Nyförlöst katthona som har diareer, kräkningar samt blöder från vulva??
Hoppas att ni kan hjälpa mig så länge då ingen vetrinär har telefontid så här sent på kvällen.
För två dagar sedan fick min lilla honkatt på 11 månader en kull på 4 kattungar.
Kattungarna mår bra men det gör dessvärre inte min honkatt.
Några dagar innan hennes förlossning köpte jag ett annat torrfoder som heter Husmanskost av märket mjau som går att köpa på ica..
Hon fick akuta diareer. Men fodret var ämnat för min andre katt (har två)
Köpte också Kattungemat "junior" från whiskas. Hon gillar den men äter av båda sorterna. Har läst att man ska ge dräktiga honkatter kattungemat då det innehåller mer näring samt att det är bra näring då hon ska "amma" sina ungar.
För 2 dagar sedan födde hon sina ungar och hon trivs med att vara mamma trots sin unga ålder. Igår på morgonen fann jag en spya på golvet som innehöll mjaus kattmat, anntog att det var mammans då hon haft diareer tidigare.
Men det avtog aldrig och jag hittade nya spyor i morse, så jag bestämmde mig för att ta bort mjaus kattmat och bara ha kattungemat framme så fick båda katterna äta av den.
Men nu när jag kom hem för bara några timmar sedan så upptäckte jag blod på golvet.. då är det min nyförlösta tjej som blödit från sin vulva 2 dagar efter sin förlossning. Det säger mig att hon inte mår bra och jag har inga som helst svar på vad det kan vara. Jag var med under hennes förlossning och vet också att allt kom ut, jag fick ju också agera "barnmorska" då hon inte ville ta till sig ungarna först.
Letar jag på google hittar jag inget och jag har kollat runt på olika sidor men hittar inget som liknar de symptom som min lilla tjej har.
Jag hoppas att nån av er läsare där ute kanske har något hum om vad det kan vara eller rentav har nått tips.
Jag kan ju som sagt inte ringa vetrinären förrens i morgon bitti.. men jag orkar inte vänta så länge.