• Kitty baby

Gravid - sköra slemhinnor, går det över?

Hej, jag är i v 8 och har upptäckt att mina slemhinnor i underlivet blivit jätte-sköra, t ex vid sex så gör det ibland ont och efteråt blir det superirriterat och tar ett par timmar innan det går över. (ingen svamp infek och inget problem med torrhet)
    Har förstått att det kan bli så av hormoner.
    Någon som vet om det går över?
    Bävar för en lång graviditet utan sex.....

• Svar på tråden Gravid - sköra slemhinnor, går det över?
  • Modin

Ja de går över ganska snart.. Men de kan variera lite under graviditeten.. Ibland är de jätte bra ibland kan man blöda lite efter sex.. Men inget som är farligt.. jag har blött efter sex med alla mina,. jag väntar 3an men de försvann efter v10 kanske..

• Kitty baby

Ok, skönt att höra. Läst om dom som bara fått d värre å värre och även fortsatt vara ett elände efter förlossningen....inget man hoppas på....

• katrina

Kan tipsa om jättebra salva att smörja in i underlivet. Den finns på apoteket och är vir med rosa detaljer. Kommer itne ihåg vad den heter, men den är till för sköra slemhinnor. Jag besväras av detta till och från, i mitt fall nu under hela amningen. Men salvan ett par gånger per dag är jättebra. Och vid samlag - använd glidmedel!

• Nim

Inga proble for mig under graviditeten men efterat! Forsvann inte forens jag slutade amma - inget kul alls att ha sex...

• Smamman

Jag har då två heta tips...
    E-vitaminsalva från www.biwelen.se för sköra slemhinnor.
    Sedan kan man använda Biwelen Massageolja som glidmedel, billigt, bra, räcker länge, gliiider länge.

• ella79a
    Kitty baby skrev 2009-06-11 21:43:41 följande:
    Hej, jag är i v 8 och har upptäckt att mina slemhinnor i underlivet blivit jätte-sköra, t ex vid sex så gör det ibland ont och efteråt blir det superirriterat och tar ett par timmar innan det går över. (ingen svamp infek och inget problem med torrhet) Har förstått att det kan bli så av hormoner. Någon som vet om det går över? Bävar för en lång graviditet utan sex.....
    Jag är iofs bara i vecka 12 +1, men jag har redan blivit bättre på det området. En graviditet är lång, går säkert lite upp och ner, inget är konstant får man tänka, så blir det lättare :)
Svar på tråden Gravid - sköra slemhinnor, går det över?