• Trynträ

Handlar du på Lidl?

Ja det händer. De brukar ha lite småroliga saker och sånt man inte hittar nån annanstans.

• Trynträ

Nån som vet om de har jordgubbar så här i midsommartider? Skulle handla utanför ICA Maxi men det var bara skräp. Totalt omogna gubbar så där blev det inget inköp.

• Trynträ

Virriga Vera skrev 2009-06-18 21:55:55 följande:

De hade Tyska för 14.95 l.
    Oj det var ju jättebilligt. Såg de mogna ut eller var de sådär bleka och halvvita?
  • Trynträ
    Ejin skrev 2009-06-19 08:42:13 följande:
    dom vi fick in i går var jätte fina.. och goda och lagom röda (om du bor i syd distriktet så är de samma gubbar) så om de kommer in samma idag så är dom jätte fina... jag är dock ledig idag så jag vet inte hahahaha...
    Det blev att vi köpte jordgubbar där men de såg ut ungefär som de de sålde utanför ICA Maxi men nu ville vi ha jordgubbar så jag hoppas de smakar bättre än de ser ut.
  • Trynträ

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-28 15:14:33 följande:

Hjälper till, och svarar igen.Nej skulle aldrig falla mig in att handla på en tysk budget kedja.
    Varför inte?
  • Trynträ

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-28 15:23:10 följande:

För att jag väljer att handla kvalitets produkter istället, och väljer att handla allt på samma ställe. Lidl har säkert jättebra och billiga tyska sockerkaks mixar, men varför skulle jag vilja ha sånt?Sen lite för att dom kommer sluta sälja mat när spritmonopolet försvinner, alla Lidl kommer bli lågprisvaruhus för öl, vin & sprit.
    Fast en hel del av deras mat är svensk så allt är inte tyskt. Sen säljs det ju inte bara svenska varor i andra butiker heller. Antar att du inte köper tyska viner på systemet heller då.
  • Trynträ
    hyperballad skrev 2009-06-28 17:15:23 följande:
    jag syftade inte på ditt inlägg utan det som handlade om att då skulle man inte köpa tyskt vin heller.
    oftast här på fl så tycker jag att det är så att någon har en åsikt som någon tar som ett felaktigt påstående o känner då att de måste påstå något annat som även det kanske är felaktigt. bara för att man har olika åsikt så betyder ju inte det att den som inte tycker som en själv tycker FEL...
    Därför att jag tyckte det kändes som ett knepigt argument när inte bara Lidl säljer utländska varor. Lidl har ju mycket svenskt också vilket alla inte verkar känna till. Däremot kan jag hålla med om att det är svårt att veckohandla bara på Lidl eftersom de har ett litet begränsat sortiment.
  • Trynträ
    Snuttetrasan skrev 2009-06-28 18:05:58 följande:
    Nej jag handlar inte på Lidl. Även om det känns som om utbudet har blivit något bättre så har de inte det utbud jag önskar. Och en sak till- jag hatar att kassan är så kort- att man inte kan betala och packa i lugn och ro.
    Kassorna är som vanliga kassor nuförtiden. De har bytt ut det där knepiga kassasystemet.
  • Trynträ
    lokisse skrev 2009-06-28 19:35:49 följande:
    trist här funkar det utmärkt man ställer typ en ikea kasse i vagnen och packar ner sedan hivar man över den i bilen
    Det kan du ju göra nu med. Själv tycker jag nya kassasystemet är bra. Det gamla skapade ju bara stress för både kunder och personal eftersom det bara fanns en liten uppsamlingsplats för varorna så kassörskan fick vänta på att man skulle ta hand om grejerna och då blir det ju stressigt om man både ska hinna plocka ur vagnen samtidigt som man plockar i vagnen.
  • Trynträ

Mamma 2b skrev 2009-06-28 21:55:19 följande:

Ja men det är bara att gå förbi "grönsaksavdelningen" så ser man att det är ofräscht.
    Själv tycker jag den är mycket fräschare på Lidl än ICA Maxi där det typ alltid ligger halvruttna grönsaker. Sen slipper man trängsel. Antar att det skiljer sig från butik till butik.
  • Trynträ

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 08:43:28 följande:

Jag bojkottar inte Lidl bara för att dom kommer sälja billig tysk weissbier på burk snart utan för att jag gillar att handla mina "vane" varor och allt på samma ställe, som nån sa tidigare t.ex jag skulle Aldrig köpa en Ketchup som va "made in EU for Lidl" tyvärr, spelar ingen roll om den kostar 1:- och Heinz kostar 20:- skulle köpa Heinz iallafall.så :) fehrstehen?
    Prova Herbert Felix nästa gång. Betydligt godare smak än Heinz.
  • Trynträ

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 19:01:30 följande:

Finns den på ICA eller Coop där jag handlar så skulle jag kunna, kommer inte att börja handla på Lidl för en ketchup.
    Japp. ICA Maxi brukar ha den i alla fall.
Svar på tråden Handlar du på Lidl?