Inlägg från: lindarius |Visa alla inlägg
  • lindarius

Gastric bypass=Gbp

Melvinmeja hej jag är också intresserad av att få se dina för och efter bilder. Själv väntar jag på operations tid. Blir i Augusti elelr September. Nu har jag äntligen bestämt mig, tack var den här sidan och mycket forkning kring operationen och så. Nu känns det som det enda rätta och jag längtar ihjäl mig.. Vill att det sak bli Augusti imorgon.../ September...

• lindarius

Alltså nej inte direkt kan jag väl påstå. Hade kunnat få operationen redan innan sommaren men jag var fortfarande tveksam och osäker. Ville skaffa mer information och känna mig helt säker. Jag var till min husläkare i Oktober 2008 bad honom skicka remis till Ersta sjukhus. Fick komma dit den 20:e februari och sen träffa dietist en månad efter samt läkaren igen den 26:e Mars då de beslutade att göra operationen. Men jag sa att jag ville skjuta på det till slutet av September pga lite privata saker. Och det var oki. Men nu vill jag inget mer än att få det gjort. Fast gärna slutet av Augusti, ska ringa på måndag till vårdplaneringen och fråga om jag kan flytta fram min operation till slutet av augusti istället för September. Så jag tycker det har gå väldigt snabbt faktiskt till skillnad från vissa man läst om som fått vänta hur länge som helst. Jag är 168 cm lång och väger 110 kg = BMI 39..
    Längtar tills jag får vara på andra sidan som så många andra här. Åhhh vad det sak bli skönt. Men visst det blir nog tufft också..

• lindarius

Hej snart tre barns mamma. Ja jag har träffat Jesper Magnusson vid mitt första besök. Han var jätte trevlig och såg ganska bra ut också*ler* men vid mitt andra besök fick jag träffa en annan läkare. DOm är ett antal doktorer som utför själva GBP operationerna och tydligen vet man inte vem som komemr göra operationen fråns längre fram vad jag förstod. Behöver inte bli just Jesper bara för att man träffade honom. Håller tummarna det kommer säkert gå jätte bra. Lycka till! Kram Linda

• lindarius

Moj Katile och Felicia 6 ni ser jätte fina ut. Blir så avis på er. Jag vill också vara där. Håller på längtar ihjäl mig. Jag hoppas på att få tid i slutet av Agusti.
    Alla här som gjort operatione har verkligen genomgått en enorm förändring.
    Jag är så glad att den här sidan och viktop finns som jag har kunnat få hjälp till mitt egna beslut med info och pepping samt bilder som verkligen gör att man känner att man vill också bli så fin som alla andra som lyckats med operationen. Tack alla.

• lindarius
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-25 21:34:32 följande:
    Tack, det känns jätte skönt...det kommer väl dröja ungefär 4månader innan jag opas, eftersom de har oxå fått många som ska opas..men det är iaf inte 5år som på sahlgrenska
    Grattis till att du blivit beviljad operation. antar att du var på Ersta. Jag träffade också jesper MAgnusson.. mmm jag håller med dig. En godbit hahaha.. såg inte alls dum ut. hehe.. Jag väntar också på op. Pratade med vårdplaneringen och kommer troligtvis få operation i slutet av Augusti.. pirr pirr. Det närmar sig..
    Hoppas du får en bra resa hem och kan få sova lite på tåget.
  • lindarius
    Nala skrev 2009-06-29 22:00:40 följande:
    Skulle jag också kunna få ta en liten titt ?
    Hje jag är också jätte nyfiken på att se bilder. Så om det går bra vill jag gärna se. Tack och forsatt lycka till.
  • lindarius

Åh hej hopp allihop.. Jag är så nervös nu ska gudarna veta. Fick idag brev från Ersta med min operations tid. Blir den 24:e Augusti.. då är det dax för mig att bli en av er på andra sidan. Det ska bli så skönt men så klart är jag ju livrädd och har massa saker i huvudet som cirkulerar.
    Ska den 21:a träffa narkosläkaren.. Känns mer verkligt nu på något sätt då man har tid bokat och vet att snart är det min tur.

• lindarius
    Trollungen08 skrev 2009-07-02 21:40:11 följande:
    Grattis till tiden....
    Tack så jätte mycket..
  • lindarius
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-02 22:29:58 följande:
    ohhh..Grattis!När var du på sista besöket där...så jag lite humm om kötiden för min del?till mig sa de ca 4mån
    Alltså jag var ju där sista gången i Mars och träffade dietisten men jag sa själv att jag ville skjuta upp det till september då, annars hade jag nog fått det redan innan sommaren. Men sen ringde jag och ändrade och sa att jag gärna vill ha operation Augusti om det går. Nån gång i slutet och så fick jag 24:e...Wheee jag är så nervös.
  • lindarius
    Glaadis skrev 2009-07-03 08:35:01 följande:
    Hej jag var till min husläkare på Vårdcentralen i Sätra i Oktober 2008 sen blev jag kallad till Ersta sjukhus, jag bad min husläkare skicka remissen dit för jag hört så mycket bra om dom och deras gbp operationer.
    Var till Ersta i Februari sen i mars för stt träffa dietisten och så läkaren igen i slutet av mars då de beslutade att jag är godkänd för operation. Ville sen själv skjuta upp det till efter sommaren. Och i går fick jag tid för operation den 24:e Augusti. Så det har tagit allt som allt 10 månader men kunde alltså varit 7-8 månader om jag valt att göra operationen innan sommaren..
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp