• Nala

Gastric bypass=Gbp

Nu hittade jag också den nya tråden :)

Tänker på er som har opererat er idag, hoppas att allt gick bra ..

• Nala
     Fröken knopp skrev 2009-06-17 20:49:39 följande:
    tjejer jag måse fråga igen... hur lång tid från remiss tills att ni legat på operationsbordet? pratade med ersta sjukhus idag, han sa att man får räkna med 1,5år i sthlm området.... vill ju tidigare.....
    Hej hej

Det är nog väldigt olika. Jag skickade en egenremiss månadsskiftet april/maj, åberopade valfrihet i vården 20 maj, var på första besök på Sofiahemmet i början av juni och jag opereras 18 augusti. För mig har det gått jättefort.

Håller tummarna för att det går fort för dig också.
  • Nala
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-18 13:17:53 följande:
    undrar hur trollungen mår? hon gjorde väl op igår...hoppas allt har gått bra, hon kunde inte skriva till oss förrän på måndag tror jag
    Snart3barnsmamma - nu är det snart dags för dig att åka på första besöket väl, var det inte den 25 du skulle dit?
  • Nala
    MammaNova skrev 2009-06-19 10:24:29 följande:
    Tack !
    Välkommen välkommen :)
  • Nala
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-18 22:00:18 följande:
    ja, va bra du kommer ihåg Jo det var 25, åker på natten mellan ons-tors med nattbussen till sthlm, undrar hur jag hittar till ersta sjukhus från cityterminalen, ifs har jag 4tim på mig att yra runt där...Så på torsdag får jag väl veta om jag får op eller inte, nervös
    Haha, jag vet hur det är.... jag var i Stockholm vid 12 när jag skulle till Sofiahemmet och jag skulle inte vara där förrän 15.30 :) Det är bättre att ha gott om tid på sig.....

Det är säkert inga problem att bli godkänd, jag håller tummarna stenhårt!
  • Nala
    Trollungen08 skrev 2009-06-21 12:48:19 följande:
    Hej, nu har jag kommit hem. Allt har gått bra o jag mår hur bra som helst. Är dock väldigt sugen på mat. Kommer inte o klara av att leva på flytande föda i 2 veckor. Det är det som är jobbigt o sen att försöka få i sig 2,5 liter vätska om dan...
    Välkommen hem!! Härligt att allt har gått bra
  • Nala
    Trollungen08 skrev 2009-06-23 19:10:46 följande:
    Hon ringde till patientnämnden o prata med dom. O engligt dom så måste sjukhusen skicka patienten vidare om dom inte kan hålla vårdgarantin. O gör dom inte det så kan man använda sig utav valfriheten o själv leta upp ett sjukhus som kan ta emot. O då måste man ha en betalningsförbindelse. O den fick dom inte neka folk till att få. Så mamma ska ringa tillbaka till Skövde i morrn o säga det till dom. Hon kommer inte ge sig förän hon har fått den.
    Halloj.....

Om hon skall åberopa valfriheten så skall hon inte göra det via Skövde utan via Vårdslussen, då skicka de en betalningsförbindelse....så gjorde jag iaf :)
  • Nala
    Trollungen08 skrev 2009-06-25 11:15:36 följande:
    Min mamma fick svar idag från sjukhuset i skövde. Dom har inte råd att skicka iväg patienter till andra sjukhus. Så politikerna har tagit ett beslut att patienter som ska göra GBP får vänta. Så vårdgarantin gäller inte för dom. Så nu får mamma vänta ytterligare 1år om hon inte vill betala själv.
    Men hon måste ju ändå kunna åberopa valfriheten via vårdslussen? Jag gjorde ju exakt det i slutet av maj.....och då hade jag fått remissvar från Skövde. Jag hade dock ingen kontakt med Skövde alls, bara vårdslussen....
  • Nala
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-25 21:20:57 följande:
    Hej allihopaHär sitter jag på Stockholms cityterminal och är SÅÅÅÅÅ glad, jag fick min operation beviljad idag....de skulle ta blodprover på mig som på alla andra så klart, men jag är VÄLDIGT svårstucken...så först kom en ung tjej och stack tre gånger utan att lyckas, sen hämtade hon en kollega, hon stack tre gånger utan att lyckas...tillslut efter många om o men fick de hämta en manlig kollega från narkosen som kunde det på första försöket...det rann till jättebra Ska oxå tillägga att jag är väldigt spruträdd så det var ganska jobbigt såklart..men men det gick tillslut..Träffade en kirurg som heter Jesper Magnusson...han var rätt snygg Det var inga problem alls att få det beviljat och jag som har oroat mig så i onödan, han tyckte att det var i stort sett nödvändigt för mig....gäsp gäsp..är så trött...satt ju i bussen hela går natten och sov högst 1tim....var på bio nyss o tror ni inte att jag somnade varje minut...pinsamt, satt o nicka till hela tiden, folk undrade säkert, vad gör hon här..gå hem o sov liksom...men ville ju bara fördriva tiden....jaja..min buss hem åker 22:45 så det är ett tag kvar
    Grattis !!!! Åh vad härligt, vet du när själva operationen blir`?
  • Nala
    chiva skrev 2009-06-28 23:31:10 följande:
    Hej allesammans!Hittade den här tråden på google och har läst allt från början till slut och sen var jag helt enkelt tvungen att bli medlem. Tycker det är så roligt att läsa om era upplevelser och erfarenheter och jag blir så glad för eran skull. Jag har funderat länge på en GBP och nu har jag bestämt mig för att ringa läkare. Jag är 169cm, ca 115kg. Och eftersom det diskuteras bh så ligger den på ca 90F/G (inga lätta storlekar att få tag på, jag håller med). ^^Bor utanför Örebro och hoppas verkligen att det rullar på lika smidigt här som på vissa andra ställen som ni nämnt. Dock så oroar jag mig mycket för allt hängskinn som kommer bli över men det kanske är ett annat problem. :)Mvh//chiva
    Välkommen hit!
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp