• vänat

Gastric bypass=Gbp

L i n n skrev 2009-09-10 11:21:47 följande:

Jag tror du har helt rätt. Att du kommer bli opererad inom 1,5 månader!
    Stämmer de kan ju alla vänat i två och hlva månd sen åberopa vårdratin och bli opad inom två veckor de är omöjligt blir kaos då. Sen kan de ju änd vara så att nya sjukhsuet har en op tid inom två veckor.
  • vänat
    glömsk skrev 2009-09-10 12:07:19 följande:
    4:e dagen på flyt..Va på Sahlgrenska igår i 7 timmar...Hmm.Nu är allt klart inför op 28 september..Lycka till alla som väntar ....
    Grattis!! Härligt att de skönt at du har klart
  • vänat
    james skrev 2009-09-10 13:44:39 följande:
    Fick ett knäppt brev från försäkringskassan idag där det i korta drag stod... att om jag kommer att skicka in en förlängning av min sjukskrivning efter den 16 (som jag är sjukskriven till) så bedömmer de det tveksamt till om jag kommer att få någon ersättning, så om det skulle komma in ett nytt sjukintyg efter den 16 sep så kommer det troligtvis att leda till att jag inte får någon ersättning.....När jag läste brevet kände jag bara äääää okey, jag har inte tängt att förlänga sjukskrivningen men tack för hotet tur att jag har återhämtat mig bra. suck.
    Trist med dessa nyaregler om kring sjuksrivningar. Skönt att höra att du alla fall mår bra. så de löser sig för dig men jobbigt för folk som inte mår bra.
  • vänat

L i n n skrev 2009-09-10 13:53:22 följande:

Men då borde väl sjukhusen kunna skicka remisserna vidare hela tiden också, och helt plötsligt står man där och har väntat i två år med en remiss som besökt tio sjukhus?
    Vist de är sant !! m en så fungara de ju inte rigikt och även om manbegrär at få sin remsiss skicka vidare drar de ut på tiden i bland någon månda fast de ska skickas direkt.
  • vänat

L i n n skrev 2009-09-10 13:53:22 följande:

Men då borde väl sjukhusen kunna skicka remisserna vidare hela tiden också, och helt plötsligt står man där och har väntat i två år med en remiss som besökt tio sjukhus?
    De också därför sjukhsuen ska skick i väg remiis dierkt och som de verkligen ska kolas upp hur långa köer de oliak sjukhsu har så att remiisen inte skickas til 10 oliak sjukhus.
  • vänat
    MammaAmy skrev 2009-09-10 14:31:29 följande:
    Hej vänner...undrar om de finns någon här som är villig att hjälpa mig lite?Har bestämt mig att efter måånga jobbiga år och lika många extra kilon, göra en privat op.gastric bypass...men som ni säkert vet så är det ingen vals på rosor och kirurgerna måste vara motiverade nog att opererda dig, fast än du betalar 130.000:-Vad bör jag säga? Hur bör jag reagera så att de ska förstå att det är inget som jag vill göra för att slippa dieter, eller träningar, utan att jag har verkligen försökt med tiotusen olika metoder som inte funkar och nu är jag så trött att jag börjar att tappa orket med mig själv...tusen tack till er som tar sin tid/Amela.A(21)
    helt enlekt bara säga som de beräta vilka metoder du testa och vilket resultet de gett och at du är trött på överviketn vill få hjälp att gå ner i vikt.
  • vänat
    Lojsie skrev 2009-09-10 14:34:13 följande:
    Ni som har varit på introduktionsmötena innan operationen: Vad är det som händer på dessa? Är det då man pratar med dietisten?
    var inte på något intromötte men där e mot info hos dietsen en grupp på 8persoer som skulle operas blivigt godkända för opertioen då berätatde diesten om hur man skulel äta inan ungfär potiosstolekar. Berätta om pulver dietn inna opertionen.

Men allt skiler från sjukhus til sjukhus vilken inf introdution man får eller ger
  • vänat
    Anna Paulita skrev 2009-09-10 15:51:26 följande:
    Fast vem som helst kan väl starta den nya tråden?
    så har de då vart tidgiare at vem som helst kan star ny tråd och då måste de så kunan funka även nu! eller vad hindarar att vem som start?
  • vänat
    PikkuMyy skrev 2009-09-10 17:00:11 följande:
    Hello hello...Här är en tjej som VILL bli opad...Hur länge tog det för er från att ha bestämd att nu jävlar vill jag bli opad till att äntligen bli opad??Jag har ett BMI på 40 så jag skulle säkert få. Har försökt med all möjlig sorts bantning. Cambridge, motion o bra kost, Atkins, lchf o ni sist GI....Så nu finns ingen annan ut väg...Urk...Men jag ser positivt fram emot detta o 29.9 ska jag prata med en läkare om detta för första gången...Spännande....
    Välkommen hit!

För mig tog de ganska lång tid pågrund av remisstrul men sedanremissen väl var skriven skulel de också har vart lång väntan vilket gjorde att jag begärde få genom vårdgatain så remissen som jag vänta på i g
    flera år skrev stillsist i okt 2007 sen i jan 2008 var jag på bedömmning opades sen april 2008. Men då hade jag vänta på remiss i drygt 6 år men de är en helt annan historia
  • vänat
    snigelina skrev 2009-09-10 17:32:33 följande:
    Nej, men det vet jag väl. Men jag förstår inte varför inte TS lika gärna kan göra det om hon fortfarande är aktiv i tråden?
    Men Anna sol skrev ju att de spelar ingen roll och att ts inte har monopool så spelar de ju ingen roll om ts är aktiv eller inte den som vil får och kan star om en ny tråd!!
  • vänat
    MammaAmy skrev 2009-09-10 17:40:50 följande:
    OHHH...vilken tur du hade!Ja, jag ska förmodligen göra en privat op på CAVALIO har jag tänkt...dem sa till mig att de frågar och utreder OM jag är redo för op..därför undrar jag , hur ska de veta OM jag är redò?
    fårgar förmodligen vilka försök du gjort för att gå ner i vikt hur länge du haft din övervikt om du har drabbats av någor följd sjukdommar på grund av övervikten kan även fråga om hur de ser ut i släkten med ev övervikt och följdsjukdommar på grund av övvervikt.

Sen kan de säkert varier från kirug till j kirug vilka fråg de ställer då de är privat du gör opertionen men de frågor jag nämnt vet jag andra som opas privat fått.
  • vänat
    MammaAmy skrev 2009-09-10 17:48:47 följande:
    Ok, tusen tack för ditt svar..uppskattar det verkligen...Men vet du kanske, alltså vad är det dem VILL att man har gjort eller provat s¨å att dem godkänner det..
    Att man haft seriösat allavarligat medade försökt att gå ner i vikt sen tror jag inte de lägger så stor vikt vid om du testa med hjälp av ex vis viktväktarna haft kontakt med dietist eller prövat piller eller vad de nu finns för olka väga och allterntiv utan helt kort gott att du verkligen försökt gå ner i vikt.
  • vänat
    MammaAmy skrev 2009-09-10 20:09:27 följande:
    ok...tror att jag förstår,tack för svaret!
    Lycka till!!

Go morgon alle sammans hoppas ni haft en bra natt.
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp