• Viewsonic

Hur lång tid bör det ta att formatera en extern hårddisk på 1 Tb?

Hur lång tid bör det ta att formatera en extern hårddisk på 1 Tb?

Min har hållit på ett dygn och den har formaterat 6%. Verkar otroligt konstigt. Ökar med 1% per 4 timmar eller något...

• Svar på tråden Hur lång tid bör det ta att formatera en extern hårddisk på 1 Tb?
  • Jesspa80

10 sekunder kanske. Men bara om du väljer quick.

• Dynamic

det låter som att disken inte mår så bra tyvärr. Vad ansluter du den med? Det ska inte ta ett dygn iaf.

• Viewsonic

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-10 09:42:00 följande:

kör du normal formatering och har gamla usb 1.1 utgångar kan det nog ta en hiskelig tid.Spring iväg och köp ett usb 2.0 kort till pc´n, skyfflar information mycket mycket fortare.t.exwww.webhallen.com/prod.php
    Aha, nu förstår jag. Den är kopplad till en gammal hub med 1.1 USB. Jag avbryter och kopplar direkt till datorn, den borde ha 2.0. Tack!
  • Viewsonic
    Dynamic skrev 2009-06-10 09:43:00 följande:
    det låter som att disken inte mår så bra tyvärr. Vad ansluter du den med? Det ska inte ta ett dygn iaf.
    Jag läste på en sajt en kille som hade samma problem och hade hållit på i två dygn.
  • Dynamic
    Viewsonic skrev 2009-06-10 11:28:30 följande:
    Jag läste på en sajt en kille som hade samma problem och hade hållit på i två dygn.
    my god! Jo 1.1 tar tid men jag kollade med kollegan som jobbar mycket med större medier och en quick format bör ta max en halvtimme.
  • Viewsonic
    Dynamic skrev 2009-06-10 11:30:59 följande:
    my god! Jo 1.1 tar tid men jag kollade med kollegan som jobbar mycket med större medier och en quick format bör ta max en halvtimme.
    Jag körde den osnabba varianten (trodde det skulle vara bättre). Men OMG detta är ju otroligt...
  • Dynamic
    Viewsonic skrev 2009-06-10 11:31:50 följande:
    Jag körde den osnabba varianten (trodde det skulle vara bättre). Men OMG detta är ju otroligt...
    Osnabba varianten har du ingen nytta av om du inte har en helt ny disk tex. Men det finns ingen poäng i att köra den långsamma alls.
  • Viewsonic
    Dynamic skrev 2009-06-10 11:35:18 följande:
    Osnabba varianten har du ingen nytta av om du inte har en helt ny disk tex. Men det finns ingen poäng i att köra den långsamma alls.
    Åh, tack!
Svar på tråden Hur lång tid bör det ta att formatera en extern hårddisk på 1 Tb?