Tips för potträning av 3-åring?
Min tjej som precis fyllt tre vill heller inte sitta på pottan. Eller ens vara utan blöja för den delen. Det lustiga är att för några månader sedan så bestämde hon sig för att sova utan blöja ett par nätter, gick hur bra som helst! Inte en droppe i sängen! Och en av de dagarna så åkte vi iväg och hälsade på ett par kompisar, hon ville inte ha blöja så hon åkte i trosor och hon kissade inte en droppe i trosorna.
Men efter det så är det tvärstopp. Vill inte helt enkelt. Jag har köpt klistermärke i form av en gris som jag satt i pottan (grisen kommer fram på bilden då man kissar på klistermärket), men nej det var ingen höjdare visst (hennes storasyster gick då över till att glatt kissa på pottan istället för på toan, så nån uppskattade det iaf
. Jag har försökt muta henne med choklad (!), klistermärken. You name it. Hon vill helt enkelt inte. Och jag har kommit fram till att jag inte ska stressa henne. Jag frågar henne då och då om hon vill vara utan blöja, och jag försöker ibland locka. Jag tror hon kommer att säga till då hon är redo. Kanske. Förhoppningsvis.