Inlägg från: Ulf Harrys Farsa |Visa alla inlägg
  • Ulf Harrys Farsa

Handlar du på Lidl?

Ska aldrig sätta min fot där.
    allergisk mot lågpris affärer och speciellt Lidl som kommer att sluta sälja matvaror samma dag som Systembolagets monopol försvinner.

ICA-Kvantum
    Coop-Forum
    Martin Ohlsson

topp 3

• Ulf Harrys Farsa
    SmåläningsMamman skrev 2009-06-12 08:05:12 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-11 09:49:57 följande: e inte martin Ohlsson lågprisaffär? eller har jag missta nåt där... o varför skulle lidl förrsvinna bara för systemet försvinner? har bara sett ett lidl bredvid ett systembolag hittils om det e det du menar. Annars brukar de vara massa affärer oxå runt.
    Jag handlar STORpack där ja, typ en låda 150 grammare á 15kg och eller fårfoiler, oxfilé, engångsartiklar (glas, tallrikar etc) och GODIS! ;)
    fast jag kan inte rekomendera att ha 5kg snickers hemma...
  • Ulf Harrys Farsa
    mamita skrev 2009-06-12 09:10:54 följande:
    Vi lägger hellre mer pengar på nöjen och shopping än något så trist som mat.
    "MAT & TRIST" dessa ord får inte finnas i samma mening ;) Mat är gott, roligt och och och alldeles underbart! :)
  • Ulf Harrys Farsa
    Fidget skrev 2009-06-16 22:23:29 följande:
    Haha, precis! Här är det aldrig mer än 5 bilar på parkeringen och jag fattar helt ärligt inte hur de får det att gå ihop (vilket de iofs inte gör heller)
    Det går inte ihop, dom väntar på systemets monopolsläpp på vin & öl, Lidl kommer att förvandlas från mat till öl/vin affärer.
    Och nån nämnde tidigare att priserna inte kommer att vara bättre än på bolaget... JO på billig tysk skitöl... och dåliga viner
  • Ulf Harrys Farsa
    sensibel skrev 2009-06-23 13:14:29 följande:
    puffar lite
    Hjälper till, och svarar igen.
    Nej skulle aldrig falla mig in att handla på en tysk budget kedja.
  • Ulf Harrys Farsa
    Trynträ skrev 2009-06-28 15:19:53 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-28 15:14:33 följande: Varför inte?
    För att jag väljer att handla kvalitets produkter istället, och väljer att handla allt på samma ställe. Lidl har säkert jättebra och billiga tyska sockerkaks mixar, men varför skulle jag vilja ha sånt?

Sen lite för att dom kommer sluta sälja mat när spritmonopolet försvinner, alla Lidl kommer bli lågprisvaruhus för öl, vin & sprit.
  • Ulf Harrys Farsa
    mosterYster skrev 2009-06-28 16:15:19 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev massa saker
    Jo jag kan gå förbi.
    Men Lidls enda! (enligt en bekant som är väldigt insatt) anledning att finnas är att ha en armada med "systembutiker" när monopolet släpps. Plus att det känns bättre för mig att handla all mat på samma ställe, fast det är ju hörsägen ifrån denna tråd, allt man vill ha finns inte på Lidl, så man måste åka till 2 ställen om man ska storhandla.

Jag är personligen motståndare till att släppa monopolet, systembolaget är det bästa vi har i detta landet (lite överdrivet) men när det gäller utbud och variation är vi bäst i världen. Alko i finland kanske har samma utbud, vet ej.

Ja jag köper Tyska viner, dock kommer jag inte, och har aldrig köpt billigt jävla skitvin (vilket kommer att säljas överallt om monopolet släpps) Ica & Konsum lär ju inte ha 250 sorter att välja på heller.

Vi behöver inte Lidl, stäng ner skräpet. ;)
  • Ulf Harrys Farsa
    lokisse skrev 2009-06-28 18:00:23 följande:
    öhh en god grauburgunda kostar väll ca 20 spänn hos vingarden... tycker att det är ett ok pris för ett riktigt gott vin.
    NEJ
    högt pris = bra kvalitet!
    lågt pris = skit!
    ALLTID!

*ironi såklart*
  • Ulf Harrys Farsa
    Snuttetrasan skrev 2009-06-28 18:05:58 följande:
    Nej jag handlar inte på Lidl. Även om det känns som om utbudet har blivit något bättre så har de inte det utbud jag önskar. Och en sak till- jag hatar att kassan är så kort- att man inte kan betala och packa i lugn och ro.
    jag har hört att man ska packa sina varor på parkeringen, kul om det regnar ;)
  • Ulf Harrys Farsa

Jag bojkottar inte Lidl bara för att dom kommer sälja billig tysk weissbier på burk snart utan för att jag gillar att handla mina "vane" varor och allt på samma ställe, som nån sa tidigare t.ex jag skulle Aldrig köpa en Ketchup som va "made in EU for Lidl" tyvärr, spelar ingen roll om den kostar 1:- och Heinz kostar 20:- skulle köpa Heinz iallafall.

så :) fehrstehen?

• Ulf Harrys Farsa
    Trynträ skrev 2009-06-30 16:55:54 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-06-30 08:43:28 följande: Prova Herbert Felix nästa gång. Betydligt godare smak än Heinz.
    Finns den på ICA eller Coop där jag handlar så skulle jag kunna, kommer inte att börja handla på Lidl för en ketchup.
  • Ulf Harrys Farsa
    lokisse skrev 2009-06-30 19:15:30 följande:
    klartdu kommer en gammal ketschup fanatiker dom du.....
    Använder ketchup 3-4 ggr /år kanske ;)
Svar på tråden Handlar du på Lidl?