Gastric bypass=Gbp
Nu har jag spenderat förmiddagen i Frölunda och fått träffa kirurgen Blev godkänd för operation, så jag skickades sen runt för provtagning, ekg och röntgen. Den 28 september ska jag opas
Nu har jag spenderat förmiddagen i Frölunda och fått träffa kirurgen Blev godkänd för operation, så jag skickades sen runt för provtagning, ekg och röntgen. Den 28 september ska jag opas
Nu måste jag fråga er..
-Hur lång flytperiod har ni haft innan op?
-Har ni fått en vikt som ni helst ska gå ner innan op?
Jag sitter här och sippar på en Naturdiet-smoothie och undrar hur detta ska gå...
Fler vars mage flippar ur totalt under flyt? Nu helflyter jag inte än, men så fort jag får i mig en shake så börjar magen protestera vilt (och högt), jag blir akut illamående och flera ggr har det slutat i total magkrasch=kvällen på toa. Jag blir helt knasig på detta.. En månad kvar, en månad kvar, en månad kvar. Det SKA gå!
Var hos min allmänläkare i onsdags för att få min sjukskrivning förlängd. Tydligen hade hon då sett att jag varit hos kirurgen och spände ögonen i mig och frågade hur det går med vikten... "Ja, går du inte ner tio kg nu så kommer ingen sätta nån kniv i dig!".. aargh.. Kirurgens ord till mig var snarare "Det vore ju bra om du kan gå ner tio kg.."