• mosterYster

Handlar du på Lidl?

lokisse skrev 2009-06-10 18:58:46 följande:
    ja men jag bor i tyskland
    Ich auch
  • mosterYster

Ni som tror att Lidl kommer att sluta med mat den dagen monopolet upphör: vet ni egentligen varför alkohol är så dyrt i Sverige? Jo för att ni har ALKOHOLSKATT!

Om Lidl börjar sälja alkohol så kommer den fortfarande att vara dyr, även om det är andra märken. Och att Sverige skulle slopa alkoholskatten... ja, det lär ju hända när helvetet fryser till is, ungefär...

• mosterYster
    lokisse skrev 2009-06-12 12:01:56 följande:
    och dessutom kan man säljamat och vin... det gjör liedel här i tyskland i alla fall.. och jag skulle gissa pa att ica oksa tar in ett litet lagom sortement alk när den dagen kommer
    Precis!

Lidl är jättebra, som komplement till andra affärer! Liksom Toom är bra som komplement, samt den där saluhallen vi ska till i morgon.
  • mosterYster
    MRSVi skrev 2009-06-12 12:13:15 följande:
    Är det en lågprisbutik i Tyskland också? Jag bor i England, o när vi handlade på en Lidl här för ett par veckor sedan blev jag positivt överraskad, o kommer säkerligen att handla där igen.
    Kan man väl säga, Lidl ser ut som det gör i Sverige (undantagen sprithyllan . Men här finns även andra lågprisaffärer, Pennymarkt m fl. Tyskarna ser inget konstigt i att handla billigt, det är väl en skillnad. Man köper lite basvaror på Lidl eller något annat varuhus, sedan lägger man mer pengar på det som är mest viktigt för en själv (någon älskar bröd från ett speciellt bageri, någon annan vill ha en speciell styckningsdel av lammet, en tredje uppskattar italienska delikatesser från den lilla italienska handlaren osv) och köper det hos slaktaren, på saluhallen, hos bagaren etc.
  • mosterYster
    Flamma skrev 2009-06-12 12:29:15 följande:
    Det är inte det att jag har något emot lidl, jag blir bara galen när det inte är någon ordning i affärerna När matvaror blandas med kläder å så där...
    Ica maxi har ju både leksaker, kläder, väskor, skor, smink och mycket annat förutom maten? För övrigt har de flesta mataffärer schampoo, tvål, tändvätska, mindre sortiment av köksredskap, mm...
  • mosterYster
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 21:18:53 följande:
    Mmmm, grillkorv...måste köpa den där vita korven (som jag aldrig kommer ihåg namnet på..:P ) till midsommar. Hoppas jag hittar nåt lidl i sthlm
    Nürnberger!
  • mosterYster
    lokisse skrev 2009-06-16 09:02:00 följande:
    vad menar ni med uselt kassa system?? att man packar pa parkeringen och inte 50 ar i kassan?
    Precis! Älskar Lidls kassasystem! Hur kul är det när man framför sig har en barnfamilj med 5 kassar att packa och tant Agda som ska fumla ner sina 5 varor i rullatorkorgen samt pengarna i portmonnän samt undvika att bli överkörd av ångvältsungarna från barnfamiljen? Aproligt då att ens varor åker ner på tant Agdas del av bandet och man ska försöka nappa åt sig dem, betala, se till att inte barnfamiljen snor ens chipspåse, undvika att välta Agda samt skynda sig så att de 15 personerna bakom en i kön inte ska bli sura?
  • mosterYster
    Zimlis skrev 2009-06-16 09:08:12 följande:
    Självscanning kör jag med så slipper packande kunder framför mej *skönt*
    Det är också bra, men alla affärer har inte det...
  • mosterYster

Åsa A skrev 2009-06-16 09:10:49 följande:

Nej, har aldrig gjort. Ligger för långt bort och har ingen bil. Intressant att de har ett annat kassasystem. Packar man ner sina saker i sin vagn igen alltså och sen packar ner i påsar på parkeringen? Måste ju gå jävligt mycket snabbare, om alla hajar det alltså.
    Oh yes.

Synd bara att svenskarna är så låsta vid att de MÅSTE lägga ner allt i påsar vid kassan. Nä, det kan man sköta en bit bort eller vid bilen.

Alternativt utvecklar man en extrem effektivitet och blir så synkad med sin partner att man med gemensamma blixtsnabba krafter hinner packa allt precis när det passerat kassaapparaten. Sedan ställer man sina fulla kassar i vagnen och går ut och lastar in i bilen. *stolt*

Då går det riktigt riktigt snabbt!
  • mosterYster
    Airlee skrev 2009-06-16 12:43:19 följande:
    Nej, tycker att deras sortiment är konstigt och att det är en lite allmänt creepy känsla därinne.
    Konstigt?!?

Det är ju helt vanlig mat! Mjölk, ost, bröd, kött, fisk, glass, mineralvatten, kryddor, ketchup, pasta etc etc etc. Vad är konstigt?
Svar på tråden Handlar du på Lidl?