• Vanillie

Fler som nyligen plusset efter IVF?

Finns här fler som plussat i dagarna efter en ivf?
    Hade varit roligt att följas åt lite... älta lite oro och symptom!

Jag är i vecka 6+2 efter att ha blivit gravid på vår 1:a ivf/icsi!

Hur mår ni? Har ni alla tänkbara grav. symptom? Analyserar ni minsta lilla grej som känna annorlunda?! -jag gör!

För övrigt har jag en världens yrsel och ömheten i brösten kommer och går. Dom senaste 2 dagarna har det börjat komma ett litet illamående också!

Fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-02 08:24
    www.familjeliv.se/Forum-11-232/m46039077.html

Jag testar att göra en medlemslista! Är inte alls säker på att jag gjort rätt men annars får jag göra om det!
    Hittade nog inte den aktuella listan så ni får kolla era uppgifter och/eller fylla i nya!!

• Svar på tråden Fler som nyligen plusset efter IVF?
  • MissLillis

Åh, ryggskola låter intressant, vart var det? Jag har problem med ryggen sen innan, spenderade hela våren med magnetröntgen, ultraljud osv för att hitta en orsak men de kom aldrig på något. Har dock fått medicin men den får man inte ta som gravid så jag håller ut. Känner att jag blir väldigt trött av att sitta en hel dag och då har jag super stol, och när jag står upp får jag ont i benen....
    Hade möte med min chef idag och hon bad mig fundera på vilken sorts info/delaktighet jag vill ha med jobbet under tiden jag är mammaledig.... känns som hon är långt före mig i graviditeten..... jag har nog egentligen inte förstått att det ligger någon och plaskar i min mage ännu, känns så himla overkligt.

Har haft grym magvärk och dålig mage nu i flera dagar, det står ju att man ska vara förstoppad. Så igår gjorde jag ett "chilenskt husmodersknep", te på fänkålsfrön och sen åt jag blåbär... har inte kännt något idag så det kanske hjälpte. 

Igår bokade vi en resa till cyperrn i slutet av september så det blir en "babymoon", ska bli skönt.

• Semlan10

Foglossning kan nog kännas på flera olika sätt. Jag får dels väldigt ont i ländryggen, sen kan det variera från dag till dag runt hela bäckenområdet. Idag strålar det ner från skinkan ungefär på höger sida, ibland är det runt blygdbenet som det gör ont.

Kul med yoga Syssling! Det är fortfarande 1,5 vecka kvar tills min börjar.

MissLillis, ryggskolan är på Rosenlunds sjukhus på Söder. Mvc gav mig ett nummer dit, 08-616 5930. Pratade med hon som håller i "skolan", hon verkar vettig men tyckte inte jag skulle göra yoga på egen hand utan vänta tills kursen startar. Har ju kört enligt en bok jag har. Suck, vill ju röra på mig.

Vad mysigt med babymoon! Blir lite avis, det blir nog ingen för oss eftersom sambon är arbetslös. Men jag tänkte åka till London själv, har många kompisar där eftersom jag bodde där i många år. Min syster bor där också. Lite nervöst med svininfluensan där men tänkte hinna vaccinera mig först.

• Fru Orange

Vet hur du har det med foglossningen vera! Det är grymt jobbigt men jag tar det och lite till bara E.T. stannar !
    Har ju haft foglossning med mina andra två också och det har väl aldrig helt gått tillbaka under åren. Jag vet ju redan vad jag ska tänka på för att underlätta värken och gör allt det. Problemet är att jag får jätteont av att sitta på jobbet hela dagarna... Men å andra sidan ska man inte stå i onödan heller så vad gör man? Däremot tänker jag beställe ett bälte nu och börja använda det. Har tittat lite och de ser ut att vara lite bättre kvalitét på dem nu än för 20 år sedan när jag köpte mitt första (jösses, vad åren rusar ).

Ursäkta en gammal kvinna från norra Jämtland men vad i hela fridens namn är "babymoon"`???

Hoppas att ni alla mår bra!

• Lycka1012

Är det bara jag som inte har berättat på jobbet än? Idag var det en kollega som höll in min klänning under magen och sa "ja du verkar ha haft en trevlig sommar". Jag blev bara irriterad och började prata med en annan kollega istället. Detta fick igång mina tankar en del. Varför är det så att jag tycker att det känns så läskigt att berätta? Varför vågar jag fortfarande inte tro på att det kommer gå bra? Vad är det för fel på mig? Känner mig jätteledsen just nu och det beror inte på det kollegan gjorde utan mera på mig själv. Att jag inte helt kan glädjas och njuta utan att de jobbiga tankarna aldrig försvinner. Är det så att allt vi gått igenom sitter så djupt att jag kommer vara orolig hela graviditeten? Känner mig bara så knäpp och ledsen på mig själv. Längtar så till UL på fre och hoppas att mini har det bra iaf.

Vera och Fru H; Tycker synd om er för foglossningen. Låter inte alls skönt.

• Vanillie

Fru H: haha.. ja babymoon är nog ett ganska nytt uttryck.. tror det är när föräldrarna unnar sig lite egen tid, tex passar på att resa innan bebisen kommer!
    Har jag rätt.. ni som vet?

Någon mer är jag som får grymt ont i benen och ljumskarna när ni går i högklackat!?
    Jag går ALLTID i höga klackar i vanliga fall men nu för tiden blir jag så trött i benen och på kvällen sen får jag jätte ont!

Foglossning vet jag inte om jag har.. men som sagt när jag går mycket får jag ont i ben, ljumskar och svank. Vet inte om det är foglossning eller bara ligamenten!

• Fru Orange

sol: Du är inte ensam! Jag har bara berättat det för mina närmsta chefer och det är enbart i egenintresse!!! För annars ingår det i mitt jobb att böja mig mycket ner och plocka upp saker, kartonger bl a och bära tungt och gå och stå en hel del och det funkar inte med foglossningen. Annars hade jag nog också avvaktat ett tag till. Helst till efter RUL. Sen har jag bara berättat för en vän här uppe och en vän i Stockholm.
    Jag känner precis som du, vågar inte riktigt tro på att det kommer att gå hela vägen, varje gång vi pratar om E.T. så lägger vi alltid till; Ja, om E.T. stannar förstås...
    Det känns jättetråkigt att inte våga glädjas fullt ut! Det är inte ett dugg fel på dig utan jag tror att det är ganska normalt efter allt vi IVF:are har gått igenom. *Kramar om*

• MissLillis

Ja, babymoon är ett nytt "modeuttryck", kommer från honeymoon...... men här åker man innan själva "händelsen", för att ta det lugnt och ägna sig åt varandra innan kaoset börjar, ja skämt å sido, ska bli ganska skönt i alla fall. 

Vera72, tack för infon, ska kolla upp det. 

• Fru Lycklig

Hej!
    Nu är jag tillbaka som Fru Lycklig... Vi gifte oss för tre veckor sedan, då jag var i vecka 15. Ett helt fantastiskt bröllop!

Magen växer och växer... Ska på RUL på måndag 31/8, spännande. Har idag varit och kollat lite grann på barnvagn med mannen, är det tidigt? Vi har inte bestämt oss, utan mest kollat runt lite för att se vad som finns.

Har inte orkat läsa allt ni skrivit nu, men ska försöka vara lite mer aktiv framöver.

• Vanillie

Fröken lycklig: Hej och grattis till att ha blivit Fru! Själv blev jag det för snart 2 veckor sen!
    Det var en känslosam upplevelser! Men känns underbart nu!
    Ser att vi ska på RUL samma dag! Jag ska oxå den 31:e. kvart i ett tror jag det var!
    Börjar bli ganska nervös!

• Kuddig

Fröken lycklig: Stort Grattis!

Sol78: Jag känner som dig vågar inte glädjas och se framåt, är ständigt orolig och analyserar varenda värk osv...
    Tror också de har lite med att man gjort IVF. Man har genomgått så mycket och sen skulle ett misslyckande innebära så mycket mer än de flesta behöver genomgå.

Vera72: Jag känner precis som dig, igår hade jag hemskt ont just i baken på höger sida...Men trodde inte de ställena som jag känt var foglossning.

Min gravidyoga börjar om 2 veckor...längtar...

Måste fråga om någon börjar känna fosterrörelser??
    Vilken vecka är det vanligt att börja känna, jag är i vecka 17 nu och känner ingenting. Man blir ju orolig att bebisen inte lever där inne.

Svar på tråden Fler som nyligen plusset efter IVF?