• lokisse

Handlar du på Lidl?

ja men jag bor i tyskland

snorkrakornas barn heter snorungar
  • lokisse
    En glad tjej skrev 2009-06-11 08:37:57 följande:
    Nej, det gör jag inte och det beror inte på att deras varor är dåliga utan att sist jag var där fick min nyss blöjfria dotter inte låna deras toalett. Jag blev sjukt irriterad över att de inte kunde göra ett undantag. Det bör finnas toalett till kunder, speciellt till de små som inte kan kontrollera blåsan. Så jag bojkottar Lidl!
    Men det är ju oftast pga säkerhets risker och försäkringar. du  eller din dotter är inte försäkrade och har inte rätt till nagon ersätning om ni skulle gjöra illa er eller ha sönder nagot när ni är där.

du far oftast inte lana toa pa ica eller konsum heller
  • lokisse
    mosterYster skrev 2009-06-12 11:02:21 följande:
    Ni som tror att Lidl kommer att sluta med mat den dagen monopolet upphör: vet ni egentligen varför alkohol är så dyrt i Sverige? Jo för att ni har ALKOHOLSKATT! Om Lidl börjar sälja alkohol så kommer den fortfarande att vara dyr, även om det är andra märken. Och att Sverige skulle slopa alkoholskatten... ja, det lär ju hända när helvetet fryser till is, ungefär...
    och dessutom kan man säljamat och vin... det gjör liedel här i tyskland i alla fall..
    och jag skulle gissa pa att ica oksa tar in ett litet lagom sortement alk när den dagen kommer
  • lokisse
    mosterYster skrev 2009-06-12 12:08:40 följande:
    Precis! Lidl är jättebra, som komplement till andra affärer! Liksom Toom är bra som komplement, samt den där saluhallen vi ska till i morgon.
    mycke köper man ju direkt hos slaktarn bagarn och sa vidare och tex ris pasta konserver och annat som man har pa lager hemma köper vi pa lidl plus aldi eller liknande
  • lokisse
    Lycklig Mamma skrev 2009-06-12 12:32:46 följande:
    Nej, jag handlar sällan där. De har inte alla de varor jag vill ha, så jag behöver ändå handla på ICA för att få det jag vill ha.
    ja det är ju en dicaunter inte nagon mat affär dom har ett bas utbud och erbjudanden som växlar i mands takt och är inte upbygda för att ha allt man handlar det man vill ha tillen ofta mycke biligare peng (jag gillar deras  frysta ris och pasta rätter för lata dagar ) och sedan kompenserar man det man inte far tag i där i en annan butik (i mit fall slaktarn bagarn eller tegut)
  • lokisse
    CloudBerry the 1st skrev 2009-06-12 16:48:22 följande:
    Jag är ingen LIDLfantast men ja Formil fungerar rätt bra om man inte har känsligt hud.-------------------------------------------------- --------------------------------------------Småler åt att så många i tråden tycks vara sådana snobbar att de inte skulle kunna handla på en sådan skitbutik som LIDL. Löjligt Jag kan handla på LIDL, gillar deras blöjor innan prishöjningen bl a och korv och färdiga hamburgare. Synd bara att butiksbyggnaden är så liten i storlek.
    fast det är juen del av vad dom gjör för att kuna ha dom priser dom har
  • lokisse

Kan ju passa pa att säga att öko och bio är mycke större i tyskland än i sverige...

• lokisse

vad menar ni med uselt kassa system??
    att man packar pa parkeringen och inte 50 ar i kassan?

• lokisse
    mosterYster skrev 2009-06-16 09:47:20 följande:
    Åsa A skrev 2009-06-16 09:10:49 följande: Oh yes. Synd bara att svenskarna är så låsta vid att de MÅSTE lägga ner allt i påsar vid kassan. Nä, det kan man sköta en bit bort eller vid bilen.Alternativt utvecklar man en extrem effektivitet och blir så synkad med sin partner att man med gemensamma blixtsnabba krafter hinner packa allt precis när det passerat kassaapparaten. Sedan ställer man sina fulla kassar i vagnen och går ut och lastar in i bilen. *stolt* Då går det riktigt riktigt snabbt!
    o ja!! eller att man tar med sig ikea kasse som man klär insidan av vagnen med och bara ställer ner i och lyfter ur vagnen...
  • lokisse
    Virriga Vera skrev 2009-06-17 11:31:37 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-17 10:19:35 följande: Ja, och vad spelar det för roll. Det finns tydligen folk som gillar det som du kallar tysk billig skitöl och dåliga viner.
    tysk öl är bra mycke bätre än svens.. svensk öl är riktigt piss
  • lokisse
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-28 17:45:55 följande:
    Jo jag kan gå förbi.Men Lidls enda! (enligt en bekant som är väldigt insatt) anledning att finnas är att ha en armada med "systembutiker" när monopolet släpps. Plus att det känns bättre för mig att handla all mat på samma ställe, fast det är ju hörsägen ifrån denna tråd, allt man vill ha finns inte på Lidl, så man måste åka till 2 ställen om man ska storhandla.Jag är personligen motståndare till att släppa monopolet, systembolaget är det bästa vi har i detta landet (lite överdrivet) men när det gäller utbud och variation är vi bäst i världen. Alko i finland kanske har samma utbud, vet ej.Ja jag köper Tyska viner, dock kommer jag inte, och har aldrig köpt billigt jävla skitvin (vilket kommer att säljas överallt om monopolet släpps) Ica & Konsum lär ju inte ha 250 sorter att välja på heller.Vi behöver inte Lidl, stäng ner skräpet. ;)
    öhh en god grauburgunda kostar väll ca 20 spänn hos vingarden... tycker att det är ett ok pris för ett riktigt gott vin.
  • lokisse
    Trynträ skrev 2009-06-28 19:20:46 följande:
    Kassorna är som vanliga kassor nuförtiden. De har bytt ut det där knepiga kassasystemet.
    trist här funkar det utmärkt man ställer typ en ikea kasse i vagnen och packar ner sedan hivar man över den i bilen
  • lokisse
    Åsa skrev 2009-06-28 21:49:06 följande:
    mosterYster: Jag har inget emot Lidl men tror att slopat alkoholmonopol innebär sämre valmöjligheter. Systembolaget har ett enormt utbud, till och med utan beställningsvarorna MYCKET större än man träffar på i en ordinär mellanstor stad där alkoholen är fri och de flesta handlarna bara tar hem lågprisprodukter och bara specialbutiker i storstäderna har finare varor. Dessutom samlat på ett ställe som finns tillgängligt nästan överallt, på mindre orter genom ombud.Nu är inte jag den som lider mest om alkoholsortimentet minskar men konsekvenserna för den som vill ha annat än whiskykopior och femtiolapps rödvin är ganska klara.
    nja jag tror inte att systemnbolaget gar i stopet för att monopolen gar ut...
    och om det nu skulle gjöra det tror jag inte att det beror pa enbart lidl utan mer pa tex ica maxi och liknande dom lär ju även dom ha ett billigt sortiment och att alla sma närbutiker har vin och öl och sprit....
  • lokisse
    Åsa skrev 2009-06-29 19:34:14 följande:
    Det kan säkert stämma men min poäng är att ett slopat alkoholmonopol inte medför större valmöjligheter vad gäller sorters alkohol, bara vad gäller inköpsställe. Du och lokisse tror (?) att Systembolaget fortsätter sin verksamhet även om alkoholförsäljningen släpps fri. Jag kan inte se någon anledning till detta. Vilka länder med fri alkoholförsäljning har därutöver ett "halvstatligt" försäljningsställe som måste hålla "allt" i lager? Svårt att jämföra iofs när det gäller länder som aldrig haft ett alkoholmonopol typ Sverige och Finland. Kanske har Lidl vin du gillar mosterYster men folk har ju olika smak. Hur många sorters alkohol för de? Inte ens ordinära spanska kvartersvinbutiker behöver ha mer än något hundratal är min (iofs begränsade) erfarenhet och jag har hört vingourmeter beklaga sig över utbudet i franska småstäder.
    jag kan tänka mig att det till stor del skulle finnas kvar just av den anledningen att dom har ett väldigt stort sortement.
    och om det nu skulle vara sa att monopolet släpps sa beror det inte pa lidl....alltsa är det lite fanigt att bojkotta dom pga det.... 
  • lokisse
    Åsa skrev 2009-06-29 22:11:22 följande:
    Är det någon som på fullt allvar har det argumentet?
    japp
  • lokisse
    mosterYster skrev 2009-06-29 22:32:55 följande:
    Skrev ovan att jag är rätt kräsen. Ja visst kan vingourmeter beklaga sig över utbudet i franska småstäder, men jag beklagar mig endast över att det inte går att köpa lite medelbra vin till grillfesten utan att köa i 20 minuter på bolaget. Här i Tyskland finns också vinhandlare. De har oftast fantastiska, utsedda viner. Man väljer sig några ställen man gillar, sedan åker man dit några ggr/år och handlar på sig vin . Om man nu har det intresset.Annars handlar man vin och öl på Toom, Aldi - eller Lidl.
    eller sa aker man direkt till vingarden nagra ganger per ar helt mysigt!
  • lokisse
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 08:43:28 följande:
    Jag bojkottar inte Lidl bara för att dom kommer sälja billig tysk weissbier på burk snart utan för att jag gillar att handla mina "vane" varor och allt på samma ställe, som nån sa tidigare t.ex jag skulle Aldrig köpa en Ketchup som va "made in EU for Lidl" tyvärr, spelar ingen roll om den kostar 1:- och Heinz kostar 20:- skulle köpa Heinz iallafall.så :) fehrstehen?
    weisbeir pa burk!!! kan ju tala om att oftast är made in eu för lidle märkes produkter sqa det kan vara heinz i flaskan.
    det finns en cod pa etiketten med ett numer om det är samma som heinz sa är det heinz som gjort den...
  • lokisse
    mosterYster skrev 2009-06-30 09:53:32 följande:
    Lidls "egna" märken är oftast hur bra som helst! Men den där curryketchupen är läskig. Tror inte att den säljs på Lidl doch.
    fast da heter den just curry ketschup ju (det kan faktiskt vara gott om man har den till rätt rätt)
    och lidl gar i hop för att dom har inköpare som trycker priserna riktigti botten och sedan säljer stora mängder av grejerna därimot är ofta erbjudandena +- 0 och funkar som in dragare man erbjuder billiga träskor och folk kommer in i afären för att köpa dom och gar ut med en hel vagn full av salami.
  • lokisse
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 19:01:30 följande:
    Finns den på ICA eller Coop där jag handlar så skulle jag kunna, kommer inte att börja handla på Lidl för en ketchup.
    klartdu kommer en gammal ketschup fanatiker dom du.....
  • lokisse
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 19:18:30 följande:
    Använder ketchup 3-4 ggr /år kanske ;)
    ja periodare
Svar på tråden Handlar du på Lidl?