• Marma

Handlar du på Lidl?

JA...

• Marma

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-11 09:49:57 följande:

Ska aldrig sätta min fot där.allergisk mot lågpris affärer och speciellt Lidl som kommer att sluta sälja matvaror samma dag som Systembolagets monopol försvinner.ICA-KvantumCoop-ForumMartin Ohlssontopp 3
    e inte martin Ohlsson lågprisaffär? eller har jag missta nåt där... o varför skulle lidl förrsvinna bara för systemet försvinner? har bara sett ett lidl bredvid ett systembolag hittils om det e det du menar. Annars brukar de vara massa affärer oxå runt.
  • Marma
    musli skrev 2009-06-12 08:45:27 följande:
    Nä, Martin Ohlsson är ett "storpacks-varuhus" typ där många firmor handlar. Tyvärr så har de mest usel mat i min mening, skinka och sådant är fullspäckade med tillsatser och gjorda för lååååång förvaring. Nä, inget jag serverar min familj...
    ok, o skilland på storpack som då blir billigare? För jag räknar iallafall martin ohlsson som lågpris då de faktiskt e billigare att handla där även fats bara kan handla med firma. ok, o vad tror du då det finns i ica diskar? Ärligt talat aldrig märkt nån skillnad på Lidls o ica varor, jo att lidls korvar har lite mer kött i sig än vår svenska hederliga....annars samma skit bara annat namn o pris
  • Marma

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-12 09:05:36 följande:

Jag handlar STORpack där ja, typ en låda 150 grammare á 15kg och eller fårfoiler, oxfilé, engångsartiklar (glas, tallrikar etc) och GODIS! ;)fast jag kan inte rekomendera att ha 5kg snickers hemma...
    Om man nu inte lever på godis...då kan det ju vara bra att ha...:P
  • Marma
    mamita skrev 2009-06-12 09:10:54 följande:
    Ja varför inte? för att mamma inte gjorde det när man var barn? för att bara ica och konsum fanns då? för att nya saker är konstiga och dem ska man ta avstånd till? För att billigt är alltid lika med dåligt?Varför inte göra som vi och spara in pengar då Lidl är så billigt och faktisk har helt ok matvaror, det finns massa annat kul att lägga pengarna på istället för märkesmat. Vi lägger hellre mer pengar på nöjen och shopping än något så trist som mat.
    du vet väll att lidl förgiftar sin mat....X antal miljoner tyskar dör varje år för de har lidl ...
  • Marma
    musli skrev 2009-06-12 09:48:27 följande:
    Jodå, skillnaden är att jag var sarkastisk och det är skarp ironi. Men man lär sig ju aldrig att ironi-nyanser är svåra att uppfatta för en del i skriven text. Må nog sluta med det tror jag....
    eller göra som alla andra o skriva IRONI efter texten..:P
  • Marma
    musli skrev 2009-06-12 10:39:49 följande:
    Äh, vem vill vara som alla andra??? 
    sant. då skull eman ju handla på "fina" ica o coop istället
  • Marma
    musli skrev 2009-06-12 21:17:01 följande:
    Så, då har man handlat på Lidl igen då! Enebackens falukorv, tjock grillkorv, kebab, gyros, vattenmelon, rökt skinka och mycket mer... Mmmmmm...
    Mmmm, grillkorv...måste köpa den där vita korven (som jag aldrig kommer ihåg namnet på..:P ) till midsommar. Hoppas jag hittar nåt lidl i sthlm
  • Marma
    musli skrev 2009-06-12 22:13:23 följande:
    Bratwurst?
    Heter dom bara det? kanske.. vet hur de ser ut iallafall o älskar dom
Svar på tråden Handlar du på Lidl?