Inlägg från: Michelle Ö |Visa alla inlägg
  • Michelle Ö

Gastric bypass=Gbp

Jag skriver här då, missade att det blivit ewn ny tråd!! Har fått tid till op den 26/8!!!! Wiiiii!!!

• Michelle Ö
    lindarius skrev 2009-08-06 08:06:46 följande:
    God morgon allihop. Har inte sovit bra i natt. Min hjärna går liksom på högvarv med tanke på att jag börjar min flyt period på måndag. sista helgen med mat och att unna sig något gott. Åker till Göteborg idag ska på Madonna på lördag så det ska bli en trevlig avslutning innan jag går in i mitt livs största beslut. Sen är det bara 14 dagar kvar til opera. ghaaaa.... Jag är så JÄVLA rädd...Ibland undrar jag om jag är dum i huvudet som ska göra det här. Nästa dag känns allt självklart. Är det fler som känt så innan operation och har ni haft en rädsla?
    Jag är i samma sits som du. Börjar mitt flyt på måndag och ska opas den 26/8. Är livrädd, funderar på om jag inte kan lyckas gå ner i vikt själv! (trots 1000000000 tals misslyckade försök) Rädd för att inte vakna upp efter open osv!! Så jag känner lika som dig!! Men vi kommer fixa det, vi går ju mot ett hälsosammare liv!!
  • Michelle Ö

Här har ni en till som flyter! Började igår!!! Sååå trött, men i morse kändes det bättre. Jag har blandat de olika sorterna. Har kört cambridge till frukost. Naturdiet smoothie tilll lunch och en till till kvällen. Plus en vitamin tablett. Men det gå bra!! Vi får kämpa å tjejer! Snart är vi där, opade och klara. Jag ska opas den 26, när ska ni andra ligga under kniven??

• Michelle Ö

Vad kul att vi är några som ska opas nästan samtidigt!! Då får vi följas åt! Har en jobbig dag med flytet idag. Ont i huvudet och ser suddigt! Springer på toa hela tiden och får inget gjort på jobbet känns det som!!

• Michelle Ö
    Queen70 skrev 2009-08-11 14:04:01 följande:
    Gud vad ni är duktiga...jag e helt värdelös, jag får fan inte i mig skiten. Om jag bara dricker vatten i en vecka innan OP så kanske jag hinner gå ned ändå... Har ni andra fått ett visst antal kilon ni ska ned? Michelle Ö skrev 2009-08-11 13:48:40 följande:
    Jag kör med blandat. Dricker färdig blandade och pulver. Man får hålla för näsan och svälja!! Det är ju bara 2 veckor av ens liv! Härda ut! Kom igen! tror inte att du bara ska dricka vatten. För då kanske du förlorar viktiga ämnen i kroppen och open kanske inte blir av! De mäter kalium eller natrium i kroppen och det kan försvinna vid svält! Och det är inte bra när man ska opereras!
  • Michelle Ö
    Queen70 skrev 2009-08-11 14:17:03 följande:
    det är inte smaken som är värst utan konsistensen sen ligger det där å skvalpar i magen och man liksom känner smaken av det hela tiden. Michelle Ö skrev 2009-08-11 14:13:10 följande:
    Har ju hört att vissa äter vanlig mat under strikt diet innan op om man inte klarar flytet! Ring dietisten och fråga om du kan göra nått sånt! Inte värt att snubbla på mållinen när du väl är på sjukhuset!!
  • Michelle Ö

Hur går det för alla som flyter idag?? Själv vaknade jag i morse och var inge hungrig, men nu börjar magen kurra! I natt frös jag och kände mig febrig ochh svag! Men hoppas på att må bättre imorgon!! Då har ju de 3 värsta dagarna passerat!! Kämpa på nu snart är vi på andra sidan!!

• Michelle Ö

Har varit inne och läst er debatt om flyt osv. Måste bara säga att man inte kan döma människor på förhand! Är mitt inne i flytperioden själv och har 1 vecka kvar och det är tufft! Jag klarar det, men det är grymmt tufft! Det är ju inte bara den kroppsliga delen med att kroppen får för lite energi man ska klarar av, utan även den psykologiska aspekten.
    Tror att många med mig känner att detta är sista gången i mitt liv jag får äta mycket (fettman är ju oftast bara ett symtom på något annat) och det kan skrämma en. Klart man fattar att open inte är en mirakelkur, man fattar att man måste kämpa. Men samtidigt är det faktiskt tufft att flyta, kanske måste många laga mat till sin familj under tiden, ta hand om småbarn, brottas med matdjävulen på axeln, jobba, stå ut med arbetskamraternas kommentarer om varför man inte äter osv......

Så jag tror man ska vara försiktig med att döma andra utan att veta vad just de har för situation, jättebra att vissa lyckas kanonbra med sitt flyt! En elog till er! Men tjejer, låt oss peppa och uppmuntra varandra istället för att komma med pekpinnar!

Kram/ Mich

Svar på tråden Gastric bypass=Gbp