lövet2 skrev 2009-06-10 18:42:23 följande:
Hej, kompis! Om den pekar åt fel håll, så bör du gå till doktorn för att den inte ska läka fel. Annars gör du så att du tejpar ihop tån med närmaste frisk tå. Då får du stöd och stadga för den brutna tån och kan gå lättare. Behåll tejpen även när du sover, och så byter du så ofta som det behövs. Är det lilltån, så kan du räkna med att halta i en månad, men om det är någon annan tå så brukar det ta längre tid. *haltar vidare med den brutna lilltån*
Turligt nog för mig då så är det lilltån! Har du oxå brutit av din alltså, Lövet?!
Fy, känner mig så dum. Får halta till apoteket i morgon och köpa tejp. Ska ta ett plåster ikväll som ersättare.
Tussi80 skrev 2009-06-10 18:42:16 följande:
Sorry men de skulle nog bara skratta åt en om man kom till sjukan med en bruten tå. Jag gjorde presic samma sak för några år sedan och vet presic hur ont det gör. var helt blå över hela översidan av foten, bara för en tå. Jag tejpade bara ihop den med tån som låg bredvid så den skulle ligga på plats. Mest ont gjorde det första dagen men sen avtog det lite till dagen efter. Men ont gjorde det säker över en månad. Kanske någon alvedon eller något skulle hjälpa.
Skönt att höra att värken går över successivt. Nu har jag vidrigt ont, men det kan jag stå ut med om det går över...