Inlägg från: L i n n |Visa alla inlägg
  • L i n n

Gastric bypass=Gbp

*lägger till nya tråden*

• L i n n
    MelvinMeja skrev 2009-06-12 15:57:52 följande:
    vänat och snart3barnsmamma jag har lagt tiller. korten ligger under starka bilder. Vill inte att människor som jag inte har godkänt ska få se bilderna. men ni är välkomna att titta in.
    Jag skulle också gärna vilja titta!
  • L i n n

GAH. Jag är sååå slarvig med motionen och INGET händer.
    Nu måste jag verkligen börja igen!

• L i n n
    Felicia6 skrev 2009-06-23 11:15:38 följande:
    L i n n, Har du kommit igång ordentligt med maten? Det är viktigast och prio nummer 1 innan du blandar in motionen i det hela. Och som jag fråga Moj..., mäter du dig lr väger du dig enbart? Att hamna på en platå är normalt och behöver inte betyda att du gör något fel
    Nja, ordentligen vet jag inte. Men innan när jag åt bra och motionerade så rasade det bara. Nu när jag ätit lite dåligare mat över midsommar och inte promenerat så märker jag åp en gång att inget händer. Viktmässigt alltså.

Jag väger mej enbart. Ska nog börja mäta också då.
  • L i n n
    finskaflikkan skrev 2009-06-23 19:17:16 följande:
    Jaja... har en fråga till... hoppas på svar... Har ont på höger sida ca 10-15cm nedanför revbenen konstant hela tiden... Går inte bort.. Varit så sen igår.. ska jag oroa mig för det>? Va kan de va ?
    Kan vara gallproblem, ja. Ta en värktablett och se om det går över. Annars tycker jag du ska uppsöka akuten.

Gallproblem är vanligt när man rasar fort i vikt.
    Jag hade såna problem med den sedan innan att den rykte i samma veva som GBP-op.
  • L i n n
    vänat skrev 2009-06-24 01:41:00 följande:
    Nej gallproblem är inte farligt dock rätt obehaligt.
    Fast i längden kan det vara "farligt". Jag har haft såna problem och anfall att min lever tagit stryk.
  • L i n n
    vänat skrev 2009-06-24 09:01:04 följande:
    L i n n skrev 2009-06-24 07:58:34 följande:
    Farligt & fraligt kan man inte säga att de är när de börjar bli farlig är ju om man börjar bli gul men i övrigt som sagt gallstens anfall inte farligt eller allavarligt! Och har man börjat bli gul har man ofta gått mycket mycket länge och så väl galla som gall blåsa är infalmerd vilket de inte allatid är när man har gallastens annfall.
    Nej, därför skrev jag "farligt" inom citationstecken.
  • L i n n
    Queen70 skrev 2009-07-18 20:31:51 följande:
    Gud ja, det där med törsten är jag mest orolig över. Att inte kunna svepa ett stort glas vatten. Hur hanterar man dessa heta dagar då man svettas och måste dricka massor....
    Jag har varit opererad i 14 veckor och har i flera veckors tid kunnat klunka ett glas (eller flera) utan problem.
  • L i n n
    Queen70 skrev 2009-07-26 17:05:50 följande:
    Har inte fått veta nåt om flyt ännu, men antar att det är väldigt snart. (hur nu det ska gå) Ska Opas på St görans.Hur duktiga var ni som Opats på att klara flytperioden? Var niklockrena eller fuskade ni.....ärligt nu. Hur mycket gick ni ner under flytet?
    Jag flöt inte alls. Det rekommenderades i mitt landsting men det var fritt att välja valfri metod också. Jag skulle aldrig klara av flytet så jag gjorde det på "mitt sätt" och gick ner mina 6 kilon på tre veckor ändå.
  • L i n n
    lindarius skrev 2009-08-02 23:38:32 följande:
    Jag undrar över det här med 2 veckors flyt period som man ska ha innan operationen. Den här veckan som kommer är min sista vecka i vanliga livet*ler* sen den 10:e ska jag börja min flyt period 2 veckor inför open som är den 24:e Augusti. Mitt problem är att jag är ensamstående med 2 barn och har ett halvtidsjobb och väldigt många utgifter så det som grämer mig mest är att jag vet fasiken inte om jag har råd med flyt i 2 veckor.. Alltså det är ju inte billigt att leva på modifast eller nutirulet i 2 veckor. Finns det någonting annat som är billigare?Det stod även i papprena att om man inte kan leva på modifast elelr flyt så fick man inte äta mer än 1000 kaloroer per dag. Betyder det att man kan välja att äta vanlig mat fast nyttigare och med låg kalori eller typ göra soppa själv och så. Vilket dilemma jag hamnat i. Kan det inte bara vara enkelt nån gång..
    Vet inte hur det funkar hos er, men jag behövde inte flyta. Fick använda varlfri metod bara jag gick ner "mina" kilon...
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp