• Atamon

Handlar du på Lidl?

Vi handlar nästan allt på Lidl, de är bäst här i stan på frukt och grönt tycker jag.
    När det gäller korv så tycker jag att Lidls sortiment är bättre utifrån bätte kötthalt, när det gäller kött i övrigt så kan man ju själv välja om man vill handla svenskt eller utländskt, likaså med mejeriprodukter och ägg. Det finns många bra produkter som är bättre och mer prisvärda (det vi handlar mycket av övriga sortimentet fetaost, inlagd paprika, champinjoner, bacon, kryddor, bröd, öl )
    Sedan kompletteringshandlar vi på IcaMaxi och Ica Nära

• Atamon

Tidigare så har jag kunnat hålla med om att Lidl hade lite dåliga kassasystem, kunde bli lite stressigt att få ner allt antingen i vagnen igen eller i påsar om man handlat mycket, men här i Sundsvall så har det bytts ut till "vanliga" kassor nu, med långa band och vad jag har förstått så ska det göras/har gjorts på många butiker.
    Likadant så har de tagit tillbaka korgar igen och det är bra om man inte ska handla så mycket

• Atamon

Mamma 2b skrev 2009-06-28 21:55:19 följande:

Ja men det är bara att gå förbi "grönsaksavdelningen" så ser man att det är ofräscht.
    Så kanske det är på Lidl butiken där du bor men här där jag bor är Lidl bäst på grönsaker. Personalen plockar hela tiden undan det som är skadat och det som blivit dåligt och det är ett hyfsat utbud på grönsaker och frukt.
Svar på tråden Handlar du på Lidl?