Inlägg från: Firehead |Visa alla inlägg
  • Firehead

DUKA "Lovisa" servisen!!!!!!

Ser att det var ett tag sen någon skrev i denna tråd, och jag har inte läst hela tråden heller... vill bara klargöra en del saker :)
    Lovisaservisen (porslinet) utgick en tid innan köpet med Cervera gick igenom. Det var fabriken som gick i konkurs, och Duka gjorde allt för att försöka få en sista stor beställning så att så många kunder som möjligt skulle kunna komplettera upp sin servis. Tyvärr gick det inte, och senare blev ju även i stort sett hela Duka uppköpt av Cervera. Det svåra när det är sånt här som händer är att informera kunder som samlar på serviser (och även har presentkort som blir ogiltiga) men Duka har ändå försökt! Det har stått skyltar i alla butiker, det har varit information på hemsidan (dock lite luddig kan jag hålla med om) och alla som var medlemmar i Duka club har fått mejl om detta. Enda tipset man kan ge är att kolla på typ Blocket, Tradera osv. om det finns någon som säljer. Vilket jag vet är svårt just nu, förmodligen för att det fortfarande är så "nytt" att detta hänt.
    Jag har jobbat på Duka i många år, och tro mig detta var en stor chock för oss oxå!
    Hoppas det löser sig för er!!!

• Firehead

22cl är rödvinsglaset, 17 cl är vitvinsglaset. Det gjordes även ett jättestort vinglas som kallades bordeaux, tror det var på 32cl.

• Firehead

Än så länge har vi inte fått någon info om det. Det är helt upp till Cervera antar jag om de vill fortsätta med serier som de tycker Duka hade som var bra. Lovisa var en väldigt stor och populär glasserie, så man kan ju hoppas! Kan återkomma här så fort jag vet något mer, men befarar att det kan ta tid.

• Firehead

Det finns några få butiker kvar. De har rea, och det är tyvärr väldigt urplockat. Gå in på hemsidan och kolla www.duka.se den listan är nyligen uppdaterad och stämmer. De butiker som är kvar ska oxå stänga, men med olika stängningsdatum.
    Vad jag vet tar de fortfarande emot presentkort så länge de finns kvar. De populära serierna är dock svåra att få tag på, så fort allt detta skedde så tog tyvärr väldigt många av serierna slut.

Svar på tråden DUKA "Lovisa" servisen!!!!!!