• musli

Handlar du på Lidl?

Absolut! Korv med HÖG kötthalt även typ falukorv, kött, pålägg med HÖG kötthalt, sånt går inte att hitta på ICA direkt... jo, om du köper typ kabanoss eller liknande men det blir 2 - 3 gånger så dyrt på ICA...

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • musli
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 08:05:12 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-11 09:49:57 följande: e inte martin Ohlsson lågprisaffär? eller har jag missta nåt där... o varför skulle lidl förrsvinna bara för systemet försvinner? har bara sett ett lidl bredvid ett systembolag hittils om det e det du menar. Annars brukar de vara massa affärer oxå runt.
    Nä, Martin Ohlsson är ett "storpacks-varuhus" typ där många firmor handlar. Tyvärr så har de mest usel mat i min mening, skinka och sådant är fullspäckade med tillsatser och gjorda för lååååång förvaring. Nä, inget jag serverar min familj...
  • musli
    Kaydina skrev 2009-06-12 09:04:02 följande:
    Nope. Jag handlar inte där. Och inte på Netto eller någon annan lågpriskedja. Jag handlar helst ekologiskt och/eller närproducerat och jag antar att det finns en anledning till att maten är så skitbillig på Lidl. Man får vad man betalar för.
    Man måste inte köpa det som kostar 10:- på Lidl, man kan köpa goda korvar t.ex. eller falukorv från Enebacken som har mer kött i sig än många andra falukorvar, inte är de det billigaste men det är mer kött till ett bra pris.
  • musli
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 09:14:47 följande:
    du vet väll att lidl förgiftar sin mat....X antal miljoner tyskar dör varje år för de har lidl ...
    Jo visst serru... Det är bättre vi alla handlar på ICA och COOP, de packar ju bara om sin gamla mat och säljer den en gång till... Jag tror det är lika bra att handla i vilken affär som helst, huvudsaken är att man får det man vill ha att äta.
  • musli
    linjes skrev 2009-06-12 09:39:08 följande:
    Skulle tro att att smålänningen använde sig av ironi...
    NÄHÄ!?!?! Och det förstod ju inte jag... eller gjorde jag kanske det??? Och använde mig av ironi jag också? Vem vet....
  • musli
    linjes skrev 2009-06-12 09:44:31 följande:
    Tror nog inte det va????????????
    Jodå, skillnaden är att jag var sarkastisk och det är skarp ironi. Men man lär sig ju aldrig att ironi-nyanser är svåra att uppfatta för en del i skriven text. Må nog sluta med det tror jag....
  • musli
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 09:58:40 följande:
    eller göra som alla andra o skriva IRONI efter texten..:P
    Äh, vem vill vara som alla andra??? 
  • musli
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 10:42:47 följande:
    sant. då skull eman ju handla på "fina" ica o coop istället
    Fast jag handlar där också... Jobbar på ICA och handlar mjölk och sådant där när jag ändå är där och jobbar,  men korv och sådant köper jag på Lidl och sen handlar vi på Coop ibland när vi ändå är i stan och de har några bra priser vi vill utnyttja... Brukar köpa färsk kyckling på Coop då de har majs-kyckling från Bjäre-kyckling ofta...
  • musli

Så, då har man handlat på Lidl igen då!

Enebackens falukorv, tjock grillkorv, kebab, gyros, vattenmelon, rökt skinka och mycket mer... Mmmmmm...

• musli
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 21:18:53 följande:
    Mmmm, grillkorv...måste köpa den där vita korven (som jag aldrig kommer ihåg namnet på..:P ) till midsommar. Hoppas jag hittar nåt lidl i sthlm
    Bratwurst?
  • musli
    Hedebris skrev 2009-06-13 10:45:42 följande:
    det finns ägg på mitt icamaxi från frigående utehöns iaf. och står det att kycklingarna får gå ute vid fint väder på paketerna jag köper så litar jag på det.
    vänta lite... Ok, ägg från frigående höns finns på ALLA ICA vad jag vet och säkert alla COOP och sånt också...

Men vilka KYCKLINGAR får gå ute vid fint väder??????????????????
  • musli
    Inana83 skrev 2009-06-13 19:08:37 följande:
    Eller hur , jag reagerade också på detta, har aldrig sett detta på någon förpackning kyckling och ändå handlar jag kyckling från vilken affär som helst...
    Det finns inga KYCKLINGAR som får gå ute som sen säljs i butik från de stora märkena i alla fall...
    I så fall är det en liten eko-gård som har gårdsförsäljning...
  • musli
    Hedebris skrev 2009-06-13 19:16:48 följande:
    ja, de ägg vi köper är från frigående utehöns som äter ekologiskt foder. ja, där finns ibland.. men inte alltid frigående ekologiska utekycklingar.. men inte alltid.
    Aha, men då köper du ju inte alltid Kronfågels kyckling, då köper du ju Bosarpkyckling också...
  • musli

Nå, vi köper bara färsk kyckling och färsk kyckling-filé som absolut inte är mörad eller marinerad, för till och med Kronfågels frysta filéer innehåller 13% vatten, salt och druvsocker och annat krafs... Och det kan man köpa på Lidl också...

Svar på tråden Handlar du på Lidl?