• Lilla Morran

Blöjpriser?

Hej!

Har två barn, en pojke 2,5 år och en flicka på 4 veckor. Vi har alltid köpt libero till vår pojke eftersom vi tyckte att de var bäst.

Nu har jag köpt huggies till vår lilla tjej och tycker att de funkar kanon hittills.

Någon som har koll på styckpriserna på dessa blöjor? Har inga kvitton kvar...

Huggies newborn köpte jag idag, 3-6 kg. 32 blöjor för 49,50 = ca 1,50/blöja...
    Vad kostar liberos i samma storlek?
    Förslag på andra bra märken? Priser?

• Svar på tråden Blöjpriser?
  • Haraldsmamma

Liberos blöjor 5-8kg är 68 i frp. Priserna varierar ju beroende på var man köper dem. Jag brukar köpa Libero för 98kr, alltså 1,44kr/st

• AnnaH

Det beror ju mycket på storlek på förpackningen samt vart man handlar. Jag köper alltid Pampers på låda & i storlek 4 (7 - 18 kg) kostar de oss 1,39/blöja (139kr/102 blöjor). Skulle vi köpt vanliga ekonomipackar på samma affär skulle samma blöjor kostat 1,9/blöja. Ganska svår fråga att besvara med andra ord.

♥ Evina 080509 ♥ ( annaharr.se )
  • Lilla Morran

Ja, det var ju kanske en klantig fråga... haha...

Jag brukar handla på ica kvantum, får kolla vad de har för priser...

• ewamarie
    AnnaH skrev 2009-06-10 19:28:34 följande:
    Det beror ju mycket på storlek på förpackningen samt vart man handlar. Jag köper alltid Pampers på låda & i storlek 4 (7 - 18 kg) kostar de oss 1,39/blöja (139kr/102 blöjor). Skulle vi köpt vanliga ekonomipackar på samma affär skulle samma blöjor kostat 1,9/blöja. Ganska svår fråga att besvara med andra ord.
    Var bor du??

Hos oss, på ICA Maxi, så kostar 3en kartong med pampers 179:- och vanligt "ekonomipack" kostar 99:-
  • AnnaH
    ewamarie skrev 2009-06-10 19:58:03 följande:
    Var bor du??Hos oss, på ICA Maxi, så kostar 3en kartong med pampers 179:- och vanligt "ekonomipack" kostar 99:-
    Bor i Umeå men storhandlar blöjor i Sundsvall. Även här i Umeå har jag lyckats få dem för 139 kr några gånger när det legat ute rabattkuponger i coop-butiken. ICA Maxi tar 179 kr även här, men är man med i Pampersklubben kommer rabattkuponger med jämna mellanrum som ger 30 kr rabatt på valfritt paket. Vi har inte behövt köpa en enda låda för över 150 kr.
  • Salamina

Jag kör också med Huggies. Jag köpte mina på Citygross i Norrköping.
    Newborn 3-6kg 1,09:- styck. Har precis börjat med 5-9kg, tror dom kostade 1,44:- styck.
    Har testat Libero o Pampers, men Huggies har varit bäst o när jag köper dom på Citygross blir dom också billigast {#lang_emotions_smile}

• JackAnneli

Är det ingen som handlar på WILLYS? Här är dem billigast på nästan allt:)
    Och ibland har en erbjudande på libero en låda med två i för 179 tror jag det va och det är ju inte farligt, Sen är jag med i libero kluppen och har fått rabatt lappar för hela sommaren så för mig blir libero biliggast och det är dem jag gillar..

• cicci85

Jga köper ICAs egna blöjor på maxi, 7-14 kg kostar 79kr och det är 60 bjöjor i paketet. 1,30 kr styck...
    TYcker att de är bäst, de är lika som liberos men billigare

• Lilla Erica

Hej. Det finns en blöjsort som heter bambo, den säljs inte i så mpnga affärer men vet i alla fall att den finns på citygross. den kostar 59 kr/förpackning så ganska billigt med andra ord. vet inte styckpriset men tror att det är lika många blöjor i som i liberos förpackningar.

• Ankissen

Vi körde Willys till Elliot! Innan handlade vi på Kvantum och där kostade en förp. Libero 129 kr. En förp. Willys egna kostar 79 kr. Nice!

• MammaTillDomFinaste

vi kör på libero, köpte på willys förut i sundsvall men köper på konsum hemma i Ånge då, dom har stämpelkort så man fåpr var 10:de gratis även om man köper dom med rabatter. sen om man handlar mat för 300kr så betalar man bara 99 per förpckning, vet inte vad dom kostar i vanliga fall, har bara köpt 1 gång utan rabatt kort från liberoklubben. Dom var lika dyra på willys ute i birsta Sundsvall, men om ni är där, gå in på coop i birsta Sundsvall, där finns dom för typ 98kr styck. Liberos alltså.

• Luloo

här kostar huggies 59 på maxi trollättan, libero kostar 119, valet är lätt då blöjorna är 2st mer i huggisen än liberon, annars har vi alltid kört liberos...

dem värsta blöjorna jag testat e coop extras...

★mn lilla stjärna★16/6-08★
Svar på tråden Blöjpriser?