lider med dej. Hoppas verkligen det går bra för dig nu! Finns här!

stor kram!

• hjäärta

tänker så det knakar på dej... åhållar alla tmmar jag har!!
    Hoppas att det ordnat sig!!
    Många kramar

• kramiiis

åhh gumman blir så ledsen när jag läser. Hoppas verkligen det ordnar sig! har tyvärr ingen erfarenhet av det.

massor kramar!

we could loose it all
  • Grönsiska

Usch håller tummarna för dig. Vilken oro och jobbigt att ha så ont. Kan det inte vara så att prognosen är god om behandling sätts in tidigt?

• zanila

Fy sjutton, tycker dock inte att du ska ge upp bara så där, tycker det låter märkligt att läkaren sagt så till dig. Jobbar själv på en gynavd och den information läkarna ger till "våra" patienter med infektion i livmodern (som ofta är riktigt dåliga och inlagda på avd) är att en infektion som behandlas i stort sett aldrig leder till sterilitet. Det som i så fall skulle kunna ställa till det (hoppas inte) är väl infektionen i äggstockarna som ju ev kan göra att där blir ärrbildning och sammanväxningar, inte heller det är ju dock givet med tanke på att du kommit uder behandling så snabbt. Stopp i äggledarna är ju inte heller detsamma som sterilitet utan infertilitet som går att komma runt med provrörsbefruktning om det nu skulle bli så illa.

Lycka till och kram

• truebelive

Har en bekant som fick väldigt många upprepade missfall. Hon gjorde bortåt 10 skrapningar. Av dessa fick hon inflammation i livmodern alla gånger utom en. Den gången gjordes skrapningen i Kina med typ jordstampat golv ;).

Hon har idag tre friska barn som kommit på "naturlig väg" efter dessa upprepade missfall.

Svar på tråden katastrof efter skrapning...steril?!