• ettplustack

Höga levervärden

Jag har höga levervärden men inte ont någon stans, jag väntar på tid för ultraljud men undrar:
    Kan man bli väldigt trött av för höga levervärden ?

• Svar på tråden Höga levervärden
  • gaffsan

Ja , det är ett av symtomen , sorry

• ettplustack
    gaffsan skrev 2009-06-10 00:20:17 följande:
    Ja , det är ett av symtomen , sorry
    Okej för jag har kännt mig trött sedan hösten 08.
    Och levervärdena har bara ökat.
    De upptäckte en lätt b8 brist även känd som folsyrabrist och för det äter jag folacin.
  • gaffsan

Hoppas det fixar sig för dig med extra tillförsel av vissa vitaminer

• ettplustack
    gaffsan skrev 2009-06-10 00:32:04 följande:
    Hoppas det fixar sig för dig med extra tillförsel av vissa vitaminer
    Ja vi får hoppas på det, men annars så har jag ganska höga förhoppningar på ultraljudet...
  • h8him

Testa att förbättra dina värden genom att äta gurkmeja. Googla så får du fram mer info om detta.

• gaffsan

Kul håller alla tummar jag har

• Slöjan

Man kan ha för höga levervärden om man är överviktig... en s.k fettlever....

• ettplustack
    Slöjan skrev 2009-06-10 13:48:54 följande:
    Man kan ha för höga levervärden om man är överviktig... en s.k fettlever....
    Ja jag är ju överviktig men läkaren måste ju tro att det beror på något annat eftersom jag ska på ultraljud
  • Slöjan
    ettplustack skrev 2009-06-10 13:52:21 följande:
    Ja jag är ju överviktig men läkaren måste ju tro att det beror på något annat eftersom jag ska på ultraljud
    Man får gå på ultraljud ändå för att verkligen sätta diagnosen fettlever... så det är helt normalt att du får gå på en sådan undersökning.
  • k girl

Jag hade lite för höga värden förra året. Min läkare sade att det var sannolikt att det var lite fettlever eftersom jag då hade gått upp i vikt, men att man vill kolla för säkerhets skull (ffa därför att jag har ätit medicin som är känd för att påverka levern). Kände absolut ingenting.

På ultraljudet hittade de en liten förkalkning som inte kunde förklara de förhöjda levervärderna - men däremot lite gallstenar som var den sannolika orsaken.

• ettplustack
    k girl skrev 2009-06-10 13:56:17 följande:
    Jag hade lite för höga värden förra året. Min läkare sade att det var sannolikt att det var lite fettlever eftersom jag då hade gått upp i vikt, men att man vill kolla för säkerhets skull (ffa därför att jag har ätit medicin som är känd för att påverka levern). Kände absolut ingenting.På ultraljudet hittade de en liten förkalkning som inte kunde förklara de förhöjda levervärderna - men däremot lite gallstenar som var den sannolika orsaken.
    Gjorde dem något åt det då?
    Grejen är ju att jag har haft höga värden sen förra hösten och att de bara ökar hela tiden...
  • k girl
    ettplustack skrev 2009-06-10 14:37:32 följande:
    k girl skrev 2009-06-10 13:56:17 följande: Gjorde dem något åt det då? Grejen är ju att jag har haft höga värden sen förra hösten och att de bara ökar hela tiden...
    Nej, de gjorde ingenting eftersom det inte var någonting annat än gallstenarna som var problemet. Det beror ju lite på vad det är som är problemet.
  • JA77
    h8him skrev 2009-06-10 00:42:40 följande:
    Testa att förbättra dina värden genom att äta gurkmeja. Googla så får du fram mer info om detta.
    Jag tycker inte att du ska rekommendera en främmande människa diverse huskurer utan att hon har fått en diagnos!!

/Sjuksköterska
Svar på tråden Höga levervärden