• Jordgubben82

Är det ok att barnet sover vid fönstert?

Hej!

Ska fixa med sängen till bebisen i dag och hade tänkt ha den längst fönstret.
    Men nu sa min syster att man inte skulle ha en nyfödd vid fönsret om det drog kallt.
    Men sen står det ju att det e bra att barnen sover ut och sådant.
    Behöver hjälp med svar???

• Svar på tråden Är det ok att barnet sover vid fönstert?
  • lia76

Du behöver ju inte ha fönstret öppet när barnet sover
    Annars är det helt OK att ha dem vid fönstret

Grå grár grey szary gris cinzento
  • patti87

jag skulle satsa på en annan plats, för det kan ju faktiskt dra kallt även om fönstret är stängt,

ska ni ha sängen i sovrummet?

på sommaren kan de ju vara rikrigt varmt och då är det ju skönt och ha fönstret öppet på natten..fast kanske inge bra när bebisen ligger där..

• piglet

Det är nog bra att undvika drag, och det blir det ju lätt vid ett fönster, oavsett om det är öppet eller inte. Vid en yttervägg och/eller fönster blir det ju alltid lite kallare än vid övriga väggar.
    Jag skulle själv inte ställa en spjälsäng direkt framför ett fönster. Du har ingen annan plats i rummet där den kan passa?

• Jordgubben82

Vi får väl försöka ställa den någon annan stanns då :) vi har precis byggt hus och vårant sovrum som vi ska ha e inte klart, så har bara ett litet nu, men får väl ta ut något annant.
    Tack för era svar

• Maadeleine

Vi har ställt sängen i hörnet vid fönstret! Tror inte det är någon fara

• Lillbollen

På vår föräldragrupp så rekommenderade barnmorskan oss att ha sängen nära ett fönster för att förebygga gulsot hos bebis.
    En liten tanke bara :)

• Norrtös

Har ställt bebisens säng kanske en halv meter från fönstret.
    Den kan inte stå någon annanstans, då jag vill ha bebisen på min sida för att underlätta nattliga amningar och sånt.

Är möjligt att vi får möblera närmare vintern, vill ju inte att bebisen står i något slags drag...

• KnoddenU

Vi har haft dotterns säng vid ett fönster sedan hon föddes för två år sedan och det har inte varit några problem. Jag var tveksam i början och tänkte också på drag, men å andra sidan kan det ju vara drag på andra platser i ett hus också.

Svar på tråden Är det ok att barnet sover vid fönstert?