• have a nice day

Fler svårstimulerade?

Hej på er!
    Jag är ny här..har PCO och försöker nu bli gravid med syskon till mina tvillingar.
    Har nu hållt på med Gonal-F i17 dagar. Började med 37,5 E och höjde sedan till 75E, haft den dosen i 10 dagar nu men inget verkar hända. Alla äggblåsorna är jämnstora:(
    Ska höja dosen idag till 112,5E. Finns det fler här som är svårstimulerade och i så fall efter hur många dagar började det hända något..?
    Är det någon mer som håller på med Gonal-F nu och inte ska göra IVF utan försöka er på en "hemmagjord" bebis??

• Svar på tråden Fler svårstimulerade?
  • Moonstone

Känner igen mig! Första gången med sprutor blev 29 dagar för mig... (exakt utveckling kan du läsa i min pres) Sen fick vi avbryta för att alla blåsor började växa på en gång...

Kan ju va väldigt trixigt med PCO - alla gånger jag har sprutat (för egna försök + för IVF) har det varit svårt att få fart på lagom många ägg och få dem att faktiskt mogna. (först händer inget - sen händer för mycket)

Det gäller nog att ha massa tålamod... (vilket jag inte hade efter 3 års ofrivillig barnlöshet)
    Men första gången kan man ju se som en testomgång också - hoppas det löser sig för dig!

Per Aspera Ad Luna
  • have a nice day

Tack för svaret..det är alltid skönt att höra att det finns fler i samma situation!
    Förra gången då mina tvillingar blev till var jag inte alls så svårstimulerad men nu är jag 10 år äldre..
    Får väl se om det hänt nåt på tisdag efter 5dgr med 112,5 E...Håll tummarna..

• anits83

För över ett år sedan när jag höll på med sprutor med mitt ex (oj låter helt fel men ni fattar ) så fick jag ta 150 ie från periodens första början då det gick 4 mån innan vi fick in rätt dos på mig.

Så vi finns här med vi som är svårstimulerade. och

Svar på tråden Fler svårstimulerade?