• Fröken Drutten

Någon som har en Hauck-barnvagn?

Är det någon här som har köpt barnvagn från Hauck? Man hittar dom på babystugan.se (fast inte för tillfället då det tycks vara något fel på deras hemsida). De säljer väääldigt prisvärda vagnar, den dyraste tror jag kostar ca 3.500;-. Min fråga är dock om de är bra? Huvudkontoret ligger i Trelleborg och det är rätt långt att fara dit från Göteborg så jag skulle bara vilja höra från nån som vet om det är värt att kolla in den här vagnen närmare?

• Svar på tråden Någon som har en Hauck-barnvagn?
  • Kajsan

Jag har en Hauck cruiser därifrån, den kostade 1600 kr.
    Verkar bra, förutom att mjukliften är lite väl mjuk och sladdrig

• Fröken Drutten

Åkte du till Trelleborg innan du köpte den, eller beställde du bara och hoppades på det bästa? Jag tycker det känns lite osäkert. Minns ej vad vagnen heter som vi funderar på.

• Kajsan

Jag beställde bara, man har ju öppet köp
    Dessutom har Hauck gott rykte och de är så billiga .

• Fröken Drutten

Ingen annan som har något att säga om Hauck-vagnarna?

• Alicia05sMamma

Jag har en Hauck ministar saturn. Har haft den nu i 1,5 vecka & vi är super nöjda med vagnen & deras service.

Hade en emmaljunga tidigare & jag tycker inte lika mkt om den som hauck vagnen.

Tycker hauck vagnen är en mer robust vagn. Stadigare i fjädringen, den har en bättre varukorg. En större suflett som gör det mer ombonat. Vår dotter trivs jätte bra i hauck vagnen.

Har faktiskt inget negativt att säga om den. Så här är det tumme upp för hauck vagnen

• Kajsa79

jag har funderat på att åka till trelleborg för att titta på babystugans vagnar, men jag bor i Malmö så det är ju inte så långt. men det blir inte förrän om en månad eller så, för vi ska inte köpa vagn förrän efter att vi flyttat o de gör vi den 1 okt!

• Alicia05sMamma

Glömde skriva att jag beställde över nätet från deras hemsida
    Tog endast 2 veckor så hade vi vagnen hemkörd

• Miss Nina

Har oxå bestämt mig för en barnvagn från Hauck. Från babystugan faktiskt :) Tycker den ser jäte fin ut, vill inte ha en tråkig svart. Denna har fina färger som passar både till kille el tjej. Men vi bor nära huvudkontoret så vi ska åka ner o hämta den, då hjälper de en med att sätta ihop den o visa olika finesser. O så slipper man frakten på 300-400 kr :)

• luttelin

Vi har en Hauck Cruiser (bild i galleriet) Fick hem den igår så jag har inte hunnit köra så jättemycket med den ännu. Men den verkar vara himla stabil och bra. Dock precis som Kajsan säger är mjukliften lite sladdrig. Skötväskan som vi beställde till (Lilly fun blue) var mycket större än jag trodde att den skulle vara (desto mer grejor att få plats med iofs. )

Är mycket nöjd med Babystugans service hittills, har nog skickat en 5-6 mail med frågor om deras vagnar innan vi kom fram till vilken vi skulle ha. Fick svar efter nån dag på varje mail. Snabb och smidig leverans var det oxå.

• ludicrous

Vi har en Alaska 5 därifrån.
    Har iof inte fått bebis än så..
    men den är bra så långt vi vet :D

Svar på tråden Någon som har en Hauck-barnvagn?