Tack din jävla idiot
Vill tacka den jävla idioten som den 15 maj passade på att tjuvtanka 600 kr på makens kontokort och samtidigt satte oss -160 kr som vi sedan fick betala på OKQ8 macken i VBG. Vi har fått avslag av banken trots att de förra veckan gav oss dem i förskott då de "väldigt sällan ger avslag". De anser att det är vårat eget fel och vi kommer ej se pengarna. Macken har inga kameror och de kan ej ge oss de 600 kr då de ej kommer få tillbaka dem av den som tankade för dem.
Trots polisanmälan osv så säger banken nej skyll er själva för han hade ej uppsikt över kortet.
Maken stoppade i kortet och tryckte sin kod, tog ur kortet, valde pump, vände röven till för att ta bort tanklocket och då tankar den på andra sidan och detta dras från oss.
Så idag drog banken 600 kr från oss som skulle gå till mat osv den närmaste veckan och det kändes jävligt i våran ekonomi då vi inte badar i pengar. Räckte det inte med att samma dag som dessa pengar blev stulna så låg vår son på sjukhus och då tog de ALLA våra sista pengar i samband med detta då de till och med lyckades lägga kontot på minus.
Tack din jävla idiot och tack macken för att ni har videokameror......inte
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-11 11:59
Kan inte svara i tråden förräns imorn. Å sluta spekulera i vad som kan och inte kan hända. Chefen på macken + en till härinne har förklarat att detta kan hända. Tro mig vi har gått igenom allt om och om igen. Men jag börjar förstå att folk ALLTID älskar att gotta sig i andras olycka och gärna förklarar hur dum och korkad man är som har lite pengar. Men så är det vissa har inte så mycket pengar jämt och vi hade klarat oss om vi inte blivit av med pengarna. Sen var det som jag skrev ej vår bil utan lånad av en vän.
Fortsätt ni med era otrevliga kommentarer.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-11 19:17
Måste få kommentera så att ni förstår. Förlåt mig om jag skrivit otydligt men det förstår ni väl själva att det inte hände på några sekunder. Det jag gjort är ju att skriva vad maken gjort, i vilken ordning allt gick till:
Tar det igen: han stoppade in sitt Visa kort, tryckte sin kod, fick ut kortet, valde pump, öppnade tanklocket och började tanka. Samtidigt började den på andra sidan att tanka märkte han vilket i sig inte är onormalt på nått sätt. Tankade för ca 100 kr då det EJ är vår bil och vi bara skulle låna den en kort bit. Den som äger bilen har även erbjudit sig att tala om att det faktiskt inte var tankat mer osv. Sen såg vi när vi kollade kontot 2 olika belopp från okq8. 1 på ca 100 och 1 på 600 precis. Jag har som sagt varit i kontakt med macken som tvår sina händer. De säger att det kan hända men de kan ej betala tillbaka.
Nästa steg kommer bli allmänna reklamationsnämden och en ev polisanmälan mot macken om det går att göra för att de vägrar stå för sina apparater. Det är trots allt deras apparat som felat.
Man måste ju kunna vända ryggen till den som står på andra sidan. Ser att det blev luddigt när jag skrev i TS men den som stod breve tankade såklart inte på nån sekund. Men han började alltså tanka medans maken tog upp tanklocket. Men båda två tankade och det kom bensin för båda.