Gastric bypass=Gbp
Hejsan alla!
Här är jag med.. i nya tråden :) Allt väl?
Hejsan alla!
Här är jag med.. i nya tråden :) Allt väl?
Hejsa alla!
Gud vad det e skönt att kunna handla i en "vanilg" kläd butik och kunna hitta fina tröjer utan att se ut som ett tält :) Idag köpte jag en vanlig L- tröja ioch det kändes toppen. Dyrt blir det att tappa kilon men det e det verkligen värt :) Ligger nu på en stl 46-48 och det är toppen, kommer inte ihåg sist jag hade detta:) Brukar ligga på en 52-54 annars :) NICE!
Men: Igår käkade jag en halv glass ute på ett cafe, sen tog det inte mer en 1h så fick jag hem och sitta på toa (tappade nog 1kg) hahahahahaha klarar bara inte av mjölk produkter längre. Får hålla mig till isglassarna fram över,,
Hur e det för er andra? Klarar ni mjölk?
jag kan äta det mesta (även omyttigt) utan problem men inte mjölk..
ha d gott alla! =KRAMAR=
ericas mamma skrev 2009-07-19 12:09:30 följande:
The Black Lady skrev 2009-08-19 17:38:27 följande:
precis som allt här i livet finns det komplikationer som KAN uppstå, även med andra operationer. Hade läkarna inte tyckt att det "var värt" denna operations modellen och de eventuella biverkningar som jag åter igen säger KAN uppstå hade de absolut inte utfört dessa.
Pikapika vill väl med att informera tror jag, men när man väl bestämt sig för en GBP och varit på information så har man ganska bra koll :)
Självklart finns det alltid fall där det händer mer.
Trevlig helg!
L i n n skrev 2009-08-23 07:16:02 följande:
En lite fråga till er som också är opade!
det var för ca 4,5 månader sedan jag opererades och jag undrar hur länge era platåer hållt i sig då ni haft dem :) Jag tycker inte det hände mycket alls nu men så vet jag att det kan vara ;(
Hade varit intressant att höra hur lång tid ni andra stod stilla,
Tack på förhand! =KRAMEN= på er alla!
Hedde73
Kul att du hittat hit!
Vänte tiden är olika beoende på vilket sjukhus du nu är på själv opererades jag i södertälje och där är väntetiden inte så länge! Från att jag själv tog kontakt med vårdcentralen till operationsbordet
(där imellan olika läkarbesök och informationsmöte) tog det 10 månader :)
Hör med läkaren om man kan ställa sig på väntelista över hela landet eller hur det fungerar!
Håller tummarna för dig! Lycka till!