• johandra

Bruttorna tjattrar vidare! del 14!

Hej hopp tjejer vad vi tjattrar. Nu är vi inne på 14:e tråden och våra små 06:or börjar bli stora. Så även deras små syskon. Återstår att se vad som kommer hända i våra liv under denna tråds livslängd, lika spännande som vanligt är det iaf!

Vi är:
    ------

2006
    -----

Februari:

Hot fuss: Noah 6/2 4090 g o 52 cm
    Adelisa: Julian 10/2 3430 g o 52 cm
    Le maman: Alfons 18/2, 3660 g, 50cm
    Mamma Cia: Isak 21/2 4345 g o 53 cm
    Röd Ros: Leah 21/2 2312 g o 44 cm
    Ilgott: Liam 28/2 3990 g o 53 cm

Mars:
    Cashew: Lova 2/3 4185 g o 52cm
    Lillalillajag: Ella 9/3 3168 g o 49 cm
    Lillflickan: Embla 9/3 3070 g o 46 cm
    Skruttis11: Kevin 14/3 4745 g o 54 cm
    Akin: Tyra 16/3 3275 g o 49 cm
    Tip Top: Hampus 17/3 3905g o 52 cm
    FruSjöberg: Tyra 18/3 4450 g 0 54 cm
    Misshallonsaft: Filip 19/3 4065 g o 54 cm
    TUA: Lukas 19/3 4175 g o 54 cm
    Thmaca: Leo 24/3 4345 g o 52 cm
    Tussen09: Fanny 31/3 4040 g o 51 cm

April:
    Idas mamma: Ida, 1/4 4000g o 51cm

Juni 2007

Mallamojs: Cornelia & Izabella 2/6-2007

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Svar på tråden Bruttorna tjattrar vidare! del 14!
  • Cashew

lilla
    jotack, jag märkte det jag har som tur är redan fått lite färg annars hade jag nog brännt mig ännu värre.
    ja bröstsim gick verkligen inte och jag är så klen i benen så jag orkar inte crawla ens en halv längd

har kollat begagnat men det finns knappt. multi-techen är ju så ny så det har knappt hunnit komma några begagnade, plus att man vet ju aldrig vad dom varit med om. känns bättre att köpa nya även om det svider i plånboken.

• Cashew

morrn!

vilken äcklig värme, så fuktigt och kvavt. inge vidare strandväder heller.

igår köpte vi en multi-tech, så nu har vi 3 utav 5 modeller av bilbarnstolar från britax. det finns tydligen två bilbarnstolar från acta som har stödben och är vändbara, den ena va bara godkännd för 18 kg i baksätet, så den gick bort på en gång och den andra va marginellt billigare än multi-techen och då va det inte att fundera på. multi-techen är en helt annan klass. rejäl och väldigt funktionell och praktisk. bältet och huvudstödet justeras i ett och samma moment, bara ett enkelt handgrepp. jättesmidigt. istället för att trä om axelbanden som man får göra på alla andra stolar, och eftersom våran bil är så trång så får vi montera loss våra stolar först. bägge barnen satt som kungar i den också så det känns som det helt klart är värt pengarna även om de inte ska användas så flitigt.

• Cashew

morrn

nu va det fina vädret över. även om det varit i varmaste laget den senaste veckan så saknar man givetvis solen.

inatt upptäckte sambon (som hade svårt att sova så han gick upp en sväng) att det fattades två utav tre faser in i huset. det har inte blivit bättre än så vi ringde elbolaget. men då måste vi först ringa en el-frima som ska konstatera det vi redan gjort, att det inte finns ström in, för att elbolaget sen ska skicka en som fixar felet. men eftersom felet skulle kunna ligga mellan inkommande ström i huset och ut till tomtgräns så vill jag inte ringa en elektriker idag. kostar skjortan på en söndag. så vi får klara oss på en fas tills imorgon. har pratat med två grannar och dom har inte märkt något. ligger felet på elbolaget så betalar de givetvis elektrikern men jag vågar inte chansa. har inte råd att slänga ut de antal tusen det skulle kosta att få hit en elektriker idag.
    som tur är så är sambon utbildad elektriker så han håller på att koppla om kyl och frys till den fasen som finns kvar så maten klarar sig iallafall och förhoppningsvis att vi får igång spisen.

• johandra

Hej hopp alla!

Ja idag var det betydligt svalare tyvärr...jag gillar värmen bortsett från det som lagras på övervåningen då

Här hemma har vi en jättesjuk Alice. Hon hostar,snorar och har feber..Den kom i fredags eftermiddags och igår pikade hon på 40 grader. Idag är det "bara" 38.5 men hon är bra seg. Lilla stumpan..Får hoppas detta ger sig nu när det kommer lite svalare väder.

Ella o Johan ska iaf åka till Parken Zoo idag för att titta på Mora Träsk. Det är hennes favoriter så det kommer nog bli toppen! Jag stannar hemma med Alice synd nog,hon hade nog gillat det hon med

Cash: Men om han är en elektriker,duger inte det då?? Trist annars,förstår att ni väntar tills imorrn,det skulle jag med göra. Skönt att ni hittat stolar oxå

Jag ska för övrigt kolla med vår hemförsäkring om vi kanske kan få ut några kronor för vår häll. Vi har alla tillägg man kan ha så det borde ju funka iom att den inte är så gammal. Sen ska vi byta försäkringsbolag så det är bäst jag snabbar på..RIngde folksam i fredags och dom kunde erbjuda billigare försäkringar på allt. Bilar o villa. Vi kom ner ca 2500kr/år genom att byta. Så då passade vi på att ta deras larm oxå så nu ska vi få det. Det känns bra nu med alla villainbrott som är sommartid.

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • NathalieAndersson

cash; Barnens hus hade den gröna för runt 2800 nu såg jag, vet dock inte vad länge det var.

lilla; haha ja det är inte helt fel men Neo gillar det inte spec mycket   Får köpa n kopplingsgrej till så vi får in varmvattnet istället

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • Cashew

ilgott
    vi köpte en grön för 2400:- bra pris men hoppas på ett bra erbjudande på en snyggare färg också så vi köpte bara en.

• Cashew

nu äntligen har jag fått igenom att köpa en självgående gräsklippare blir antagligen inte förrän nästa säsong men bara jag får en inom överskådlig framtid så är jag nöjd. så nu blir det till att planera trädgården så att den kan klippa så optimalt som möjligt.

• NathalieAndersson

cash; Okej
    Skönt med självgående gräsklippare då

Nu ligger båda ungarna, lugnt och skönt så nu får man njuta av kvällen Regnat här hela dagen idag, mindre kul men SKÖNT med regn..

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • Cashew

hallå i tråden

idag är det full fart på strömmen igen. någonstanns mellan elskåpet på gatan och in i huset är det något brott på kabeln. vi hade ändå tänkt att byta ut våran del av kabeln när vi ändå gräver upp när vi ska dränera så lägligare hade det inte kunnat vara. nu betalar kommunen för hela kabeln om den måste bytas, fast vi åker nog på grävkostnaden på våran tomt dock.
    och så har vi även fått ett fartgupp utanför vårat hus också där kabeln går över vägen. folk kör som dårar här inne så förhoppningsvis kommer dom börja välja annan väg.

jag åkte till gymmet igår men väl där insåg jag att jag glömt träningsväskan så det va bara att vända hem igen, så jag har tränat idag istället

lilla
    försäkringsbolag är en djungel. vi skulle säkert också kunnat spara ett par kronor om vi engagerade oss men vi är för lata så svårt att jämföra priser också när det är olika villkor mellan bolagen.

• Mamma060812

Jag jobbar o sliter ff. Ska försöka ta semester from onsd. em. Tror det går om jag ligger i

Sen ska vi verkligen ha semester ! Skönt, vi ska knappt va hemma utan bara hitta på roliga saker.
    Fick fribiljetter till Skansen Akvariet oxå, ska bli så kul.

Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
Svar på tråden Bruttorna tjattrar vidare! del 14!