Gastric bypass=Gbp
Hej.
Har läst igenom de sista 50 sidorna av denna tråden, men hoppas att någon kan ge mig en sammanfattning om vad som gäller.
Saken är den att jag nyligen blivit inskriven på Obesitas mottagningen på Sahlgrenska och har bara läkarbesöket kvar innan det är dags för behandling. Efter att ha pratat med dietisten och de andra sköterskorna så frågar dom hela tiden om jag kan tänka mig operation, eftersom jag har sagt att jag är öppen för alla förslag. Enligt dom så uppfyller jag iaf alla kriterier för att få en operation.
Har ett BMI på nästan 43, diabetes, flera olika viktnedgångar som sedan resulterat i att jag gått upp till en högra vikt än vad jag hade innan viktnedgång.
Min fråga är nu. Om jag nu får en remiss till operation av läkaren när jag träffar honom den 4/9 så är det ju flera års väntetid på sahlgrenska. Vad är då mina chanser att jag kan få operation på annat håll?
Och hur går man isåfall till väga för att söka sig till annat sjukhus?
Hur länge är det troligt att man får vänta på operation då?
Jag har ju tänkt att börja med en 12 veckors period på pulver om läkaren nu tycker att det verkar vara ett vettigt alternativ.