• linas fina

AKUT hjälp. Fått toning av frisör-nu rosahårig

Var för ett par dagar sen hos frissan och blekte håret i vanlig ordning. Dock blev det en aning gult så hon gav mig en lilatoning att göra hemma som skulle göra det mer askigt. Läste förpackningen där det står mellan 5-30 min. Hade i ca 10 minuter, men nu är mitt hår lila/rosa!!!
    vad ska jag göra?? Ser bedövligt ut!! Börjar misstänka att jag fått vanlig lila toning, alltså att det är meningen att det ska bli lila. Jag kan börja gråta nu. Det är hemskt!!

Toningen heter gazette eller liknande.

• Svar på tråden AKUT hjälp. Fått toning av frisör-nu rosahårig
  • ronn

Oj,ring frisören direkt imorgon bitti.
    Tror det är det bästa.

• Pyret08

Tror att du har fått ett silverschampoo eller inpackning, som är lila i förpackningen, men sitter det i för länge så blir håret grått eller lila..

Har själv inpackning för blont hår och det står att man ska ha i den i 5-6 min..

Hoppas verkligen du får rätt på det!

• Pyret08

linas fina skrev 2009-06-10 23:44:15 följande:

Ingen som vet nåt om just den toningen?
    Står det verkligen "toning" på förpackningen??
  • linas fina
    Pyret08 skrev 2009-06-10 23:42:40 följande:
    Tror att du har fått ett silverschampoo eller inpackning, som är lila i förpackningen, men sitter det i för länge så blir håret grått eller lila..Har själv inpackning för blont hår och det står att man ska ha i den i 5-6 min..Hoppas verkligen du får rätt på det!
    Det är inte shampo, mer en toningsmask. Men det står ju att man kan ha mellan 5-30 min. Tog ju bara tio å då var mitt rätt gult..
  • Snoriz

Att göra: Gå till frisören. reklamera.
    Lösning: lägg i en riktig blekning alt en ljusblond toning, så du blir blond igen =)Om ditt hår inte är för poröst....Då kan det gå av.

• linas fina
    Pyret08 skrev 2009-06-10 23:45:11 följande:
    linas fina skrev 2009-06-10 23:44:15 följande:Står det verkligen "toning" på förpackningen??
    intense tone-on-tone står det på förpackningen. Står inget specifikt hur resultaten är tänkt att bli, bara hur det ska appliceras.
  • snarret

Det går antagligen bort bara du tvättar håret ett par ggr.
    Nästa gång kan du blanda ut det med lite balsam och ha i en kortare stund.

• linas fina

Tror du det går bort av sig självt?
    Ska i af kontakta frissan idag. Hon har salong hemma men är ledig idag men hon borde ju veta vad man skall göra åt saken. Kan inte visa mig ute till dess...

• snarret

Ja, det är inte alls ovanligt att håret blir liet missfärgat av "toningar" som ska ta bort gulhet.
    Dom innehåller lila färg, som är en komplimentfärg till gult/orange, och använder man det för mkt/för länge kan håret ta färg av de lila pigmenten.
    Eftersom det bara är toning så går det bort i tvätten. Använd ett lite starkare schampoo, typ head and shoulders, så ska du se att det blir bättre :)

Svar på tråden AKUT hjälp. Fått toning av frisör-nu rosahårig