Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Melvinmeja: jag vill gärna oxå se på bilderna!

Moj Katile: Jag e oxå nå fruktansvärt törstig! Kan knappt äta mat för jag måste dricka så mkt... De e hemskt!!!

• finskaflikkan

Moj Katile skrev 2009-06-12 18:06:21 följande:

Ja riktigt fruktansvärt! Enda tipset jag fick var att suga på isbitar.... Det har jag gjort dygnet runt i 2 dagar och det hjälper INTE!!! Hur går det med din vikt? Ska du åxå plocka agrafferna på måndag??
    Ja de e jättejobbigt! =/
    Än så länge har jag gått ner 6kg sen operation, känns bra! Hur går de själv?
    Japp på måndag åker agrafferna bort, äntligen för nu tycker jag dom bara e i vägen... haha...
  • finskaflikkan
    MelvinMeja skrev 2009-06-12 19:37:24 följande:
    L i n n, finskaflikkan, jeatea, caesar, trollungen08. Ni är nu tillagda.
    OJOJOJ vilken skillnad och va fin du är!
    Längtar tills jag oxå e där!!!
  • finskaflikkan

Moj Katile skrev 2009-06-13 09:33:23 följande:

Ja tycker åxå dom är i vägen som fan!! Och kliar som bara den hahaha Jag vet inte eftersom vi är i gubbens övernattningslägenhet och här är ingen våg!!! Är mycket frustrerande. Men i onsdags när jag vägde mig sist så var det -4kg sen operation så ligger nog på ca 6 som du skulle jag kunna tänka mej! Hur ser en "matdag" ut för dig? Får du i dej 1-1½ liter övrig vätska?? Jag får i mej vätskan men har mycket svårt att äta varannan timme....
    Typisk matdag...
    Frukost: brukar bestå av 1stekt ägg och ca 1msk keso eller 1dl fil med flingor.
    Mellis: 1burk mini danonino
    Lunch: ½dl mos och ½köttfärs, korv eller va de nu e plus nå grönt..
    Mellis: 1burk mini danonino
    middag; samma som lunch ungefär.
    Kvällsmat: Brukar jag ha svårt att äta men försöker ta mig ett rån/knäcke med skinka. eller så tar jag lite youghurt.

Vätska så får jag kanske i mig 1liter om dagen kanske...

Igår fick jag lära mig en läxa oxå...
    Tuggade inte riktigt jätteväl på maten och fick jättekramper i magen, höll i sig i 5-10minuter kanske men de kändes hemskt! Fy... Jag verkligen bokstavligen kände strupen och magsäcken, va otäckt som bara den!
  • finskaflikkan

Halloj...
    Tänkte bara hör med er op:ade om de finns nå speciell mat ni antingen inte kan ätaa alls längre eller som har en konstig bismak när ni äter de jämfört med innan operation?
    För alla mejeriprodukter, som mjölk, glass, risifrutti, mjukost som jag smakat på nu efter op har alla en konstig bismak... usch... Kommer de vara så föralltid? =/

• finskaflikkan

Jag blir tokig snart...
    Åt såna där färdigköpta plättar (2st) med lite glass och jag fick panikont i magen och tarmarna och bodde på toan i ca 30min efter...

sen den insidenten har jag haft småont i magen hela tiden... E de nåt jag ska oroa mig för? Har bara druckit vatten, varm choklad och ätit sparris soppa och 1varmkorv efter de...
    De liksom moler och värker i magen och tarmarna! Usch.

• finskaflikkan
    Felicia6 skrev 2009-06-14 21:42:03 följande:
    Kan vara att du inte riktigt tål mjölk-produkter också.. Är väl en del i plättar, och massa i glass.. Och väldigt mkt i varm choklad oxå.. Har du märkt något sånt innan?
    Jag vet att jag hade mkt problem med laktos när jag va gravid, fick köra med Valios låglaktos och de hjälpte då... Men efter förlossningen vart de bättre igen och jag återgick till vanliga produkter...
  • finskaflikkan
    Felicia6 skrev 2009-06-14 21:48:52 följande:
    Ja, men då är det nästan garanterat det... Många får problem med laktos efter operationen som inte har haft några tendenser alls till det innan.. o har du då haft problem redan innan så har du säkert fått det nu oxå.,, För en del så minskar det mer och mer ju längre tiden går efter open, men för vissa så är dom överkänsliga resten av livet mot det. Prova byt ut laktosen och se om du mår bättre efter några dagar utan
    Tackar för svar! =) Ska ta och köpa låglaktos imorn och hoppas på att de blir bättre!
  • finskaflikkan
    sussiesnus skrev 2009-06-15 21:59:42 följande:
    oj, vad ska jag kommentera... .läst typ 40 sidor! Tackar så mycket för all lycka till ni sände mig, det var nog därför allt gick så bra!!! ;) Jag pimplar vatten! Jag är superrädd att bli törstig! Hatar verkligen den känslan... Jag kommer upp i minst 1, 5 liter, det ser jag till. Men man får ju i princip klocka. 30 min efter ett mål mat 3 klunkar, efter ett tag 3 klunkar till osv. Jämn tillförsel av vätska. Blir det för nära maten eller för snabbt intag då blir jag dålig i magen och måste springa på toa. :( Tycker också det är jobbigt att inte dricka till maten. Jag äter ju rätt lite mat nu, t ex en halv laxfile, en liten potatis och 2 msk kesella med dill och lite majonäs som var middag ikväll. Hur länge äter man så? Trappar man någonsin upp? Soppa funkar inte på mig.
    Grattis och välkommen hem!
    Gjorde op:en själv på USÖ den 1juni...
    Tänkte höra med dig om du äter/dricker för fort, får du mkt ont i magen då?
    För jag själv åt 2köttbullar kalla ifrån kylskåpet, 1åt gången såklart och tuggade väl men åt nog för snabbt tror jag... började krampa i magen nästan på en gång... e de så på dig med?

Undra om de alltid kommer att vara så? Usch...
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp