Inlägg från: Moj Katile |Visa alla inlägg
  • Moj Katile

Gastric bypass=Gbp

Missförstånd: Jo då jag lever minsann fortfarande...
    Passerad/pureead kost 3 veckor kan de npg glömma. 2 dagar orkade jag bry mig. Nu tuggar jag bara allt VÄL!

Magen gör inte så ont längre utom om jag överanstränger mig. Annars är det som vanligt. Är såååå jäkla törstig hela tiden. Drömmer om iskall dricka och tänker på det hela tiden! DET är sjukt jobbigt!!

• Moj Katile
    MelvinMeja skrev 2009-06-12 15:49:02 följande:
    Moj katile: jag har lagt till dig så du kan se mina kort
    Oj Oj Oj! Vilken resa! Längtar tills jag är där du är idag!!
  • Moj Katile
    finskaflikkan skrev 2009-06-12 17:41:00 följande:
    Melvinmeja: jag vill gärna oxå se på bilderna! Moj Katile: Jag e oxå nå fruktansvärt törstig! Kan knappt äta mat för jag måste dricka så mkt... De e hemskt!!!
    Ja riktigt fruktansvärt! Enda tipset jag fick var att suga på isbitar.... Det har jag gjort dygnet runt i 2 dagar och det hjälper INTE!!!

Hur går det med din vikt? Ska du åxå plocka agrafferna på måndag??
  • Moj Katile
    MelvinMeja skrev 2009-06-12 19:38:19 följande:
    Det kommer Du ahr ju börjat resan nu i alla fall.
    Ja visst! Alltid något iallafall. Och när man tänker efter... Jag har faktiskt gått från 115 till 93kg.... Har visserligen mycket kvar men det jag avklarat hittills måste ju förlänga mitt liv några år iallafall!
  • Moj Katile
    finskaflikkan skrev 2009-06-12 20:33:09 följande:
    Moj Katile skrev 2009-06-12 18:06:21 följande: Ja de e jättejobbigt! =/ Än så länge har jag gått ner 6kg sen operation, känns bra! Hur går de själv? Japp på måndag åker agrafferna bort, äntligen för nu tycker jag dom bara e i vägen... haha...
    Ja tycker åxå dom är i vägen som fan!! Och kliar som bara den hahaha

Jag vet inte eftersom vi är i gubbens övernattningslägenhet och här är ingen våg!!! Är mycket frustrerande. Men i onsdags när jag vägde mig sist så var det -4kg sen operation så ligger nog på ca 6 som du skulle jag kunna tänka mej!

Hur ser en "matdag" ut för dig? Får du i dej 1-1½ liter övrig vätska??
    Jag får i mej vätskan men har mycket svårt att äta varannan timme....
  • Moj Katile
    lotusblomman66 skrev 2009-06-12 23:29:16 följande:
    Hej allihopa. Ville bara säga att jag opererades för 10 dagar sen och mår toppen. Ska börja med mosad mat imorgon. Det ska bli gott. Känner redan stor skillnad sedan innan operationen. Jag är så lycklig!!
    Vad kul!
    Då är vi ju 3 som opererades samtidigt i stot sett!!
    Är du åxå mega törstig hela tiden??
    Jag började med pure kost redan förra måndagen. Nu har jag i stort sett lagt ner det och tuggar allt VÄL istället vilket dietisten sa till mig är samma effekt. Spelar ingen roll om maten passeras väl före eller efter den når munen bara det sker INNAN den slinker ner i lilla magen!
  • Moj Katile

Hmm idag ahr jag vart och köpt katrinplommonpure...
    Måste få igång min mage! Idag är det exakt 14 dagar sedan jag var på dass! Inte sååå kul!
    Börjar kännas stressande och jobbigt! Så imorgon ska jag trycka i mej en hel burk med katrinplommonpure för bebisar så får vi se vad som händer!

Finska: Jag får ont om jag äter fort... Äter minimalt lite eftersom jag inte klarar att inte dricka till maten!! MÅSTE ha ett halvt glas med någon att skölja ner med trots att jag minskat både salt och kryddor dramatiskt!!!
    Försöker äta varannan timme men tja det går inte 100 det heller!
    Imorgon ska jag börja med vitamin tablett!

• Moj Katile
    finskaflikkan skrev 2009-06-15 22:20:07 följande:
    Moj Katile: Beskriv det onda... För de känns så, om jag äter för fort eller inte tuggar väl... Krampar i magen/strupen... Maten åker inte ner till magen på typ 5-10min... känner mig liksom uppstoppad i halsen... Helkonstigt! Har du förresten fått bort agrafferna idag? Har JAG sååååå skönt! Började jobba idag oxå..
    Ja på mej känns det som att det spänner/drar och smärtar precis där revbenen möts typ... Plus att jag mår illa direkt då!

Ja agrafferna åkte sin väg idag! Blev dock lite besviken för måste ha kvar tejp och dom hiskeliga plåstrerna!!!

Jag börjar på fredag så har ett par dagar ledigt kvar.... Skulle jobbat idag och på onsdag men har tagit ledigt.
  • Moj Katile

hot fuss skrev 2009-06-16 15:04:46 följande:

jag har kämpat med min läkare att ens få en remiss till kirurgen för en gbp. men igår äntligen så damp det ner ett brev om att hon bestämt sig för att skicka in en remiss. ska bli spännande. även om jag förstår att det är lång väntetid nu?
    Det är väldigt olika beroende på var man bor...
  • Moj Katile
    finskaflikkan skrev 2009-06-16 16:57:36 följande:
    Ni som gjort op.. Ursäkta att jag frågar hela tin.. Men har en fråga till... eller2 egentligen.. Iaf så.. Jag gjorde ju op den 1juni... Började jobba igår som pers ass. Idag när vi skulle till vc med bruker´n så vart jag så oerhört trött på hemvägen så de va helt sjukt, fick lite halvtungt att andas men de beror väl kanske på andra saker men skumt kändes de. Liksom brändes i bröstbenshöjden exakt i mitten i några minuter... Har ju pollen så de kan ha varit de dårå... Plus att jag vart trött.. Sen när vi kom hem vart jag yr istället... e de nån som känner igen de kanske? Som rört på sig mkt inte så långt efter operation?
    Jag har blivit så åxå... Och det känns inte behagligt att gå länge eller långt i magen....Får en konstig smärta. Lixomskär till varje gång jagsätter ner en fot i ett steg. Tröttheten blir absolut kan jag säga.
    Jag börjar jobba på fredag som pers ass men har gått över till natt för att slippa alla tunga moment på dagen!
    Egentligen blev jag sjukskriven till 5 juli men känner att jag varken har lust eller ork att vara hemma längre!
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp