• sunshine29

Bara en fungerande njure

Jag är i vecka 32 och var igår på tillväxt ultraljud. Min tjej växer som hon ska MEN det visa sig att hon bara har en fungerande njure !!! Läkaren sa att man klara sig med en njure som tröst men jag är ändå jätte orolig,, Har någon här inne erfarenhet vad som händer när lill tjejen föds. Ska göra ett nytt ultaljud om tre veckor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 17:22
    japp hon har två njurar men bara en som funkar

• Svar på tråden Bara en fungerande njure
  • Jesster

Då har hon två njurar men bara en fungerar?

Själv fick jag nyligen reda på att jag bara har en njure och det var tydligen inte helt ovanligt Inga problem eller restriktioner. Jag har bara ingen njure att ge bort om någon skulle behöva en

Den som söker han finner - www.google.se
  • Lever i väntan

Hej!
    En av mina bästa vänner fick en son för 1,5 år sedan som bara hade en njure vid födseln. Detta såg man på UL v.32.
    Han har nu fått genomgå en hel del UL-undersökningar m.m. Mår bra idag med en fungerande njure. Lite små restrektioner har han men inget som han lider av.

Lycka till!

♥ ♥ Stolt mamma till lilla JACK BIRDIE JUNIOR 070717 ♥ ♥
  • Wdahl

hej! jag är 15, men jag föddes bara med en njure... så länge hon i senare tid inte tar in för mycket salt och annat som får njurarna (njuren) att arbeta för hårt ska allt vara bra... Jag hoppas din lilla flicka har det bra i framtiden

Svar på tråden Bara en fungerande njure