Inlägg från: luzorsus |Visa alla inlägg
  • luzorsus

    <3Augustimammor del 4<3

    Själv sätter jag mig ner en lugn stund idag. Är full rulle. Imorgon drar vi söderöver på semester i en vecka.
    Först ner till Sundsvall där vi ska sova en natt på hotell. Sen vidare ner till Stockholm på onsdagen.
    Har heela dagen lång försökt få ordning på saker och hemmet. Fixat en mindre resevagn så båda barnens vagnar får plats i vår lilla Golf, tvättat, städat, skjutsat stora tjejen till en kompis.......handlat färdkost och smågrejjer att uppehålla barnen med på resan, tankat, kollat däck etc... etc etc...
    Nu badar båda två så jag passar på att sitta vid datorn då mannen är där inne. Snart är det dags för en tur ner i tvättstugan oxå.
    Sen ska barnen isäng och då börjar vi packa lite...Kommer vara helt slut när vi väl drar oss iväg imorgon

  • luzorsus

    Tillbaka från semestern!
    Har spenderat några dagar i Stockholm. Blev Junibacken en dag och Tova älskar att vara där. Själv tyckte jag det var hysteriskt med folk! Kö in och efter 3 h fick vi åka sagotåget.....mycket roligare att fara under lågsäsong.

    Nästa dag blev det Skansen ,där man knappt ser några djur för de drar sig undan i värmen.Men björnarna såg till att det var värt det. De låg och badade i poolerna som är just innanför glasväggarna och jagade varandra och busade på hela tiden, underbart att se!

    Sen tredje dagen blev det Gröna Lund. Lilltjejen och Micke stannade hemma så jag och storasyrran var ensamma med Tova, det gillades! Vi åkte allt hon kunde åka. Lilla Fritt Fall blev favoriten och tekopparna (som snurrar alldeles vansinnigt mycket för min smak). Blå tåget vågade hon sig på men det var lite läskigt, likaså Lustiga huset
    Skrattkammaren med alla roliga speglar i var ap-kul tyckte vi alla!

    Annars åt vi gott, bla. på en indisk resturang i Hornstull, och drack gott! Vädret var underbart, dagen vi for kom det dåliga vädret Timing!

  • luzorsus

    karisma: Vet faktiskt inte, huvudsaken borde ju vara att hon är tillsammans med det barn hon har Fp för när hon reser....men jag vet inte alls säkert..

    Läget annars?
    Vädret suger...men annars rullar saker på. Mindre än en mån innan Myra börjar på dagis och ca 1 mån kvar innan jag ska börja jobba.....blä

  • luzorsus
    hjärterum skrev 2009-07-24 21:01:47 följande:
    Jag ska jobba första dagen imon! Mer än ett år sedan ju...lite nervig.
    åh...ja det blir ju lite förändring i vardagen när man börjar jobba, hoppas du får en kul jobb-dag

    Jag vet ju när jag kommer tillbaka att jag bara har 5 månader kvar innan jag måste sluta......undrar hur mycket energi man kommer orka lägga på jobbet då...ja, man får väl se hur man känner det..
  • luzorsus

    Har era barn skor? Vilken storlek drar de nu?
    Myra börjar ju dagis den 17 Augusti och tänkte att skor kunde vara bra att ha..Har ett par 22:or sen Tova var liten....hon satt ju i vagn i princip vid samma ålder för då var det vinter och hon tultade inte runt så mycket i snön..

    Tänkte önska oss lite praktiska saker när hon fyller ett år den 4:e...hon får bla. regnkläder av mormor och morfar

    Myra kan nu stå själv Hon ställde sig upp vid en saccosäck igår och så släppte hon och bara stod där och såg såååå nöjd ut . Och så gjorde hon samma sak om och om igen! Så kanske har hon tagit sina första stapplande steg då hon börjar dagis

  • luzorsus

    Har spenderat dagen på Nolia idag med stora tjejen och min pappa. Var där i ca 5 timmar, Tova åkte häst,köpte ballong, en massa godsaker, själv kom jag hem med korv och bröd...det klassiska på Nolia...och sockar Massa saker men spenderade inte en krona då morfar var med

  • luzorsus

    Kul med bilder!
    Ja de skiner ju verkligen upp när de lär sig nya saker, alltid lika kul att se!
    Har köpt nån öl på systemet idag, får se om man kan få tag i nån polare som vill ut...de flesta har bebbar eller är gravida så det brukar bli svårt

  • luzorsus

    ja man brukar ju kunna känna sig old på typiska 18 års ställen.De flesta ställen i stan har ju olika åldersgräns olika dagar så när det väl är dags så får ni kolla i olika ställen...
    Själv bruka rjag oftast hamna på någon pub, Bishop´s arms oftast

Svar på tråden <3Augustimammor del 4<3