Inlägg från: sukkubus |Visa alla inlägg
  • sukkubus

Allmän värnplikt

Isfjord - Haha den där drog min pappa också. Så fel ni har
    Många tjejer förbrukar nog lika mycket i rakhyvelväg som ni gör.
    Jag har testat hårbortagningskrämer, dyra apparater och olika hyvlar.
    Nu både vaxar jag för minst 300 i månaden och använder hyvlar på andra ställen

Oj sorry om jag drog ned seriositeten på tråden

Jag tycker värnplikt ska vara frivillig. Merit eller inte. Inte fan kan man tvinga på någon att kasta bort ett år, om man själv anser det bortkastat, för att det är en merit??
    Det är väl en merit att flippa burgare eller städa toaletter med? Man visar att man kan slita med skit. Men det är frivilligt och med lite mer skälig ersättning.

• sukkubus

Kagi - Jag förstår vad du menar. Ville bara utveckla lite. Tycker bara det är hemskt med ett tvång för en sådan slav"lön".
    Håller med om det tyska sättet, bra erfarenhet för alla men det borde också vara med ersättning så man klarar sig om det ska vara tvång.
    Jag är anti krig och Sverige kan nog inte göra mycket med sitt lilla försvar heller. Tror därför det är bättre med frivillig värnplikt för båda kön, de som är intresserade. Många tycker faktiskt lumpen är rolig.
    I övrigt jag tycker alla jobb är meriterande på olika sätt även städning (orkar inte ta fler exempel). Man visar att man är arbetsför, skötsam och kan ta i.

Jamiesmamma -

• sukkubus

Utopia - Hajar din poäng där. Och smileysen också, hoppas jag
    Kanske bättre med samhällstjänst för alla som merit och som sagt med skälig ersättning.
    Gillar inte tanken på att någon tvingas vara borta från nära och kära i runt ett år. Bli tvungen att göra något de kanske verkligen inte vill och dessutom ha patetisk ersättning.

Vissa ämnen i skolan kan jag också tycka att de borde vara frivilliga eller utan betyg...

Svar på tråden Allmän värnplikt