Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Gastric bypass=Gbp

Nu har jag spenderat förmiddagen i Frölunda och fått träffa kirurgen Blev godkänd för operation, så jag skickades sen runt för provtagning, ekg och röntgen. Den 28 september ska jag opas

• snigelina
    vänat skrev 2009-08-14 12:24:02 följande:
    Grattis til operations tiden !! så du fick op datum dierket du var och träffade kirugen?
    Japp, eller ja.. Först träffade jag kirurgen, sen var jag runt på provtagning och efter det fick jag operationsdatum. Så efter ett par timmar alltså Känns jättebra!
  • snigelina
    1638 skrev 2009-08-14 12:53:16 följande:
    GRATTIS och vad kul att få tiden direkt, sällsynt eller?
    Jag vet inte.. Jag har väntat länge så jag hade nog blivit tokig på att vänta..
  • snigelina

Nu måste jag fråga er..

-Hur lång flytperiod har ni haft innan op?
    -Har ni fått en vikt som ni helst ska gå ner innan op?

Jag sitter här och sippar på en Naturdiet-smoothie och undrar hur detta ska gå...

• snigelina
    L i n n skrev 2009-08-17 13:44:04 följande:
    * Fyra veckor innan operationen ombads jag att äta mat med lita kalorier i sej. Det var inte ett krav att flyta här. * Jag skulle gå ner 5-6 kg. Lycka till!
    Okej! Jag ska helflyta i fyra veckor och gå ner tio kg..
  • snigelina
    snart3barnsmamma skrev 2009-08-23 10:00:43 följande:
    Glömde skriva att jag blev godkänd och ska opas i Oktober på Ersta
    Kul Jag har också varit på Sahlgrenska och snurrat, eller jag var där på gruppinfo iaf i november ifjol. Jag ska opas nu i september, fast på frölunda sjukhus.
  • snigelina
    tessfred76 skrev 2009-08-25 12:02:00 följande:
    Hej på er alla! Nu hoppar jag in i tråden. Har läst mycket här och lärt mig en massa av er alla. Nala: Tack för all hjälp jag fått!!! Skönt att höra att du är hemma och mår bra! Jag har nu äntligen fått min remissbekräftelse. Nu letar jag bara efter ngn som vill operera mig SNARAST!!! Sofiahemmet i Stockholm har massa lediga tider men tyvärr har deras "kontrakt" löpt ut så hos dem får jag betala själv om jag vill bli opererad. Damen på Vårdslussen rekomenderade att jag skulle kolla med Frölunda. Någon som hört något om dem. Sedan hade tydligen inte Falun ngn längre kö heller, skall ta och ringa lite samtal sen. Ha en jättebra dag alla! kram Therese
    Jag ska opereras i Frölunda om en månad. Min remiss skickades dit i våras och jag fick träffa kirurgen en månad senare (fast jag fick inte göra det ändå, eftersom de gett mig fel tid... fick därför vänta över sommaren). Fick optid direkt när jag var hos kirurgen.
  • snigelina

Fler vars mage flippar ur totalt under flyt? Nu helflyter jag inte än, men så fort jag får i mig en shake så börjar magen protestera vilt (och högt), jag blir akut illamående och flera ggr har det slutat i total magkrasch=kvällen på toa. Jag blir helt knasig på detta.. En månad kvar, en månad kvar, en månad kvar. Det SKA gå!

Var hos min allmänläkare i onsdags för att få min sjukskrivning förlängd. Tydligen hade hon då sett att jag varit hos kirurgen och spände ögonen i mig och frågade hur det går med vikten... "Ja, går du inte ner tio kg nu så kommer ingen sätta nån kniv i dig!".. aargh.. Kirurgens ord till mig var snarare "Det vore ju bra om du kan gå ner tio kg.."

• snigelina
    livet från ljusa sidan skrev 2009-08-28 19:21:24 följande:
    Du är inte laktosintolerant? Det låter ju onekligen så...
    Njae, inte vad jag märkt nåt av innan? När jag har varit nyförlöst har jag varit känslig för laktos, men aldrig annars..
  • snigelina
    vänat skrev 2009-08-28 19:24:06 följande:
    Då tycker jag du sk alita mer på kirugen än allmänläakren för de ju trots alt kirugen som skaopera dig och inte allmän läkaren. Så de bör ju u vägar tyngre med kirugen ord än allmänläakren eller??
    Ja, absolut. Hon är lite "egen" så jag bryr mig inte om vad hon säger, tyckte hon var lite väl burdus bara. Operationsplaneraren på Frölunda ska ringa mig på onsdag och kolla av hur det går också, ska höra hur viktigt det är just med tio kg och om de hoppar operation annars. Men jag tror inte det
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp